1. עצירת פתאום

הריצה המטורפת של מכבי ת"א, שנמשכה עשרה ניצחונות ברציפות, נעצרה דווקא על ידי הפועל חדרה, אולי הקבוצה החלשה בליגה – וזה לא בגלל שהמאמן שלה, רובי קין, ישב אמש במרומי בלומפילד בגלל הרחקה. מקום לדאגה לקראת משחק העונה מחרתיים נגד מכבי חיפה.
2 צפייה בגלריה
yk13750083
yk13750083
(קרב רגליים בין קוליבאלי ליונתן כהן | צילום: עוז מועלם)
רק בשבוע שעבר, אחרי התיקו של הירוקים מול הפועל פ"ת, היה חשש בחיפה שהיא תגיע למשחק הזה בפער של 13 נקודות מהמוליכה. את חדרה אף אחד לא ספר, במשחק הראשון מכבי ת"א פירקה אותה 0:3, אבל הקבוצה של ניסו אביטן ניצלה הכנה פחות חדה של קין והוציאה נקודה לא צפויה שתעזור לה במאבקי התחתית. עכשיו הפער בפסגה עומד על שמונה נקודות, ומחרתיים הוא יכול גם לרדת לחמש.
קין החליט לתת מנוחה לשחקנים כמו ערן זהבי ואבישי כהן, אבל המחליפים שלהם לא סיפקו את הסחורה והקבוצה הציגה את משחקה החלש ביותר העונה. חדרה ניצלה את ההזדמנות והייתה שוות כוחות במחצית הראשונה. וכשיש לה שחקן כמו אלעד מדמון, המשמעותי ביותר לקבוצה שלו בליגת העל, היא הצליחה גם לעקוץ. בדקה ה־16 רז טוויזר הגביה מימין ומדמון נגח לקורה ופנימה, שער שמיני שלו העונה מתוך ה־11 שחדרה כבשה.
המחצית השנייה הייתה במעמד צד אחד, אבל הצד הזה הבקיע רק פעם אחת. זהבי נכנס יחד עם אושר דוידה מיד אחרי ההפסקה, נשק יום הדין שעדיף היה לקין לא להשתמש בו, אבל הוא הבין שבלעדיו אין בכלל התקפה. אלא שזהבי השלים משחק רביעי ללא כיבוש, ואת שער השוויון הבקיע דור תורג'מן (67) בבעיטה מתוך הרחבה. (נדב צנציפר)
2 צפייה בגלריה
yk13749927
yk13749927
שחקני חיפה עולים עם ילדי החטופים והנרצחים | צילום: נחום סגל

2. מוכנים לבלומפילד

אחרי שתי תוצאות תיקו שהרחיקו אותה מהפסגה, מכבי חיפה הגיעה אל השבוע הקריטי (שני משחקים, אחד מהם מול המוליכה מכבי ת"א) כשמפלס הלחץ במועדון גבוה במיוחד. לגמור את העונה בינואר? אין משפיל מזה לאלופה הגאה. אתמול זה הלך קשה מול הפועל ירושלים, אבל בסיום הצליחה מכבי חיפה לנצח 1:2 ויותר מכך, שמחה לשמוע שדווקא מכבי ת"א איבדה נקודות מול הפועל חדרה, דבר שלא קרה לה מאז המחזור השלישי. רגע לפני משחק העונה, הפער הצטמצם לשמונה נקודות, ואולי מאבק האליפות לא כל כך אבוד.
הרבה ביקורות חוטף פרנצדי פיירו על ההחמצות שלו, אבל שימו לב לנתון הבא: אתמול הוא כבש (44) את שער הליגה התשיעי שלו, מכסה אותה רשם בכל העונה הקודמת. נכון, זה היה מריבאונד אחרי בעיטה של מחמוד ג'אבר לקורה, ומולו ניצב שער ריק, אבל צריך גם לדעת איפה לעמוד.
שבוע כזה הוא הזמן של הלוחמים ואצל מכבי חיפה מי שבולט בתחום הזה הוא שון גולדברג, שלאחרונה גם הפך לסקורר. הבלם היה זה שהעלה את הירוקים ליתרון ראשון (19) משער נגיחה שגם בו הייתה הרבה נחישות ומיקום מצוין. אבל הפועל ירושלים היא לא קבוצה מהסוג שנבהל או מוותר והיא חזרה למשחק כבר בדקה ה־29 אחרי פנדל מדויק של מתן חוזז, שגם היה זה שסחט אותו מעלי מוחמד אחרי פריצה מרשימה. גם אחרי ה־1:2 של פיירו ירושלים המשיכה ללחוץ וסידרה לאוהדי חיפה הרבה דפיקות לב בדקות הסיום.
לפני שריקת הפתיחה הירוקים עשו מחווה מרגשת למשפחות החטופים והנרצחים שנציגיהן ליוו את שחקני האלופה לכר הדשא כאשר את הפועל ירושלים האורחת ליוו ילדי נחל עוז. (שמעון אלבז)
משחקי הערב. מכבי פ"ת – הפועל חיפה (19.00), בית"ר ירושלים – מ.ס אשדוד (20.00).