בשורה לאנשים ולילדים עם מוגבלות: פארק גני יהושע בתל־אביב התחדש בשני מתחמים מונגשים המתאימים לכל המשפחה – פארק חמשת החושים ופארק החוויות.
1 צפייה בגלריה
yk13752185
yk13752185
(צילום: כפיר סיון)
פארק החוויות מותאם למגוון רחב של מוגבלויות של ילדים ובוגרים. הוא כולל מתקני שעשועים ברמת ההנגשה הגבוהה ביותר, אלמנטים של משחק מוזיקלי, רחבת ישיבה מוצלת ומבוך דשא. בקרבתו ממוקמים שירותים ומקלחות נגישים.
פארק חמשת החושים מאפשר לאנשים עם לקות באחד החושים לחוות באופן חלופי את חוויית השימוש בחוש. בפארק יש מסלול רכיבה אינטראקטיבי ראשון מסוגו בארץ באורך של כ־350 מטר, שמאפשר לרוכבים לחוש ריח בעת מעבר בין גושי צמחייה ריחנית. המסלול מתאים גם לתלת־אופן ולאופני טנדם שמשמשים אנשים עם מוגבלות או עם צרכים מיוחדים. בפארק גם מסלול המכונה Flow Track המדמה מסלול יער. הוא מתאים לאנשים שעושים שימוש באופניים ייעודיים ונועד להעצים ולשפר מיומנויות שונות.
מתחם החושים המרכזי משתרע על פני כ־2,500 מ"ר ונמצא בכניסה אל הפארק בסמיכות למדשאות, לשירותים ולבית הקפה. המתחם כולל ציר מים עם אזורי ישיבה מונגשים לאנשים עם מוגבלות, שטח לכיסאות גלגלים ומגוון אמצעי ישיבה נוספים בכיווני מבט שונים, כדי לאפשר אינטראקציה בין המשתמשים במתחמים הייעודיים. / תהל בלומנפלד