במוזיאון תל־אביב לאמנות מוצגת תערוכה מקיפה של האמן שלום סבא (1897־1975) הכוללת מגוון רחב של יצירות ועשרות עבודות שטרם נראו ונחשפות לראשונה. במרכז התערוכה עומדת עשייתו הרב־תחומית: מעבודות חריטה ומתכת, דרך קולאז'ים, עבודות קיר ועד עיצוב תפאורות ב"הבימה".
1 צפייה בגלריה
yk13752248
yk13752248
(עבודה של שלום סבא | צילום: יגאל פדרו)
שלום סבא היה אמן בעל מוניטין בינלאומיים שפעל בברלין של שנות ה־20 ונמלט מגרמניה בעקבות עליית הנאצים ב־1933. הוא עבד בשווייץ ובשוודיה, וב־1936 הגיע לארץ ישראל. לאחר שנים של עשייה מגוונת, ב־1967, בגיל 70, חזר לגרמניה, שם המשיך ליצור עד יום מותו. התצוגה פורסת את נתיבי חייו ועבודתו החל בגרמניה, דרך השנים הראשונות בארץ ועד חזרתו המאוחרת לגרמניה. עד 29 באפריל.

יוסף ואני

“חיי יוסף” היא תערוכה של האמן יונתן הירשפלד המוצגת בגלריה גבעון בתל־אביב, ובה סדרת עבודות הרותמת את סיפור יוסף התנ”כי למסע אוטוביוגרפי של האמן – שהוא בו בזמן גם יוסף החולם (אמן), גם יוסף פותר החלומות (פרשן אמנות) וגם יוסף המושלך לבור ויוצא ממנו כדי לסלוח.
הסדרה, שצוירה במשך השנתיים האחרונות, נעה בין בדים גדולים לניירות קטנים, ולדברי הירשפלד, ציורים רבים בה שונו, נמחקו או צוירו מחדש פעם אחר פעם במהלך העבודה, בתהליך שהוא מגדיר כמייסר. עד 20 בינואר.
/ חבצלת דמארי