כמו בכל שנה, קיליאן אמבאפה מגיע לשיאו בינואר. לא, הכוונה היא לא ליכולת שיא על המגרש, אלא דווקא מחוצה לו: בבוקר מדווח שהוא עובר לריאל מדריד, בצהריים הוא בליברפול, בערב הוא במנצ'סטר סיטי ובלילה הוא חותם על חוזה חדש בפריז סן־ז'רמן. מכונת היח"צ שלו לא נחה לרגע, ומנצלת עד תום את סיום החוזה שלו בפריז בסוף העונה והפיכתו לשחקן חופשי.
1 צפייה בגלריה
yk13754262
yk13754262
(צילום: FRANCK FIFE איי-אף-פי)
הרי אף אחד לא מתעניין במה שאמבאפה עושה בפ.ס.ז', אף אחד לא יודע כמה שערים יש לו העונה. אם לא ליגת האלופות, הוא מחוץ לתודעה. ואמבאפה הוא מותג־על, הוא לא יכול לאפשר לעצמו שלא ידברו עליו. הוא צריך להמשיך לקבע את מעמדו כאחד השחקנים הטובים בעולם, וחייב לייצר באזז סביבו – לכן היחצנים שלו עובדים שעות נוספות בחלון ההעברות. אין דבר שהתקשורת והאוהדים אוהבים יותר מהחתמת שחקן חדש (אולי תארים, וגם זה בספק אצל חלק מהקבוצות). אמבאפה עצמו יגיד כמובן שהוא "לא החליט עדיין" או יתלונן על "הרעש שהתקשורת עושה" – רעש שהוא כמובן נהנה ממנו ומנצל אותו עד תום, ממניעים אישיים ועסקיים.
אמבאפה לא המציא את השיטה, הוא מחקה את אלילו כריסטיאנו רונאלדו. בדיוק השבוע עלתה בנטפליקס סדרה על המונדיאל האחרון, שבה ניתן לראות איך CR7 דואג להישאר תמיד בתודעה. רגע לפני המונדיאל, הוא נתן ראיון סנסציוני לפירס מורגן וליכלך על קבוצתו דאז, מנצ'סטר יונייטד. הוא ידע שהראיון יעשה הרבה רעש, ואכן כך היה. לאחר מכן הוא סופסל בשמינית הגמר מול שווייץ, ונראה מתוסכל על הספסל כאשר מחליפו גונסאלו ראמוס כבש שלושער. כשנשאל על העניין, היתמם והתבכיין על כך שיש הרבה מאוד רעש סביבו. הוא מדליק את האש, ואז לא מבין איך נוצרה השריפה.
בדיוק כך פועלת סביבת אמבאפה, והיא עושה את זה מצוין. בכל שעה מדווחים שהוא חותם בקבוצה אחרת. והוא? "עסוק רק בכדורגל", "לא ייתן במה להסחות דעת" ו"לא חושב על העתיד שלו" (אלה ההצהרות הרשמיות שיצאו השבוע מ"סביבתו"). כן, בטח.
אין ספק שאמבאפה שחקן ענק. הוא הצטיין בשני מונדיאלים ובגילו הצעיר הפך לגדול כובשי פ.ס.ז' בכל הזמנים. אבל מה לעשות, אין מונדיאל בכל שנה, וביום־יום העולם מתעניין יותר בליגות באנגליה ובספרד מאשר בצרפת. אם הוא רוצה לקפוץ בדרגה ולמלא את ארון התארים שלו בכדורי זהב, הוא יצטרך לעזוב את פריז.
כשזה יקרה – הפנטזיה תצטרך להפוך למציאות. אם יחתום בריאל מדריד, אמבאפה יגלה שכרגע השחקן מספר 1 בקבוצה הוא ג'וד בלינגהאם. אם יחתום במנצ'סטר סיטי, יצטרך להסתדר עם מנג'ר סמכותי וכל־יכול כמו פפ גווארדיולה. לכן ההחלטה מתעכבת, החלום המתוק עדיף על המציאות – ואמבאפה הגדול אולי קצת מפחד מאתגרים. לא אתפלא אם זה ייגמר בהארכת חוזה בעיר האורות.
אף אחד לא מתעניין במה שאמבאפה עושה בפ.ס.ז'. אם לא ליגת האלופות, הוא מחוץ לתודעה. ואמבאפה הוא מותג־על, הוא לא יכול לאפשר לעצמו שלא ידברו עליו