1 התשיעי של שועה

ארבעה ימים ו־71 דקות לקח לבית"ר ירושלים להתאושש מטראומת ההפסד הדרמטי להפועל חיפה בסמי עופר. יוסי אבוקסיס המוצהב ישב ביציע וראה את הקבוצה שלו מתקשה מול מ.ס אשדוד מהמקום האחרון בטבלה, שאפילו הובילה מפנדל של ג'ורדן בוטאקה, עד שירדן שועה השווה בפנדל משלו. הפעם לא היו טענות לאף אחד, הפנדלים שנשרקו היו מוצדקים, ובית"ר נותרה עם הבעיות המקצועיות שלה.
1 צפייה בגלריה
yk13751995
yk13751995
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אשדוד הגיעה למשחק עם הגב אל הקיר, אחרי חמישה הפסדים ברציפות, וכשראתה שבית"ר היא לא אותה קבוצה מאיימת שרגילה ללחוץ על היריבות שלה במחציות הראשונות, היא יצאה להתקפות משלה, גם אם הן לא היו יעילות במיוחד. בדקה ה־51 היתרון הקל של האורחים בא לידי ביטוי כשטרזייה תומא הכשיל את נועם מוצ'ה ברחבה, ובוטאקה עשה מזה 0:1.
רק אז בית"ר העבירה הילוך והתחילה ללחוץ ברצינות על השער של אריאל הרוש. בדקה ה־71 ספיר ברמן העניקה לבית"ר פנדל, אבל רק אחרי שנקראה למסך ה־VAR, ושועה כבש את שערו התשיעי העונה כדי להשתוות לערן זהבי ופרנצדי פיירו בראש טבלת המבקיעים של ליגת העל. עד לסיום הקהל בטדי דחף לניצחון, אבל שחקני בית"ר היו חסרי רעיונות איך לעשות את זה.
(שלומי אהרוני)

2 ברגל שמאל

8 בנובמבר 2022: רן קוז'וך עולה למשחק הבכורה שלו כמאמן מכבי נתניה אחרי שהחליף את בני לם, מנצח 0:1 את קריית־שמונה והקבוצה יוצאת לדרך חדשה שמסתיימת בפלייאוף העליון. 8 בינואר 2024: רן קוז'וך עולה למשחק הבכורה שלו כמאמן מכבי פ"ת אחרי שהחליף את בני לם, אבל מפסיד 3:0 להפועל חיפה. הברק לא היכה פעמיים. מסתבר שאפקט המאמן החדש הוא לא אקסיומה, והלוזונים הפסידו כבר פעמיים מאז עזיבתו של לם.
הפועל חיפה הגיעה לפ"ת כשהיא נישאת על גלי ההתלהבות מהמהפך הדרמטי נגד בית"ר ירושלים ביום חמישי, והייתה דומיננטית לאורך כל המשחק כמעט למרות שלא הציגה יכולת יוצאת דופן.
לפעמים מעז יוצא מתוק, והאורחת למדה את זה בתחילת המשחק. בדקה ה־13 רוני לוי נאלץ לוותר על חאתם אל־חמיד שנפצע והכניס במקומו את ינון אליהו, אקס פ"ת. למגן הספיקו ארבע דקות על המגרש כדי לנגוח את הראשון של חיפה מהגבהת כדור חופשי של תומר יוספי – והוא כמובן הקפיד לא לחגוג.
השחקנים החדשים של קוז'וך התעוררו אחרי ההפסקה ולחצו על השער של חיפה, אבל ספגו בצד השני אחרי שגיא מלמד מצא את לירן סרדל (55) על סף הרחבה, והאחרון שלח כדור מדויק פנימה. הפיגור הכפול שבר את שחקני פ"ת, שנראו מפוזרים מאוד, והאורחים ניצלו זאת כדי לשלוט בעניינים וגם להבקיע את השלישי בדקה ה־85. אביאל זרגרי שלח מרפק לפניו של מוחמד קמארה, דוד פוקסמן שרק לפנדל ומלמד הבקיע את השער השמיני שלו העונה. (לירן ביטון)