האמת היא, שאני אוהבת תותים ככה כמו שהם, קרים מהמקרר, לפעמים עם קצת סוכר או אם מתחשק להתפנק אז עם קצפת. אבל צורתם הטבעית הכי מופלאה בעיניי.
אבל מה עושים אם יש בבית הרבה תותים או אם יש כאלה שקצת התרככו? מכינים מהם ריבה כמובן. אבל לא סתם ריבה, אלא כזאת שהופכת לחיתוכיות שמתמוססות בפה. עם בצק מתמסר ושלבי הכנה שלא דורשים מיומנות מיוחדת. אפילו לא צריך תבנית מרובעת או דיוק ברידוד. כל מה שצריך זה לרדד את הבצק לכל צורה שיוצאת לכם, להניח מעל ריבת תותים ביתית שהכנתם בעצמכם ולעטר מעל בפסים של בצק או פרחים שקרצתם.
2 צפייה בגלריה
yk13752120
yk13752120
(צילום: רחלי קרוט)
ולמי מכם שמעדיף את התותים ללא אפייה, כשהם עדיין עסיסיים ומרעננים, הכנתי לכם מתכון שמככב עכשיו בחו"ל בלי הפסקה. מעין תלוליות של פרוזן יוגורט תותים שמכינים עם יוגורט טבעי וקצת דבש. אל תוותרו על השוקולד שעוטף את הביס הזה, הוא הופך את התלוליות לקינוחים קטנים.

חיתוכיות לינזר תותים

מה צריך לבצק:
175 גרם (1 ו־1/4 כוסות) קמח לבן
100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
40 גרם (4 כפות) אבקת סוכר
1 ביצה M
1 כפית תמצית וניל או משחת וניל
למילוי ריבת תותים ביתית (יישאר לכם יותר ממה שתצטרכו למתכון):
1/2 קילו תותים יפים ומתוקים
1 כוס סוכר לבן
מיץ מ־1/2 לימון
כך עושים:
1. מכינים את הבצק: בקערת מיקסר עם וו גיטרה או במעבד מזון שמים קמח, קוביות חמאה ואבקת סוכר ומעבדים עד שנוצרים פירורים קטנים כמו בורגול.
2. מוסיפים וניל וביצה ומערבלים רק עד שהבצק מתאחד. אם הבצק קצת קשה אפשר להוסיף כף מים, אבל תשתדלו לא יותר מזה.
3. מעבדים את הבצק לגוש אחיד, מועכים מעט ועוטפים בניילון נצמד. שומרים במקרר במשך שעה (עד להכנת הריבה) או עד שרוצים להכין. הבצק יכול לחכות במקרר עד שלושה ימים.
4. מכינים את הריבה: חותכים את התותים לקוביות ומעבירים לסיר. מוסיפים סוכר ומיץ לימון ומבשלים יחד על אש בינונית במשך שעה או עד שנוצרת ריבה סמיכה. איך יודעים שהריבה סמיכה מספיק? מוציאים כפית מהריבה ומניחים על צלחת קטנה. מאפשרים לריבה להצטנן מעט (אפשר במקרר) ואם היא לא נוזלית היא מוכנה.
5. אני אוהבת בסיום ההכנה לטחון את הריבה למרקם חלק, אבל ממש לא חובה. מעבירים לצנצנת מעוקרת ושומרים במקרר עד שלושה חודשים.
6. להרכבת החיתוכיות: מרדדים 3/4 מהבצק על נייר אפייה לעלה דק בצורת ריבוע או מלבן. לא חייבים להיות מאוד מדויקים. אם צריך, אין בעיה להיעזר בקמח.
7. דוקרים את הבצק בכמה מקומות עם מזלג ומורחים מעליו שכבה נדיבה של ריבה.
8. מרדדים את יתרת הבצק לעלה דק וחותכים ממנו רצועות. מניחים את הרצועות על גבי הריבה בצורת שתי וערב. אפשר גם לקרוץ פרחים ולהניח על הריבה. זה השלב שבו אתם יכולים להיות יצירתיים, העיקר שהבצק המרודד יכסה חלקים מהריבה.
9. מחממים תנור ל־175 מעלות. מברישים את הבצק העליון, זה שמעל הריבה, במעט ריבה כדי שיקבל צבע יפה, ואופים במשך 40-30 דקות או עד שהחלק העליון בצבע זהוב עדין.
10. ממתינים שהמאפה לא יהיה חם, ורק אז מפדרים באבקת סוכר וחותכים לקוביות.
2 צפייה בגלריה
yk13752126
yk13752126
תלוליות פרוזן יוגורט תותים בציפוי שוקולד מריר | צילום: רחלי קרוט

תלוליות פרוזן יוגורט תותים בציפוי שוקולד מריר

מה צריך ל־20 תלוליות:
15-10 תותים יפים ומתוקים
1 ו־1/2 מכלים יוגורט טבעי
2 כפות דבש או מייפל
לציפוי:
150 גרם שוקולד מריר
2 כפות שמן
כך עושים:
1. חותכים את התותים לקוביות קטנות ומעבירים לקערה.
2. מוסיפים יוגורט ודבש ומערבבים.
3. יוצרים תלוליות בעזרת כף ומניחים על תבנית עם נייר אפייה. חשוב שזאת תהיה תבנית שיכולה להיכנס למקפיא. אם אין לכם כזו, אפשר להניח גם על צלחת שטוחה יחסית.
4. מעבירים למקפיא למשך שעתיים או עד שהיוגורט קופא. כשהיוגורט קפוא עוברים להכין את הציפוי.
5. ממיסים במיקרו את השוקולד, בפולסים של 30 שניות, ומערבבים עד שנוצר רוטב שוקולד חלק. מוסיפים שמן ומערבבים היטב עד שהוא נטמע.
6. מוציאים את התלוליות מהמקפיא, טובלים בעזרת מזלג בשוקולד, ומצפים מסביב. נפטרים מעודפי שוקולד ומחזירים לנייר אפייה. מעבירים למקפיא וזוללים היישר מהמקפיא.