למרות המלחמה 11 חברות טכנולוגיה ישראליות מציגות השנה בביתן הישראלי בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם, CES, שנפתחה אתמול בלאס־וגאס. בתערוכה, המתפרסת באופן מסורתי על פני מספר מתחמי ענק בעיר, משתתפים 130 אלף מבקרים מכל רחבי העולם, וענקיות התעשייה מנצלות אותה כדי לחשוף את פריצות הדרך העדכניות שלהן. השנה מציגים בה כ־4,000 חברות ו־1,200 סטארטאפים.
לצד הביתן הישראלי הרשמי, שהוקם על ידי מכון היצוא, משרד הכלכלה ורשות החדשנות, מציגות עוד עשרות חברות ישראליות בתערוכה בביתנים עצמאיים, או כחלק ממתחמי הענק של החברות הבינלאומיות. לדברי דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, יציאת המשלחת ל־CES מדגישה את "היכולות יוצאות הדופן של האקוסיסטם הטכנולוגי של ישראל 'לספק את הסחורה' למרות הכל". מנכ"לית מכון היצוא, נילי שלו, אמרה, כי "יש חשיבות, לצד המלחמה, לעודד את הכלכלה הישראלית".
התערוכה השנה עומדת בסימן טכנולוגיית הבינה המלאכותית (AI) שכובשת את העולם ומשתלבת בהדרגה גם במוצרים צרכניים - מסמארטפונים וטלוויזיות עד שואבי אבק, תנורים - ומכוניות. כמעט כל יצרניות המחשבים, למשל, מציגות סדרות ניידים חדשות, שבהן שולבו טכנולוגיות AI ליצירת תוכן, לעיבוד תמונה, לגיימינג ולחיסכון באנרגיה. ברובם נכלל כבר כפתור המקלדת החדש של מיקרוסופט המאפשר גישה ישירה ליישום הבינה המלאכותית שלה, Copilot.
לפחות חמש מהישראליות ב־CES רוכבות גם הן על הטרנד החדש: CorrActions פיתחה מוניטור פעילות מוחית, שמונע תאונות דרכים באמצעות ניתוח מבוסס AI של תנועת שרירים לא מודעת, המשקפת אותות במוח. Nimble Beauty מציעה מכשיר שהוא למעשה "סלון ציפורניים חכם" ועושה שימוש באלגוריתמי בינה מלאכותית ורובוטיקה מתוחכמת כדי לסרוק, לצבוע ולייבש ציפורניים במכשיר אחד. Hailo מייצרת מעבדי AI שניתן לשלב במכשירים חכמים, שתוכננו לבצע משימות מורכבות גם בלי להתחבר לענן. חברת Resight יצרה "מנוע" בינה מלאכותית למכשירים, שמאפשר להם לייצר במהירות העתק דיגיטלי תלת־ממדי של הסביבה הפיזית ("תאום דיגיטלי"). ו־Visionary.ai מאפשרת צילום באיכות גבוהה גם בתנאי תאורה חלשים ביותר ובזמן אמת.
בין החברות האחרות בביתן הישראלי - Carteav, שפיתחה כלי רכב קטנים ללא נהג להובלת אנשים וסחורות; Arti, שמקילה את הוספת גרפיקה תלת־ממדית לכל וידיאו בלי צורך במיכשור או במיומנות מיוחדים; ו־iRomaScents, שמאפשרת לשלוח הודעות ריחניות מטלפון או מחשב לצד השני של העולם.