פחות משבוע לאחר שהודיעה על פרידה מאלכסנדר דז'יקיץ', הפועל ירושלים מינתה לו מחליף: איליאס קאנצוריס היווני, שעזב את לימוז' הצרפתית לטובת התפקיד החדש.
"זה כבוד גדול וזכות גדולה עבורי להיות חלק ממועדון כל כך גדול", אמר קאנצוריס. "אני מגיע לקבוצה מאומנת ומוכנה, וכולנו ביחד צריכים לעבוד קשה לקראת המנה העיקרית של העונה שמגיעה בקרוב מאוד. אנחנו רוצים לעמוד בציפיות הגדולות של הקהל שלנו".
1 צפייה בגלריה
yk13754382
yk13754382
(צילום: Elyxandro CEGARRA)
קאנצוריס (50) היה עוזר מאמן במשך כ־20 שנה, שבמהלכן עבד שנים רבות לצד אנדראה טרינקיירי, ועדיין מכהן כעוזרו של ואסיליס ספאנוליס בנבחרת יוון. ב־2020 מונה לראשונה למאמן ראשי – באיראקליס. לאחר מכן אימן שנתיים בקולוסוס, ובעונה שעברה את א.א.ק אתונה – שהודחה בידי הפועל ירושלים ברבע גמר ליגת האלופות של פיב"א. העונה יצא לראשונה מחוץ לגבולות מדינתו, כשחתם כמאמנה של לימוז' מצרפת.
המאמן היווני לא עומד בקריטריונים הבסיסיים שקבע משרד הספורט למינוי מאמני כדורסל זרים, אך באיגוד החליטו לאשר את החרגתו והסבירו: "קאנצוריס עבד שלוש שנים בליגה הראשונה ביוון, חצי עונה בצרפת ומספר חודשים בגרמניה. סך הכל כמעט ארבע שנים – כנדרש. כמו כן המאמן עובד שנים רבות כעוזר מאמן נבחרת יוון והשתתף באליפויות אירופה ועולם. לאור הקרבה לקריטריונים שנקבעו וכן המצוקה הלא צפויה (מלחמה) של עזיבת מאמן ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ', כולל הצורך למאמן מתאים, הוחלט לאשר את העסקת המאמן עד תום עונה זו בלבד".

כבר שנייה, מכבי ר"ג

מכבי ר"ג עלתה למקום השני בטבלת ליגת העל עם ניצחון חוץ 74:81 על הפועל חיפה. ריצת 2:15 בסיום המחצית הראשונה סגרה את הסיפור בשביל האורחים, שנהנו מ־17 נקודות ו־8 ריבאונדים של ג'יי.פי טוקוטו. דקאראי טאקר קלע 16 לחיפה.
הפועל גליל עליון ממשיכה בסבב משחקי החוץ שלה, והפעם היא חזרה מבאר־שבע עם ניצחון 86:96 (כולל 18 שלשות) אחרי שנקלעה לפיגור דו־ספרתי במחצית הראשונה. ג'יימס פלדין קלע 28 נקודות לאורחים, גרנט שרפילד 22 לבאר־שבע. (סתיו איפרגן)
הפועל ת"א. בית הדין של איגוד הכדורסל קיבל את בקשת הקבוצה לחנינה, והמיר את סגירת היציע המערבי בדרבי הקרוב בעונש על תנאי. (אפרת עמורבן)
נשים. אליצור רמלה והפועל ראשל"צ ייפגשו הערב (17.40, קריית מנחם) בגמר גביע ווינר.
גביע המדינה בכדורגל. צעירי כפר־כנא מליגה א' הפתיעה את מכבי הרצליה מהלאומית עם ניצחון חוץ 0:1. ירמיהו חולון (א') – עירוני אשדוד (א') 3:0, הפועל הרצליה (א') – עמישב פ"ת (ב') 2:4, הפועל רמה"ש – הפועל עפולה 0:7, עירוני נשר (א') – אתא/ביאליק (א') 3:1. היום (12.30) תתקיים הגרלת סיבוב ח' בהשתתפות קבוצות ליגת העל. (ספי פסטרנק)