2 צפייה בגלריה
yk13756347
yk13756347
(הילה ברוך ליליאן | צילום: יריב כץ)
"אני האישה משדרות, שילדיה הם חומת המגן של מדינת ישראל. ולא נחזור לעיר בלי ביטחון", כך אמרה מיכל דדון בת ה־34, אם לשלושה, שהשתתפה במחאת תושבי העוטף השבוע, מול הקריה. בשבוע הבא, תציין דדון 19 שנה לפציעה שלה מטיל קסאם בגיל 15.
ההתבטאות של שר הביטחון יואב גלנט, לפיו אישה משדרות או אופקים לא תקבע את התנהלות המערכת הביטחונית, היא עוד עדות לעובדה שלא באמת משתפים את תושבי העוטף בהחלטות הנוגעות לחייהם. כעת אותן נשים יוצאות לקרב חייהן, להגן על הבית ועל המשפחה, על העיר והמדינה שלהן.
2 צפייה בגלריה
yk13756343
yk13756343
מיכל דדון | צילום: שלו שלום
"אני האישה משדרות שהמשיכה לחיות במעגל הטרור ולהביא ילדים למציאות החיים הבלתי נסבלת הזו", אמרה דדון בהפגנה. "ואני האישה משדרות שאומרת למדינת ישראל, עד כאן. אנחנו לא מוכנות להיות יותר השכפ"ץ של המדינה". ל"ידיעות אחרונות" אמרה "האישה הזו, שגלנט מדבר עליה, כבר 22 שנה סופגת קסאמים, ו־22 שנה עם פוסט־טראומה מתמשכת, נפגעה בעצמה מטיל בגיל 15, ואיבדה חברה שנהרגה לנגד עיניה (אלה אבוקסיס ז"ל). בסוף, בזמן אמת, אף אחד לא נמצא איתי בממ"ד כשאני צריכה להרגיע ילד בהתקף חרדה".
המדינה הציעה מענק כספי לתושבים שיחזרו לבתיהם במלחמה, ומשרד החינוך החליט לפתוח את בתי הספר ללימודים ולקבוע את 4 בפברואר כמועד השיבה. אבל עשרות אלפי תושבי העוטף מפונים, ורבים חוששים לחזור. הילה ברוך ליליאן (40), תושבת שדרות אם לשני ילדים, בני שש וחצי וארבע וחצי, ויו"ר פורום תושבות ותושבי העוטף אמרה: "זילזלתם בתצפיתניות, בנגדות 8200, ועכשיו אתם מזלזלים בנשות אופקים ושדרות. תתביישו. תפסיקו לזלזל בביטחון המדינה, ותפסיקו לזלזל בנשים. כולנו רוצות לחזור, אבל דורשות דרישות בסיסיות לחזרה".
טלי חדד (48) מאופקים, אימא לשישה ילדים, הורתה לבן שלה, לוחם בצה"ל, לקחת את הנשק ולהציל כמה שיותר אנשים. היא יצאה כדי לטפל בפצועים, וגם טיפלה בבנה. טלי אמרה כי "מקבלי ההחלטות מדברים מעל הראש שלנו. אני מחזקת את ידיהם של תושבי שדרות שלא יחזרו הביתה, עד שלא תסתיים המלחמה".
עינת סומק (50), אם לארבעה, דואגת לבנה שמשרת בקרבי. "באופקים חווינו, ואנחנו עדיין חווים, אובדן גדול", אמרה. "נכנסו לנו לבית. אני לא רמטכ"ל ולא מבינה בצבא, אבל אני יודעת שלא נכון להחזיר אנשים לעוטף אם לא יהיה שם ביטחון".
מעיין גל, חברת מטה "מציאות אחרת לשדרות", שאחיה משרת בעזה: "אנו מצפים ממקבלי ההחלטות לשאת באחריות ולהציג בפנינו תוכניות קונקרטיות להבטחת הביטחון. גלו מנהיגות, נסו לבנות את האמון מחדש".