מרפאלוב עד רפאלוב. בפעם האחרונה שבה מכבי חיפה ניצחה את מכבי ת"א בבלומפילד, אי שם בעונת 2010/11, ליאור רפאלוב עוד לבש את המדים הירוקים. מיד לאחר מכן הוא המריא לקריירה חלומית בבלגיה ונתן את האות לקללה שנמשכה עד אתמול. ומי אחראי להסרתה? הקשר בן ה־37 שנראה כאילו מעולם לא עזב, שהזמן נעצר. איזה קאמבק מדהים של רפאלוב שבמו רגליו החיה את העונה של קבוצתו עם 0:1 קטן־ענק על המוליכה. פתאום הפער רק חמש נקודות, והצהובים של רובי קין יורדים מנוצחים בפעם הראשונה – ומקבלים תזכורת מהדהדת שהאליפות ממש לא בכיס שלהם.
4 צפייה בגלריה
yk13755090
yk13755090
(בחור כובש. ליאור רפאלוב עם פייר קורנו | צילומים: עוז מועלם)
הנוקאאוט של דגו. העונה הנוכחית שוברת שיאים בכל הקשור לכמות השערים, אבל על הרמה אפשר להתווכח. אתמול, מהדקה הראשונה קיבלנו גם כדורגל איכותי, קצב מסחרר ולא מעט כישרונות שמרוכזים במגרש אחד – בכל זאת, שתי הגדולות שהן ליגה בפני עצמה. רק חבל שאי־אפשר היה למלא את בלומפילד ב־30 אלף איש בגלל המצב הביטחוני, ורק מחצית מהכמות זכתה לקחת חלק בחוויה. האמת היא שלשתי הקבוצות כבר היו עונות מלהיבות יותר, אבל כשהן נפגשות ראש בראש הן מוציאות מעצמן יותר וכל הפאן פורץ החוצה.
האמת, היה די ברור שמסאי דגו יהמר כי תיקו מבחינתו פירושו הפסד והשארת פער שמונה הנקודות – והמסר הזה עבר לשחקנים שלו ששטפו את המגרש. באופן די תמוה, רובי קין לא הגיע מוכן ללחץ הגבוה. בכלל, יש משחקים שמגדירים קריירה של מאמן, ויכול להיות שזה המקרה. במבחן הכי חשוב שלו על הקווים דגו יצא המנצח הגדול, ואם הוא יצליח לשמור על הצלחת בסוף הדרך, כולם ייזכרו במשחק הזה, ואף אחד כבר לא יגיד שהתפקיד גדול עליו.
4 צפייה בגלריה
yk13755091
yk13755091
זהבי מאוכזב | צילום: עוז מועלם
ריקוד ניצחון. האלופה הסתערה מהרגע הראשון על שערו של אורלנדו מוסקרה, ההגנה הצהובה נראתה בהלם והגול ריחף באוויר. ואכן, בדקה העשירית קיבלנו חתיכת ספתח למשחק העונה: ענאן חלאילי לקח את את רוי רביבו לריקוד, חלף על פניו בקלילות ושלח כדור חד למרכז הרחבה, שם חיכה ליאור רפאלוב. הקשר הבלתי נגמר, שנראה כמו שחקן שעלה מהנוער וקיבל צ'אנס ראשון בהרכב הבוגרים, בעט, הסתער על הריבאונד של עצמו וגילגל לרשת את השישי שלו העונה. רפאלוב נמצא בכושר מטורף מאז החזרה מהפגרה, ומלבד כמות נכבדת של שערים, יש לו גם חמישה בישולים. מי אמר שאין מחליף ראוי לעומר אצילי? אלא שחוסר המזל ממשיך לרדוף את דגו, וכובש השער נאלץ לנטוש בדקה ה־61 ולהצטרף למסדר הפצועים.
4 צפייה בגלריה
yk13754775
yk13754775
אמצעי הלחימה שנתפסו אצל אוהדי חיפה
זהבי עצבני. השער רק עורר את המשחק, בעיקר את מכבי ת"א שנכנסה לעניינים באיחור לא אופנתי והזכירה למה היא מוליכה את הטבלה. וכשההתקפה של הצהובים מתעוררת, זה אומר שערן זהבי מתעורר – ומספרת אדירה שלו חילצה "יוווו" רועם מהיציעים. פה זה נגמר מבחינת הסקורר, שסופר משחק חמישי ברציפות ללא שער ונראה עצבני מאוד. בסיום הוא גם הספיק להתעמת מילולית עם אוהד מכבי ת"א.
4 צפייה בגלריה
yk13755185
yk13755185
רובי קין ומסאי דגו | צילום: עוז מועלם
המחצית השנייה הייתה העתק של זו הראשונה, ומכבי חיפה פשוט שטפה את המגרש ונראתה כמו אלופה אמיתית. עם קצת יותר ריכוז, מוסקרה היה מוציא עוד כמה כדורים מהרשת.
שגרת אלימות. כאילו שאין מלחמה והמשטרה לא עסוקה עד הגג בפעילות ביטחונית שוטפת – המציאות האלימה בכדורגל הישראלי נותרה בדיוק כפי שהייתה ערב 7 באוקטובר: שעות לפני המשחק נעצרו 90 (!) אוהדי מכבי חיפה במתחם רידינג בת"א כשברשותם שלשלאות, אגרופנים, סכינים יפניים ואמצעים פירוטכניים. גורם במשטרה אמר: "החשודים הביאו ברזלים כאילו הם עובדי בנייה. היו שם גם צינורות, כפפות, אלות, תרסיסי פלפל, סמים ואפילו זיקוקים שאמורים לבעור במים".