"כוחות צה"ל איתרו בחאן־יונס מנהרה שבה שהו חטופים בתנאים קשים. הכנסנו לשם היום כתבים בינלאומיים, כדי שיחשפו לעולם את הפשעים שמבצע חמאס נגד האנושות". כך אמר אמש דובר צה"ל, תת־אלוף דניאל הגרי, בהצהרתו לתקשורת. תא"ל הגרי לא ציין מי הם אותם חטופים, והאם ידוע מה עלה בגורלם.
אתמול חשף דובר צה"ל בערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי, תמונות מבית הנופש המפואר של מרוואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, במחנה אל־בורייג' שבמרכז רצועת עזה. בתמונות נראים לוחמי צה"ל וטנקים בתוך האחוזה המפוארת שכוללת מדשאת ענק מטופחת, בריכת שחייה, וריהוט יוקרתי. "זו עדות נוספת לניתוק המוחלט בין הנהגת חמאס, לרבות ראשי הזרוע הצבאית, שחיה חיי מותרות, לבין פלח גדול מאוכלוסיית עזה שמתחנן לקבלת תרומות וסיוע בינלאומי. מנהיגי חמאס בגן עדן ותושבי עזה בגיהנום", אמר סא"ל אדרעי.
1 צפייה בגלריה
yk13754714
yk13754714
חיי פאר. הבריכה באחוזתו של מרוואן עיסא באל־בורייג'
המשך ניהול הלחימה בעזה – בכל הנוגע למספר האזרחים ההרוגים בה ולמצב ההומניטרי – ממשיך להיות מורכב מבחינת יחסי ישראל וארצות־הברית. בכירים בישראל טוענים כי יש קמפיין מסולף על "הרעבה" ברצועת עזה, ואומרים: "זה נכון שהמצב שם קשה – אבל אין הרעבה. הרבה מהכשל בהכנסת המזון נובע מהאו"ם".
אתמול הגיע מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, לפגישה עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן ברמאללה, והתקבל בהפגנות מחאה נגדו. המפגינים הפלסטינים אמרו שמזכיר המדינה של ביידן "לא רצוי" ברמאללה בגלל עמדת ארה"ב. מנגנוני הביטחון פיזרו את המחאה, וכמה מפגינים נעצרו.
בזירה הצפונית נמשכה המתיחות גם אתמול, כאשר לפנות בוקר – במהלך תקיפות של חיל האוויר בכפר שובא שבדרום לבנון – חוסל נאבר אחמד אל־קאדרי, אחד ממפקדי השטח בכוח רדואן, יחידת העילית של חיזבאללה.