לפעמים הנפש שלנו מאותתת שהיא רוצה לנשום, וכל מה שהיא צריכה זה רעיון איך לעשות את זה נכון. אז הנה עצה מאחת שיודעת: סעו לחיפה. אבל רגע לפני, תעשו לעצמכם טובה, ותיכנסו לחשבון האינסטגרם ה־hey.fa.it, ששייך לבחורה שעיניה נוצצות כשהיא מדברת על העיר: שירי ויצנר, שהגיעה לחיפה לפני 20 שנה בעקבות בעלה, רצתה לעזוב, ואיכשהו יום אחד התאהבה בכל מה שיש לעיר להציע, החל מאופנה וביוטי, דרך מסעדות וכלה באירועים ומוזיאונים ואמנות. אפשר לעשות בינג' על הסרטונים וההמלצות שלה באינסטגרם ובבלוג ולהסתובב עצמאית, אבל הכי כייף לטייל איתה בסיור פרטי, ואז אולי באמצע, כשתהיו בנקודה עם נוף עוצר נשימה כזה, ייפלט לה שוב שהיא הייתה "מתחתנת עם העיר הזאת אם זה היה אפשרי".
5 צפייה בגלריה
yk13755337
yk13755337
(צילום: תמר איל־להב)

אופנה וביוטי בשוק תלפיות:

"דרך הבשמים" של מיה רזיאלי, שעם לידת בנה השני החליטה לשנות כיוון ולמדה רוקחות טבעית וארומתרפיה. התוצאה: חנות קסומה עם סבונים מוצקים ותכשירי טיפוח עם שמות בניחוח של פעם. (סירקין 12 ואפשר גם להציץ באתר derech-habsamim.co.il)
"פלא", חנות היד השנייה של לירון אהרונסון, שתגרום לכם להרגיש קצת במזרח לונדון. ומה תמצאו בה? בגדים, נעליים, תיקים, חגורות, אמנות, תכשיטים, ואפילו ספרים וגם פינת ישיבה בחוץ, שמזמינה להישאר סתם כי כיף. (סירקין 5, ובעמוד האינסטגרם pele_by_liron)
5 צפייה בגלריה
yk13755334
yk13755334
צילום: תמר איל־להב

תכשיטים ואמנות בעיר התחתית:

כשנכנסתי לסטודיו של הצורפת ליאת ולדמן, גיליתי מכונות כמו של פעם, מסורים, תבניות יציקה ואפילו שלט של נעלי עור, מזכרת מהימים שלסבא שלה הייתה שם חנות נעליים. היא עובדת עם כסף, פליז וזהב, מעבירה קורסים בצורפות וסדנאות מגניבות, וכשהצצתי בשולחן העבודה שלה ראיתי את תליוני בארי, שנולדו בזכות לקוחה ותיקה, ניצולת השבת השחורה, שביקשה תליון בהשראת השלט החדש שלהם. חברי הקיבוץ ראו - והשאר היסטוריה. החל מהשבוע כל חברי בארי יענדו את התליון או ישמרו אותו קרוב אליהם במחזיק המפתחות.
ועוד משהו: ליאת היא חלק ממיזם ה"מייקרים" - סיורים בעיר בנושאים שונים כמו אופנה, אמנות, יוצרים ועוד. שווה להתעדכן על תאריכים ואופציות באתר haifacitymakers.com.
מהסטודיו של ליאת דלגו למוזיאון הרחוב שאצרה מעיין בכר, עורכת דין ובעלת גלריה בעיר. 25 אמנים ואמניות גרפיטי שנתנו לקירות לדבר את הסיפור שלנו: לפני 7 באוקטובר, בזמן המלחמה והמסרים שאנחנו מעבירים הלאה, לעולם. העיניים שלי לא נשארו יבשות. (רחוב הנמל בחיפה לכיוון קדושי בגדד)
5 צפייה בגלריה
yk13755330
yk13755330
צילום: תמר איל־להב
5 צפייה בגלריה
yk13755332
yk13755332
צילום: תמר איל־להב
עצירות מומלצות לקפה עם ערך מוסף:
קפה דיומא
5 צפייה בגלריה
yk13755335
yk13755335
צילום: תמר איל־להב
למה? כי הוא תירוץ לנסוע בכרמלית (תחנת מרכז הכרמל) וגם החנות הצמודה שלו, ילדותא (yalduta.online), היא גן עדן לילדים ולילדים בליבם. (שדרות הנשיא 119)
קפה דש
למה? כי הוא אי של שקט בשוק תלפיות, וכי דריה, בעלת המקום, סיימה תואר בעיצוב במרכז האקדמי ויצו, אז אפשר לקנות במקום יצירות אמנות שלה, תכשיטים שהיא עושה, וגם אביזרים מדהימים לבית שהיא מלקטת. (סירקין 6)
#רקאומרת:
שיש סיכוי שתתחרטו (כמוני) שלא נשארתם ללון שם. אפשר כמובן לשהות במלון, אבל הדרך המקומית בעיניי היא דווקא בדירת Airbnb, כמו Talpiot Bayviewמלאת האופי של האדריכל יוסי קורי, שבפאתי שוק תלפיות: כל תמונה שעל הקיר מספרת את ההיסטוריה של העיר, הנוף מחדר השינה הוא פרייסלס, והגג עם הגינה האקולוגית שיוסי, המתמחה בתכנון בר־קיימא, עיצב, יגרום לכם לשקול מעבר לעיר.
#רקאומרת אחרון ודי: זמן לחד־יומי? כדאי לעשות מסלול מעגלי. את הרכב מחנים בעיר התחתית, נוסעים בכרמלית למעלה ובנחת נהנים מהעיר עד שחוזרים למטה, לפנות ערב, אז האזור שוקק חיים.