1. למדינה יש אינטרס סביבתי מובהק בעידוד קניית רכבים חשמליים. אז למה להטיל עוד ועוד מסים? "הצורך הברור הוא גביית מסים כדי לצמצם את הגירעון בתקציב. על רכבי בנזין נגבים מסים עקיפים כמו מס הבלו על הדלק, מה שלא קיים כרגע ברכבים חשמליים".
2. הכוונה היא להטיל על הנהגים, בין היתר, מס נסועה של 15 שקל על כל 100 ק"מ. איך יגבו אותו בפועל? "יש כל מיני דרכים, בהתאם להצהרה תקופתית של הנהג ובדיקת קילומטרז' שתיעשה בטסט השנתי בהתבסס על מחשב הרכב".
1 צפייה בגלריה
yk13754947
yk13754947
(ארז סבג | סמנכ"ל כלמוביל)
3. עדיין משתלם כלכלית לעבור לרכב חשמלי?
"למרות שמס הקנייה על רכב חשמלי הועלה הוא עדיין מופחת בהשוואה לרכב בנזין. אבל ככל שהמסים על חשמליות יועלו הבחירה ברכב בנזין או היברידי תהיה משתלמת יותר".
4. כיצד משפיע האיום החות'י על יבוא מכוניות מהמזרח? "ההשפעה תורגש בצמצום משמעותי בכמות הרכבים שניתן יהיה להוביל לארץ, מחסור במלאי ותוספת למחיר שיכולה להגיע לסכומים של בין 3,500 ל־7,000 שקל, תלוי בדגם".
5. כיצד השפיעה המלחמה על שוק הרכבים? "המלחמה האטה בשבועות הראשונים את הקנייה, אבל בחודש האחרון אנו מרגישים חזרה כמעט מלאה של הלקוחות לאולמות התצוגה. ברכבים חשמליים הייתה החודש קנייה מוגברת לפני העלאת המס הצפויה".
ארז סבג הוא סמנכ"ל חטיבת הרכב הפרטי בכלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי, מרצדס ועוד