7.10.23
השבת הארורה: מדינת ישראל מתעוררת ב־6:30 בבוקר למטח של מאות רקטות, שמגיעות עד גוש דן, ובעקבותיו מתקפת פתע של אלפי מחבלי חמאס חמושים, שפולשים לקיבוצים ולבסיסים בעוטף עזה ומגיעים גם למסיבת הטבע נובה, שם הם טובחים באזרחים וחוטפים רבים מהם לעזה. הדיווחים הראשונים הם על מאות הרוגים ועשרות חטופים, אבל המספרים עוד יעלו בצורה דרמטית בהמשך.
16 צפייה בגלריה
yk13754795
yk13754795
(7.10.23 / אנשי חמאס פורצים את הגדר לישראל)
8.10.23
הגבורה האזרחית: ממדי האסון והזוועה מתחילים להיחשף, ולצידם הסיפורים על מעשי הגבורה של אזרחים בשבת השחורה של פרוץ המלחמה. הקרבות על הבית של חברי כיתות הכוננות, ההתגייסות הספונטנית של אנשי מילואים וההישרדות של חברי הקיבוצים שהתבצרו בממ"דים. לצד זה יצא לדרך מפעל המתנדבים של אזרחים שפתחו את בתיהם ושלחו אלפי חבילות מזון וציוד לחימה לדרום.
16 צפייה בגלריה
yk13754780
yk13754780
7.10.23 / מראה החורבן. בית בכפר עזה | צילום: גיל נחושתן
9.10.23
חשיפה לצפון: הלחימה התרחבה לגבול הצפון. חוליית מחבלים חדרה לגליל המערבי וכוחות צה"ל סיכלו את האיום. בתגובה תקף חיל האוויר עמדות חיזבאללה בלבנון והרג חמישה מפעיליו. בנוסף זוהו שיגורים משטח לבנון, ללא נפילות, וצה"ל הגיב בירי ארטילרי. בעקבות המתקפה הורה פיקוד העורף לתושבי היישובים הקרובים לגדר להיכנס לממ"דים ורבים מהם עזבו את בתיהם.
16 צפייה בגלריה
yk13754784
yk13754784
7.10.23 / מתחם נובה אחרי הטבח | צילום: יובל חן
10.10.23
תמיכה מביידן: נאום חסר תקדים של נשיא ארה"ב, שנעמד לצד ישראל והביע תמיכה במלחמה. ג'ו ביידן אמר, בין היתר: "הברוטליות של חמאס צמא הדם מזכירה את המעשים המחרידים של דאעש. לישראל יש זכות וחובה להגיב להתקפות האכזריות האלה". הוא סיים בהצהרה: "אנחנו עומדים לצד ישראל, כל מדינה או ארגון שחושבים לנסות לנצל את המצב: DON'T".
16 צפייה בגלריה
yk13754783
yk13754783
8.10.23 / תחנת המשטרה בשדרות לאחר הקרב ההרואי | צילום: גיל נחושתן
11.10.23
מאחדים כוחות: בנימין נתניהו ובני גנץ סיכמו על הקמתה של ממשלת חירום, אליה יצטרפו חמישה שרים חדשים. בנוסף לקבינט המדיני־ביטחוני הוקם "קבינט מלחמה" מצומצם, שבו יכהנו נתניהו, גנץ, שר הביטחון יואב גלנט ושני משקיפים: גדי איזנקוט ורון דרמר. גנץ אמר: "זו לא שותפות פוליטית, זו שותפות גורל. אנחנו נותנים כתף ומתגייסים למערכה".
12.10.23
המחדל נחשף: התברר כי למרות שראש השב"כ הוקפץ ללשכתו לפני המתקפה, איש לא הבין את גודל הסכנה ובאוגדת עזה לא התקבלה התרעה. בלילה שבין שישי לשבת נערך דיון טלפוני בהשתתפות הרמטכ"ל ואלופים. גם בשב"כ הבינו שמשהו קורה ולפנות בוקר הוקפץ צוות מיוחד לאזור עזה, אלא שבשני הארגונים לא חשבו שמדובר בפעולה רחבה.
13.10.23
מדרום לצפון: צפון הארץ שוב תחת מתקפה, אבל הפעם ממקור לא צפוי. מערכת קלע דוד יירטה בגליל התחתון רקטת "עייאש 250" ששוגרה מעזה, הירי הרחוק אי פעם מהרצועה. חלקי היירוט נפלו באזור המפעלים הפטרוכימיים בקריית־אתא והובילו לשריפה בשטח פתוח ובמפעל למחזור פסולת. עשן כבד היתמר באזור, בחיפה ובקריות לא נשמעה אזעקה ופרצה בהלה לאחר הפיצוץ.
14.10.23
ירי למרכז: מטח כבד לעבר גוש דן, השפלה והשרון בשעה 21:00. אחת הרקטות נחתה בין בניינים ובסמוך לבית כנסת בזמן שהיו בו כ־40 מתפללים. בזכות השמירה על ההנחיות לא היו נפגעים באירוע, אבל נזק גדול נגרם למבנים ורכבים סמוכים. דווח גם על ארבעה יירוטים של כיפת ברזל ונפילות בבת־ים ובאשקלון.
15.10.23
פגישה ראשונה: ראש הממשלה נתניהו נפגש בפעם הראשונה עם נציגי משפחות של יותר מ־100 חטופים ונעדרים, ולפי גורם מדיני הצהיר בפניהם כי השבתם היא אחת ממטרות המלחמה וישראל תעשה את כל מה שניתן כדי להחזירם. בהודעת מטה המשפחות בתום הפגישה נמסר: "אנו דורשים את השבת החטופים והנעדרים באופן מיידי".
16.10.23
אות חיים: כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית של חמאס, הופץ לראשונה סרטון שבו נראית הצעירה מייה שם, שנחטפה מנובה, בו היא אומרת: "לקחו אותי לעזה וניתחו אותי פה ביד. דואגים לי, מטפלים בי ונותנים לי תרופות. הכל בסדר, אני רק מבקשת שיחזירו אותי הביתה להורים שלי ולאחים שלי. בבקשה, תוציאו אותי מפה כמה שיותר מהר".
17.10.23
דיווח כוזב: בעקבות פגיעה בבית החולים הבפטיסטי אל־אהלי בעזה, חמאס מיהר להאשים את ישראל ואיתו מנהיגים ערבים ומוסלמים וחלק מהתקשורת המערבית. לצה"ל לקח כשעתיים לספק הוכחות שהפגיעה הייתה תוצאה של שיגור כושל של הג'יהאד האיסלמי, אבל בינתיים יצאו אלפי ירדנים להפגין מול שגרירות ישראל ואבו־מאזן ביטל את הגעתו לפסגת עמאן בהשתתפות הנשיא ביידן.
18.10.23
ביקור הנשיא: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחת לביקור בישראל, נפגש עם ראש הממשלה והקבינט המצומצם והפציר בהם: "יש לכם זמן להילחם ואת כל הלגיטימציה, אל תחנקו את עזה". במהלך ביקור הבזק הוא שוחח גם עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים ויצא להגנת ישראל בעולם: "הוצגו לי ראיות שישראל לא פגעה בבית החולים".
19.10.23
בשורות קשות: אותרו גופותיהן של כרמלה ונויה דן ז"ל, נכדתה שנמצאת על הרצף האוטיסטי, שהוגדרו נעדרות מאז השבת השחורה שבה טבחו מחבלי חמאס בתושבי ניר עוז ויתר יישובי עוטף עזה. גם משפחתו של אריק פרץ, שבילה עם בתו הנכה רות במסיבה ברעים, קיבלה הודעה על מציאת גופתו, ומאוחר יותר אותרה גם גופתה של הבת.
20.10.23
שביב אופטימיות: אזרחיות ארה"ב, יהודית רענן ובתה נטלי, שנחטפו במתקפה על נחל עוז, הפכו למשוחררות הראשונות מהשבי בהתערבותו של נשיא ארה"ב ביידן, ששוחח עימן בטלפון ואמר להן: "אני פשוט מאושר שהצלחנו להוציא אתכן. עבדנו על זה זמן רב". שמונה מבני משפחתן נהרגו או עדיין נמצאים בידי מחבלים בעזה.
21.10.23
חזית חדשה: דיווח ראשון על ספינת מלחמה אמריקאית שיירטה טילים שהחות'ים ירו לעבר ישראל בים האדום. המשחתת, ששייכת לקבוצת התקיפה של נושאת המטוסים ג'ראלד פורד שהוצבה במזרח הים התיכון בעקבות מתקפת הטרור מעזה, יירטה מטח נרחב של טילי שיוט ומל"טים שנורו מתימן לכיוון ישראל על ידי המיליציה הנתמכת על ידי איראן.
22.10.23
הפצצה בג'נין: לראשונה מאז האינתיפאדה השנייה ואחרי 20 שנה, מטוס קרב ישראלי הפציץ בג'נין. המטוס תקף מסגד שבו הסתתרה חולייה בת חמישה מחבלים, שהייתה אחראית לשורה של פיגועים שבוצעו בחודשים האחרונים ותיכננה לבצע פיגוע מיידי. לפי הפלסטינים, לפחות שניים מהמחבלים חוסלו והיתר נפצעו.
23.10.23
תוכנית הרשע: בצל שחרורן של שתי חטופות נוספות מהשבי, יוכבד ליפשיץ ונורית קופר מקיבוץ ניר עוז, נחשף דיווח מצמרר מחקירת מחבלים שהשתתפו במתקפה על יישובי העוטף ונתפסו: "התכנון היה לעבור מבית לבית, מחדר לחדר, לזרוק רימונים ולהרוג את כולם, כולל נשים וילדים. לרמוס את ראשיהם ולחתוך אותם, ולחתוך להם את הרגליים. בעזה מי שמביא חטוף מקבל מענק, דירה ועשרת אלפים דולר".
24.10.23
אמירה מקוממת: מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, עורר זעם רב בישראל לאחר שטען בדיון מיוחד במועצת הביטחון כי "התקפות חמאס לא התרחשו בוואקום". לדבריו, "הפלסטינים היו נתונים לכיבוש חונק. אדמתם נתפסה על ידי התנחלויות, בתיהם נהרסו, החלומות הפוליטיים שלהם נעלמו". בתגובה, תקף אותו שר החוץ אלי כהן: "באיזה עולם אתה חי? זה בטח לא העולם שלנו".
25.10.23
פגיעה ישירה: מטח כבד נורה מרצועת עזה לכיוון אזור המרכז וגרם לפגיעה ישירה בקומה שלישית בבניין בראשל"צ, עיר שספגה כמויות ירי עצומות לאורך המלחמה. אישה בת 48 נפצעה משברי זכוכיות וגבר בן 80 נפגע מרסיס. בפ"ת נפצעו נער בן 17 שנחבל בראשו מהדף ואישה בת 28 שנחבלה בדרך למרחב מוגן.
26.10.23
בית זמני: הושלם פינוי של 125 אלף תושבים מהצפון ומהדרום לבתי מלון וחדרי הארחה במימון המדינה, עם המלצה מראש רשות החירום הלאומית שיישארו מחוץ לבתיהם עד לסוף השנה האזרחית. בנוסף, בעקבות פנייה של ראש עיריית אשקלון, החליטה הממשלה לאפשר לו להוציא לריענון כ־‭70‬ אלף מתושביו חסרי המיגון ואוכלוסיות רווחה שונות.
27.10.23
התמרון הקרקעי: לאחר הכנות ארוכות והתלבטות לא פשוטה בגלל החשש לגורל החטופים, התמרון הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה יצא לדרך. גיחה של 100 מטוסי קרב השמידה כ־150 מטרות תת־קרקעיות ומחבלים רבים נהרגו, ובמקביל נכנסו לרצועה כוחות גדולים של שריון, חי"ר והנדסה. בעקבות ההסלמה בלחימה, פיקוד העורף החמיר את ההנחיות למוסדות הלימוד בכל רחבי הארץ.
28.10.23
ההפגנות בעולם: התמרון הקרקעי ברצועת עזה עורר גל מחאות בעולם. 100 אלף מפגינים פרו־פלסטינים צעדו במרכז לונדון ודרשו מהממשלה לכפות על ישראל הפסקת אש. חלקם הניפו שלטים בנוסח "מהנהר עד הים, פלסטין תשוחרר". בהפגנה באיסטנבול טען הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן ש"חמאס אינו ארגון טרור", ובארה"ב נעצרו כ־200 יהודים רדיקלים לאחר שהשתלטו על תחנת רכבת.
29.10.23
חשיפה דרמטית: מסמך מפורט של משרד הביטחון, בחתימת אביגדור ליברמן, הזהיר ב־2016 מכיבוש יישובים ולקיחת בני ערובה, אך כל הגורמים לא התייחסו אליו ברצינות. במסמך נטען כי "דחיית ההחלטה לביצוע מכת פתע על עזה תהיה שגיאה קשה עם השלכות מרחיקות לכת, במובנים מסוימים יותר ממלחמת יום הכיפורים".
30.10.23
כמו בסרטים: צה"ל חילץ במבצע הרואי שריגש מדינה שלמה את החיילת אורי מגידיש שנחטפה לעזה. מגידיש בת ה־19, המשרתת כתצפיתנית, שוחררה משבי חמאס בפעולה נועזת ומשותפת של כוחות הביטחון. היא עברה תחקור, שבו סיפקה מידע מודיעיני חשוב, וחזרה לחיק משפחתה בקריית־גת, שחגגה את חזרתה עם שירים, דגלים ותפילות הודיה.
31.10.23
11 הרוגים בעזה: 11 לוחמי צה"ל נפלו ביממה אחת בקרבות שהתנהלו בצפון רצועת עזה. שמונה לוחמי גדוד צבר של חטיבת גבעתי נהרגו מטיל נ"ט ששוגר ופגע בנגמ"ש נמ"ר, שני לוחמים מגדוד השריון 77 נהרגו בקרבות עם מחבלי חמאס, שבמהלכם נפל חייל נוסף של גבעתי; לראשונה מפרוץ המלחמה נשמעה בשעה ‭08:58‬ אזעקה בעיר אילת, שמקורה בירי מתימן.
1.11.23
הבכיר שחוסל: שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי צה"ל חיסל את מוחמד עצאר, ראש מערך הנ"ט של חמאס, באמצעות מטוס קרב ובהכוונה של אמ"ן ושב"כ. עצאר היה אחראי על כלל מערכי הנ"מ בחטיבות השונות ברצועת עזה, ניהל את הכוח בשגרה וסייע בהפעלתו בחירום. במהלך פיקודו יצאו לפועל מספר פיגועי נ"ט נגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל.

16 צפייה בגלריה
yk13754852
yk13754852
19.11.23 / החות'ים משתלטים על "גלקסי לידר" | צילום: רויטרס

2.11.23
נגד האנטישמיות: שווייץ הכריזה על חמאס כארגון טרור, וגרמניה אסרה על פעילות הארגון במדינה. סגן הקנצלר רוברט האבק אמר: "לגרמניה ישנה אחריות היסטורית כלפי חיי יהודים. כל אזרח גרמני ששורף את דגל ישראל או תומך בחמאס יצטרך לענות על כך בבית המשפט, ומי שאין לו מעמד תושבות מסתכן בגירוש".
3.11.23
שיחה מפלילה: צה"ל חשף הקלטת שיחה עם גורם בכיר במערכת הבריאות בעזה, שבמהלכה הוא הודה כי חמאס מחזיק בחצי מיליון ליטר דלק מתחת לבית החולים שיפא – מה שאישר כי חמאס שולט במשאבי האנרגיה והדלק ברצועה ובוחר לנתבם לצורכי טרור. ההקלטה הושמעה גם לשר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, שנחת לביקור בישראל.
4.11.23
הפגנת המונים: אלפי אנשים הפגינו בנקודות שונות בארץ בקריאה להשבת החטופים הביתה. בני משפחה נותרו לישון במאהל המחאה מול שער הקריה בת"א, בדרישה שלא להגיע להפסקת אש או הפוגה בלחימה ללא השבתם. בסמוך לבתי ראש הממשלה בירושלים ובקיסריה נרשמו עימותים. תא"ל גל הירש, מתאם השבויים והנעדרים שהגיע לביקור במטה המשפחות, התקבל בקריאות בוז.

16 צפייה בגלריה
yk13754854
yk13754854
13.11.23 / חיילי גולני בפרלמנט של חמאס

5.11.23
אמירה קשה: על רקע הקריאה לראש הממשלה לקחת אחריות על מחדל 7 באוקטובר, אמר נתניהו כי ביום שאחרי המלחמה יש לבדוק את השפעת גילויי הסרבנות במהלך המחאות נגד המהפכה המשפטית על המוטיבציה של מנהיג חמאס יחיא סינוואר. בהמשך הוא ניסה למזער נזקים: "חמאס לא פתח במלחמה בגלל שום ויכוח בתוכנו".
6.11.23
עזה מכותרת: אחרי השתלטות לילית על מוצב של חמאס, שכלל מתחמים צבאיים, עמדות תצפית ומנהרות טרור, והתקרבות הכוחות למרכז עזה, הודיע צה"ל השלמת כיתור העיר. מטוסי קרב, שקיבלו הכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ, חיסלו עשרות מחבלים, ובכללם ג'מאל מוסא, האחראי על הביטחון המיוחד של חמאס, ומפקדים נוספים בדרג השטח.
7.11.23
נפילות בים: הדי פיצוצים נשמעו בגוש דן ובת"א עד חדרה כתוצאה משישה שיגורים מרצועת עזה. כל הנפילות היו בים ולכן האזעקה לא הופעלה, אבל הדי הפיצוצים נשמעו למרחק רב. מומחים הסבירו שקולות עוברים במים מהר יותר ובעוצמה גבוהה יותר, ולכן הם נשמעו גם במקומות מרוחקים יותר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.


16 צפייה בגלריה
yk13755015
yk13755015
24.11.23 / דורון כץ־אשר ובנותיה רז ואביב חוזרות מהשבי | צילום: דובר צה"ל

8.11.23
ושוב איתכם: לראשונה מאז מלחמת לבנון הראשונה בשנת 1982, אוגדת המילואים 252 מתמרנת כולה ברצועה עם כוחות מגבעתי, צנחנים ושריון, לצד אוגדות הסדיר. "זה רגע מכונן עבור מערך המילואים", אמר מפקד האוגדה שקרא ללוחמיו "להכות באויב ולהשמידו" בפקודת ההתקפה. האוגדה השתלטה על מרחב בית חאנון וחיסלה מאות מחבלים.
9.11.23
טרור פסיכולוגי: הדובר הצבאי של הג'יהאד האיסלאמי פירסם סרטון שבו נראים החטופים הישראלים חנה קציר בת ה־76 ויגיל יעקב בן ה־12, שניהם מקיבוץ ניר עוז. לטענת ארגון הטרור, הוא "מוכן לשחרר אותם מסיבות הומניטריות". עם זאת, לא צוין מה הם התנאים שבהם ישוחררו ומתי.
10.11.23
השעיה אקדמית: בהחלטה תקדימית, אוניברסיטת קולומביה בניו־יורק השעתה את פעילותם של שני ארגוני סטודנטים פרו־פלסטינים, "סטודנטים למען צדק בפלסטין" ו"קול יהודי לשלום", בעקבות הפגנות שכללו "רטוריקה מאיימת והפחדה". לדברי סגן נשיא האוניברסיטה, "שתי הקבוצות הפרו שוב ושוב את מדיניות האוניברסיטאות".


16 צפייה בגלריה
yk13757533
yk13757533
25.11.23 / אמילי הנד מתאחדת עם אביה תומס | צילום: דובר צה"ל

11.11.23
חיסול ממוקד: צה"ל ושב"כ הודיע כי חיסלו את המחבל אחמד ציאם, שהחזיק כ־1,000 מתושבי עזה כבני ערובה בבית החולים רנתיסי במהלך המלחמה, ומנע מהם להתפנות לדרום הרצועה. כוחות של חטיבת גבעתי חיסלו את ציאם בבית ספר שבו התחבא יחד עם מחבלים נוספים, באמצעות הכוונת מטוס קרב ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ.
12.11.23
התחממות בצפון: מחבלי חיזבאללה שיגרו טילי נ"ט לעבר מרחב דוב"ב, הרגו את עובד חברת החשמל שלום עבודי ז"ל ופצעו בצורה קשה ארבעה עובדים אחרים, שעסקו בתיקון קווי חשמל שנפגעו מירי קודם. מהירי נפצע גם גבר בן 80, שסבל מפציעות רסיסים והדף. כוחות צה"ל תקפו בתגובה בארטילריה את מקורות הירי.
13.11.23
תמונת ניצחון: צה"ל ממשיך להעמיק את פעילותו ברצועת עזה. לוחמי גדוד 13 של גולני, שאיבדו 41 מחבריהם במתקפת הטרור ב־7 באוקטובר, כבשו את בניין הפרלמנט של חמאס והצטלמו עם דגלי ישראל וחטיבת גולני בבניין המועצה המחוקקת של הארגון. לאחר יומיים הם גם פוצצו אותו ולא הותירו ממנו זכר.
14.11.23
עצרת בוושינגטון: יותר מ־200 אלף איש השתתפו בעצרת למען ישראל בשדרת המול האייקונית בוושינגטון הבירה כדי להביע תמיכה בישראל במלחמתה בחמאס, לקרוא לשחרור החטופים המוחזקים בעזה ולגנות את גל האנטישמיות השוטף את ארה"ב. עומר אדם שר את ההמנון, נציגי משפחות החטופים נאמו בפני ההמונים והנשיא יצחק הרצוג הכריז: "לא ישברו אותנו".
15.11.23
קן צרעות: צה"ל פשט על בית החולים שיפא בעיר עזה, שהתברר כקן טרור מסועף שתחתיו נבנתה מפקדת חמאס. בכיר ישראלי אמר כי מטרת הפעולה אינה שחרור חטופים אלא לאתר פירי מנהרות של חמאס, שלפי המידע שבידי ישראל יוצאות משם לכל חלקי עזה. בכניסה לבית החולים התנהלו קרבות, שבמהלכם נהרגו חמישה מחבלים.
16.11.23
טרנד מסוכן: 21 שנה לאחר שפורסם באתר העיתון הבריטי "הגרדיאן" מכתבו של מנהיג אל־קאעידה אוסמה בן לאדן, שבו הוא טוען כי פיגועי ה־11 בספטמבר התרחשו בגלל תמיכתה של ארה"ב בישראל, הטקסט זכה לתהודה מחודשת על ידי צעירים פרוגרסיבים, שהשתמשו בו כדי לתקוף את התנהלות אמריקה וישראל.
17.11.23
יומולדת עצוב: משפחות החטופים הפגינו בניו־יורק מול ביתו של מזכ"ל האו"ם, שהתבטא בחריפות נגד ישראל, וציינו את יום הולדתה התשיעי של אמילי הנד, שנמצאה בשבי. המפגינים שרו שירי יום הולדת בעברית ואנגלית, הקריאו את שמות החטופים והאשימו את המזכ"ל באנטישמיות.
18.11.23
סיכול בשכם: לראשונה מאז חומת מגן, צה"ל תקף אווירית מבנה במחנה הפליטים בלאטה שבשכם, בו שהו חמושים. המקום שהותקף היה דירת מסתור ששימשה מחבלים שתיכננו פיגועים. בתקיפה נהרג מחמד זהד, מפקד בלאטה מטעם פת"ח, שהיה מעורב בפיגועי ירי באזור שכם.
19.11.23
הפיראטים החדשים: המורדים החות'ים בתימן חטפו בדרום הים האדום את ספינת המשא "גלקסי לידר", הנמצאת בבעלות ישראלית חלקית. מדובר בספינה שהוחכרה מחברה בריטית לחברה יפנית, כאשר החברה הבריטית היא בבעלות חלקית של איש העסקים רמי אונגר. היא יצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראלים.
20.11.23
פגיעה בבסיס: פצמ"ר ששוגר על ידי מחבלי חיזבאללה לעבר בסיס בירנית, מפקדת אוגדת הגליל בגליל המערבי, גרם להרס רב במקום. מוקדם יותר דווח כי זוהו כמה שיגורים מלבנון לעבר היישובים ערב אל־עראמשה, בירנית ובמרחב ברעם שבגבול הצפון - ללא נפגעים בשיגורים. צה"ל תקף את מקורות הירי.
21.11.23
יש עסקה: אחרי מגעים ממושכים, הממשלה אישרה עסקה לשחרור 50 חטופים ישראלים המוחזקים ברצועת עזה. לפי העסקה, שחרור החטופים - נשים מבוגרות, אימהות וילדים - ייעשה לאורך מספר ימי הפסקת אש, ובתמורה תשחרר ישראל 150 אסירים ביטחוניים. כל שרי הממשלה הצביעו בעד העסקה, חוץ מאיתמר בן גביר, יצחק וסרלאוף ועמיחי אליהו מעוצמה יהודית.
22.11.23
נאום השגרירה: שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס גרינפילד, אמרה במהלך דיון חירום של מועצת הביטחון כי עסקת החטופים "לא מבטלת את המחיר ההרסני שהסכסוך הזה גבה מנשים ומילדים חפים מפשע". היא הוסיפה: "ראינו קטעים מחרידים המצביעים על אונס, איפה הגינוי האוניברסלי? איפה הזעם? חמאס מתחבא מאחורי חצאיות נשים ואזרחים תמימים".
23.11.23
המנהל נעצר: צה"ל הודיע כי עצר והעביר לתחקור השב"כ את מנהל בית החולים שיפא בעזה, מוחמד אבו־סלמיה, בעקבות העדויות הרבות שנחשפו לכך שבית החולים תחת ניהולו הישיר שימש כמפקדה של חמאס. לאחר הטבח שביצע ב־7 באוקטובר השתמש הארגון בבית החולים כמקלט למחבליו ואף העביר לשם חטופים.
24.11.23
חזרתם פתאום: 13 ילדים ונשים שוחררו מעזה במסגרת הפעימה הראשונה של העסקה, לאחר שהוחזקו בשבי חמאס במשך 49 ימים. הם עברו את הגבול מרצועת עזה למצרים דרך מעבר רפיח בתיווך הצלב האדום, ומשם לוו על ידי אנשי צה"ל והשב"כ בחזרה לשטח ישראל. בנוסף שוחררו גם 10 אזרחים תאילנדים ופיליפיני אחד.
25.11.23
עיכוב בפעימה: חמאס הודיע על עיכוב בפעימה השנייה, לטענתו בגלל הפרת ההסכם מצד ישראל, אבל מצרים וקטאר התערבו והשלימו את גל השחרור השני. בין המשוחררים: אמילי הנד בת ה־9, האחים נועם ועלמה אור, שירי וייס ובתה נוגה, שרון אביגדורי ובתה נעם שנחטפו מבארי, ומיה רגב שנחטפה מהמסיבה ברעים ושוחררה בגלל מצבה הבריאותי.
26.11.23
הנגדת שהתריעה: תכתובת מיילים מסעירה נחשפה, ובה נגדת מ־8200 הזהירה על מה שעומד להתרחש, אך בכירים ממנה דחו אותה על הסף. ב־6 ביולי שלחה הנגדת שמתמחה בזירת חמאס דוא"ל שכותרתו "מוות בקיבוץ, ובכל מחיר", ובו תיארה אימון של שתי פלוגות נוח'בה, שכלל כוחות רכובים על ג'יפים ואופנועים – אבל הבכירים התעלמו.
27.11.23
שתיקת הירדנית: לאור ההתעלמות הבוטה מהעדויות על מעשי הזוועה של מחבלי חמאס, ישראל דרשה להדיח את סימה בחוס הירדנית, ראשת ארגון הנשים של האו"ם. לטענת ישראל, היא והארגון שלה מתעלמים באופן בוטה ושיטתי מהפגיעה בנשים ישראליות באירועי 7 באוקטובר כולל רציחות, פציעות, חטיפות ואונס שעברו בידי הטרוריסטים.
28.11.23
מיאה ובלה בבית: הפתעה בפעימה החמישית של העסקה: מיאה ליימברג בת ה־17 חזרה עם כלבתה בלה, ששהתה עמה לאורך כל התקופה. מיאה, ששוחררה עם אמה ודודתה שנחטפו לעזה בזמן ששהו אצל בני משפחה בניר יצחק, לקחה איתה לשבי את הכלבה ולא הסכימה להיפרד ממנה. היא שמרה עליה וחלקה איתה את מעט האוכל שקיבלה.


16 צפייה בגלריה
yk13754859
yk13754859
8.12.23 / השר גדי איזנקוט ומשפחתו בהלוויית הבן גל ז"ל | צילום: דנה קופל
29.11.23
עינוי תאילנדי: אחד האזרחים התאילנדים ששוחררו מהשבי סיפר על הקשיים שחוו החטופים ועל תנאי הכליאה שלהם: "המתחם שהיינו בו היה גדול למדי, אבל מדי פעם היו מכניסים אותנו לצינוק. אכלנו מעט, פיתה אחת ביום. היו לפעמים קופסאות טונה שחלקנו ארבעה, לפעמים הייתה חתיכת גבינה. פעם אחת נתנו להתקלח".
30.11.23
אסון בטרמפיאדה: שני מחבלים מצור באהר, האחים איברהים ומוראד נמר, אנשי חמאס שישבו בעבר בכלא הישראלי, פתחו באש לעבר אנשים שהמתינו להסעה בטרמפיאדה בירושלים, ורצחו שלושה מהם. הטרגדיה התעצמה כאשר יובל דורון קסטלמן, שניטרל את אחד המחבלים, נורה למוות על ידי חייל בחופשה שחשב בטעות כי גם הוא מחבל.
1.12.23
חוזרים ללחימה: ההפוגה הסתיימה לאחר השלמת עסקת החטופים ואי היכולת להרחיבה. עוד בטרם הגיע המועד הרשמי לתפוגת הפסקת האש, שיגרו מחבלי חמאס רקטות לעבר יישובי הדרום, ואחרי השעה 07:00 חזרה ישראל ללחימה. עשרות רקטות שוגרו לעוטף עזה, ירי אשר התרחב בהמשך היום גם לאשקלון, אשדוד, השפלה וגוש דן.
2.12.23
המו"מ תקוע: בעקבות ההגעה למבוי סתום במשא ומתן להמשך שחרור החטופים, ראש המוסד דדי ברנע הורה לצוות המוסד בקטאר להתקפל ולחזור ארצה. בישראל אומרים כי חמאס לא מימש את חלקו בהסכם, ולא שיחרר חטופים בהתאם לרשימה שהועברה לו ואושרה על ידו. לפי משרד ראש הממשלה, ההחלטה התקבלה בהוראת נתניהו.

16 צפייה בגלריה
yk13757430
yk13757430
1.12.23 / לוחמי צה"ל בפעילות ברצועת עזה
(גיל יוחנן)

3.12.23
הזוועה נחשפת: תחקיר נרחב ב"סאנדיי טיימס" הבריטי חשף לקהל עדויות קשות מההתעללות המינית שביצעו מחבלי חמאס. יוני סעדון, אב לארבעה שבילה במסיבת הטבע נובה, סיפר: "ראיתי את האישה היפה הזאת עם פרצוף של מלאך ושמונה או עשרה מהמחבלים מכים ואונסים אותה. כשהם סיימו הם צחקו, והאחרון ירה בה בראש".
4.12.23
תוקפים בדרום: הלחץ הקרקעי על דרום הרצועה מתעצם, וצה"ל מהדק בעזרת תקיפות נרחבות של חיל האוויר את אחיזתו בג'באליה, שג'עייה וחאן־יונס. המעוזים הגדולים והחזקים של חמאס מכותרים על ידי כוחות צה"ל, שעוסקים בחשיפת האויב ובאיתור והשמדת עמדות תצפית. חטיבת הנגב השמידה תשתית טרור שמוקמה בבית ספר בבית חאנון.
5.12.23
לחשוב קדימה: נתניהו הכריז במסיבת עיתונאים: "ביום שאחרי, עזה חייבת להיות מפורזת. יש רק כוח אחד שיכול לדאוג לפירוז הזה, צה"ל. לא אהיה מוכן לשום הסדר אחר". ראש הממשלה גם פנה למדינות העולם: "אם ידידינו רוצים לקצר את המלחמה - הם פשוט צריכים לעמוד איתנו ולצדנו".
6.12.23
בושה אקדמית: דיון מביש בקונגרס האמריקאי, בו נשיאות של שלוש אוניברסיטאות מובילות סירבו לגנות את הקריאות להשמדת היהודים בקמפוס וטענו כי הן תלויות הקשר. הבית הלבן פירסם הודעת גינוי בה נאמר: "זה לא ייאמן שצריך להגיד את זה: הקריאות לרצח עם הן מפלצתיות ונוגדות את כל מה שאנחנו מייצגים כמדינה".
7.12.23
בשם הבן: רס"ר (מיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל, בנו של השר והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, נהרג לצד רס"ר במיל' איל מאיר ברקוביץ' ז"ל בפיצוץ פיר מנהרה ממולכד בג'באליה במבצע לחילוץ גופות חטופים. אביו ספד לו: "נבטיח שנהיה ראויים להקרבה, מצדיע לך בן אהוב. מבטיח שנעשה הכל למען חבריך לנשק והעם הישראלי כולו שמחבק אותנו בשעה הקשה הזו".


16 צפייה בגלריה
yk13754915
yk13754915
6.12.23 / תשובות מקוממות. נשיאות האוניברסיטאות בדיון בקונגרס
(צילום: Kevin Dietsch / GETTY IMAGES)

8.12.23
המבצע נכשל: שני חיילים נפצעו קשה בניסיון כושל לחלץ חטופים לפנות בוקר. לדברי דובר צה"ל, החיילים הצליחו לחסל מספר מחבלים שהשתתפו במתקפה ב־7 באוקטובר והחזיקו חטופים, וציין גם כי "רואים יותר ויותר מחבלים שנכנעים בקרב ומסגירים את עצמם לכוחותינו".
9.12.23
האיום התימני: דובר החות'ים הצהיר כי תיחסם דרכה של כל ספינה המפליגה לישראל אם לא יועבר סיוע לעזה. הארגון התימני, הפועל בחסות איראן, הודיע כי בניגוד לעבר, האיום מופנה לא רק לספינות בבעלות ישראלית אלא לכל כלי השיט העוברים בבאב אל מנדב בדרך לאילת או לתעלת סואץ.
10.12.23
תוכנית שיקום: הממשלה אישרה את התוכנית שהציגה מינהלת "תקומה", בשווי של יותר מ־18 מיליארד שקל, לשיקום יישובי עוטף עזה ושדרות. מדובר בתוכנית אסטרטגית למשך חמש שנים לפחות, שנוגעת בתחומים כמו שיקום, חינוך, בנייה חדשה, עסקים ופיתוח החקלאות. על פי ההחלטה, משרד האוצר אמור להודיע בתוך 30 ימים מהיכן יגיע הכסף.
11.12.23
סיוע אווירי: צה"ל העביר כשבעה טונות של אספקה וציוד לוגיסטי למאות לוחמי עוצבת הקומנדו שפועלים בחאן־יונס, ולראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה ב־2006 הוא עשה זאת בהצנחה מהאוויר. את הסיוע העביר מטוס "סופר הרקולס" של טייסת 103 באמצעות מערכת "אפסניה מנוהגת", שמאפשרת הורדת ציוד שמנווט עצמו לכוחות הקרקעיים.
12.12.23
הובאו למנוחות: צה"ל חשף כי חילץ מרצועת עזה את גופותיהם של החטופים עדן זכריה (27) מראשל"צ ורס"ב זיו דדו (36) מרחובות. עדן נחטפה מהמסיבה ברעים וזיו נחטף ונפל בעת שירותו כמנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 שבחטיבת גולני.
13.12.23
נס באשדוד: רסיס רקטה ענק נפל בתוך סופרמרקט באשדוד, אבל העירייה עידכנה כי לא היו נפגעים בגוף במטח, שבמהלכו יורטו שש רקטות. במד"א ציינו כי "האזרחים הקפידו על ההנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף ונכנסו למרחב מוגן בזמן האזעקה, ללא נפגעי גוף".


16 צפייה בגלריה
yk13754853
yk13754853
28.11.23 / מיאה ליימברג מגוננת על בלה מפני המחבלים

14.12.23
ג'נין ג'נין: כוחות הביטחון המשיכו את המבצע רחב ההיקף לסיכול טרור בעיר ג'נין ובמחנה הפליטים בשטחה. במשך 60 שעות הלוחמים חיסלו שישה מחבלים, סרקו יותר מ־400 מבנים, עיכבו מאות חשודים והחרימו כ־30 נשקים ותחמושת רבה. כמו כן, הכוחות השמידו שש מעבדות לייצור מטענים, כמה פירים תת־קרקעיים וארבעה חמ"לי תצפית.
15.12.23
טרגדיה בשג'עייה: החטופים יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה ז"ל, שנמלטו מהשבי, נורו למוות על ידי חיילים למרות שסימנו בבירור כי הם ישראלים. החטופים רצו לעבר הכוחות ששהו בשכונת שג'עייה, החיילים זיהו אותם בטעות כמחבלים וירו בהם למוות. תחקיר צה"ל קבע כי הירי בוצע בניגוד להוראות הפתיחה באש.
16.12.23
חמאס בגרמניה: תחקיר של השבועון "דר שפיגל" חושף כי חמאס פועל בכל רחבי גרמניה וכי גורמים הקשורים לארגון נמצאים כבר זמן רב תחת מעקב, האזנות סתר ואיסוף מודיעין. לא מדובר דווקא באהדה לישראל, אלא בעיקר בחשש הולך וגובר של הרשויות שהארגון יוציא לפועל התקפות טרור נגד גרמניה עצמה.
17.12.23
אנטישמיות צעירה: סקר שנערך עבור מכון מחקר באוניברסיטת הרווארד הציג תמונה מטרידה ביותר בנוגע ליחס לישראל וליהודים בארה"ב, במיוחד בקרב הדור הצעיר. 51 אחוז מבני 18 עד 24 חושבים שצריך להשמיד את ישראל ולהעבירה לידי הפלסטינים, 31 אחוז מהם מצהירים שלישראל אין זכות קיום ו־67 אחוז סבורים שהיהודים מדכאים עמים אחרים.
18.12.23
תגובה הולמת: לוחמי גולני השתלטו על כיכר פלסטין בשג'עייה, שבה שוחררו חטופים לידי הצלב האדום, והשמידו את הפסל המפאר את אסון הנגמ"ש. אחרי מבצע צוק איתן הוצב בכיכר פסל ובו יד גדולה האוחזת בדסקית של אורון שאול, שגופתו נחטפה בידי חמאס. מצה"ל נמסר: "נגיע לכל מקום שבו פסל כזה יוקם ונשמיד אותו".
19.12.23
ג'באליה בידינו: צה"ל הכריז כי כוחות אוגדה 162 חיסלו מאות מחבלים בג'באליה, והשלימו את כיבושה. במסגרת הפעילות נכנעו כ־500 חשודים בפעילות טרור, חלקם מזוהים עם חמאס והג'יהאד האיסלאמי והיו מעורבים בתקיפה ביישובי עוטף עזה ב־7 באוקטובר. חלק מהמחבלים שנכנעו התבצרו בתוך אוכלוסייה אזרחית בבתי חולים ובבתי ספר.
20.12.23
ידעו ושתקו: גורם מדיני אישר כי קיומה של מנהרת הטרור הגדולה ביותר ברצועת עזה, סמוך למעבר ארז, היה ידוע ומוכר לדרגים הבכירים בישראל במשך ארבע שנים. אלא שהדרג המדיני החליט שלא לפתוח בהתקפה לחיסול מערך המנהרות הענק ברצועת עזה, ובכללן גם מנהרת הענק שבנה חמאס לאורך כמה שנים.

16 צפייה בגלריה
yk13754901
yk13754901
2.1.24 / הבניין בו חוסל סאלח אלעארורי
21.12.23
אש בצפון: במהלך יום סוער באזור הגבול עם לבנון, גבר ואישה נפצעו מפגיעת טילי נ"ט ברכבים במושבים אביבים ודוב"ב, שני טילי נ"ט נוספים פגעו ישירות בבית ברמות נפתלי, זוהו שתי נפילות בשטח פתוח באזור מרגליות ויורט כטב"מ שחדר לגליל העליון. בלבנון דווח כי צה"ל תקף בנקודה המרוחקת 32 קילומטרים מהגבול.
22.12.23
בנו מבצר: במהלך פעילות כוחות צה"ל בחאן יונס – שם הותקפו מאות מטרות טרור וחוסלו באמצעות תקיפות אוויריות מחבלים רבים – אותר דוח הממוען למפקד חטיבת חמאס, העוסק בהוצאות הכספיות לשנת 2022, שמנתוניו התברר כי לגדודי החטיבה הועבר סכום של יותר ממיליון דולר עבור כיסוי ההוצאות של ייצור דלתות ובטון.
23.12.23
דרמה מבצעית: על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", ישראל התכוונה לבצע ב־11 באוקטובר מתקפת מנע נגד חיזבאללה, ומטוסי חיל האוויר כבר המריאו והמתינו לפקודות, אך נשיא ארה"ב הפציר בנתניהו לבטל את המהלך מחשש להסלמה כוללת במזרח התיכון, וביקש "לחשוב על ההשלכות של פעולה כזו". בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדברים.
24.12.23
מלחמה אחרת: דוח מיוחד של מערך הסייבר הלאומי העלה כי מאחורי המתקפות נגד ישראל ברשת מאז פרוץ המלחמה עומדות כ־15 קבוצות עיקריות המזוהות עם חמאס, חיזבאללה ואיראן. הן אופיינו בלוחמה פסיכולוגית הנלווית למתקפה כאמצעי להעצים את נזקיה, שימוש בפרופילים מתחזים ושיתוף מידע מודיעיני, שיטות וכלים זו עם זו.
25.12.23
עדות ברורה: במהלך פשיטה על בית החולים האינדונזי בצפון רצועת עזה, בה התגלו חומרים רבים המקשרים את המקום לפעילות אנשי חמאס, אותר בתוך המתחם הפנימי רכב בעל לוחית רישוי צהובה שהיה שייך למשפחתו של סאמר טלאלקה, שנחטף לרצועת עזה ונורה בשוגג למוות על ידי צה"ל. ברכב נמצאו כתמי דם השייכים לחטוף נוסף.
26.12.23
איום עולמי: מטען חבלה התפוצץ בכביש שמאחורי שגרירות ישראל בניו־דלהי, במרחק עשרות מטרים ממנה. ארגון הטרור "ג'ייש אול הינד" לקח אחריות על הפיצוץ, בעוד התקשורת ההודית דיווחה כי ליד המטען התגלה מכתב איום שיועד לשגריר ישראל בהודו נאור גילאון. השגרירות הייתה סגורה באותה עת ולא היו נפגעים באירוע.
27.12.23
מתחת לאדמה: כוחות צה"ל, בהובלת צוות קרב של חטיבת 401 מאוגדה 162 ובשיתוף שייטת 13 ויחידת יהל"ם, השלימו את השמדתו של תוואי מנהרה באורך מספר קילומטרים שמוקם מתחת לבית החולים רנתיסי. הפירים חוברו ברשת תת־קרקעית רחבה, שהובילה לנקודות אסטרטגיות בלב עזה ושימשה כחמ"ל לניהול המלחמה בצפון הרצועה.

16 צפייה בגלריה
yk13757428
yk13757428
13.1.24 / מיצג מנהרת החטופים בתל־אביב | צילום: יאיר שגיא
28.12.23
אסון נורא: הושלם תחקיר האירוע שבו נורו למוות שלושה חטופים ישראלים בעזה על ידי כוחות צה"ל. בין היתר, הקלע מגדוד 17 זיהה אותם באזור אסור לשהיית אזרחים עזתים, ירה והרג שניים מהם, ושני לוחמים אחרים במבנה זיהו את החטוף השלישי שהצליח להימלט, וירו לעברו אש שגרמה למותו למרות שצעק בעברית וציין את שמו.
29.12.23
לא להאמין: דרום־אפריקה פנתה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג וביקשה לפתוח בהליך משפטי נגד ישראל בטענה ש"מעשיה הם רצח עם באופיים", ובכך היא מפירה את התחייבותה במסגרת האמנה למניעת רצח עם. במסגרת הבקשה, דרום־אפריקה דרשה מבית המשפט להוציא צו ביניים לישראל, שישעה לאלתר את פעולותיה הצבאיות בעזה.
30.12.23
בצד שלנו: ממשל ג'ו ביידן עקף את הקונגרס בארה"ב כדי לאשר סיוע ביטחוני לישראל. בלינקן הודיע שאישר למכור לישראל נשק וציוד צבאי בשווי 147.5 מיליון דולר, ומחלקת המדינה מסרה: "בהתחשב בדחיפות של הצרכים הביטחוניים של ישראל, המזכיר הודיע לקונגרס שהוא השתמש בסמכותו לקבוע שמדובר במצב חירום".
31.12.23
רגיעה חלקית: בצה"ל הביעו אופטימיות זהירה על רקע הירידה במספר השיגורים מרצועת עזה וצמצום מעוזי חמאס בצפונה, ובשל זאת החלו לשחרר חטיבות הכשרה כמו ביסל"ח (קורס מ"כים) ובה"ד 1 (קורס קצינים). דובר צה"ל הצהיר: "צה"ל חייב לתכנן קדימה מתוך הבנה שנידרש למשימות נוספות והמשך לחימה במהלך כל השנה".
1.1.24
במקום זיקוקים: שניות ספורות לתוך השנה האזרחית החדשה, חמאס שיגר מטח כבד של 27 רקטות לעבר מרכז הארץ, השפלה והעוטף. רוב הרקטות יורטו, הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על המטח, טענה כי שוגרו טילים רבים לאזור תל־אביב, בהם גם רקטות מדגם 90־M, ומסרה: "עזה ירתה את טילי השנה החדשה".
2.1.24
הגיעו למחבל: סאלח אלעארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, חוסל בביירות במהלך פגישת עבודה בלשכתו, ואיתו שישה מאנשי הארגון ששהו במקום. ישראל לא קיבלה אחריות, אך חמאס הודיע על הקפאה מיידית של השיחות בנוגע להפסקת אש בעזה ולשחרור חטופים, בעוד בחיזבאללה איימו: "הפשע הזה לא יעבור ללא תגובה וללא עונש".

16 צפייה בגלריה
yk13754900
yk13754900
8.1.24 / הרכב המופצץ של וויסאם טוויל

3.1.24
חסרי בושה: צה"ל חשף לתקשורת הבינלאומית תיעוד שממחיש כיצד חמאס והג'יהאד האיסלאמי משתמשים בילדים ברצועת עזה לפעילות צבאית ומסיתים אותם לטרור. בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "הילדים ברצועת עזה מחונכים לשנאת ישראל ויהודים כבר בבתי הספר, בתנועות הנוער ובקייטנות. הילדים עוברים הכשרות צבאיות, תיאורטיות ומעשיות".
4.1.24
מבט לעומק: ‭90‬ יום אחרי הטבח בעוטף, הרמטכ"ל הרצי הלוי החליט להוציא לדרך את תחקור הכשלים שהובילו לאירועי 7 באוקטובר, וכן את ההכנות לתמרון הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה ואת הלחימה בתוך הרצועה. לראש הצוות מונה שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, כשלצדו האלופים במיל' יואב הר אבן, אהרון (זאבי) פרקש וסמי תורג'מן.
5.1.24
פגיעה מסוכנת: מטח טילים כבד של חיזבאללה, שהוגדר כ"תגובה ראשונית לחיסול סאלח אלעארורי בביירות", הוביל לפגיעה בבסיס הבקרה האווירית במירון, המכונה "העיניים של המדינה בצפון". בצה"ל אישרו כי נגרם נזק לחלק מתשתיות הגילוי, אך הוסיפו שהתאפשר המשך פעילות היחידה האסטרטגית להגנת שמי המדינה.
6.1.24
הישג בשטח: דובר צה"ל הכריז כי הושלם פירוק המסגרת הצבאית של חמאס בצפון הרצועה, פירט את האופן שבו חמאס משתמש בתשתיות אזרחיות ובאוכלוסייה בלתי מעורבת, והבהיר כי פירוק חמאס מורכב מחמישה יעדים: חיסול מפקדים, טיהור המרחב ממחבלים, איסוף מודיעין בשטח, איתור והשמדת רקטות והשמדת היכולת התת־קרקעית.

16 צפייה בגלריה
yk13757432
yk13757432
12.1.24 / צוות ההגנה של ישראל בהאג

7.1.24
שאלת השגרה: שר הביטחון קבע כי לא נשקף איום ביטחוני לשדרות וליישובי שער הנגב, ובדיון עם משרד החינוך ומינהלת תקומה הוחלט על חזרה ללימודים החל מ־4 בפברואר. ההחלטה התקבלה בזעם, וראש עיריית שדרות אלון דוידי אמר בתגובה: "לא אאפשר כפייה על תושבינו וילדינו לשוב לבתיהם ולמסגרות החינוך ללא הבטחת ביטחונם".
8.1.24
טרגדיה באל־בורייג': שישה חיילי צה"ל נהרגו בפיצוץ משאית שנשאה חומר נפץ שיועד להשמדת תוואי מנהרות, לאחר שפגז שנורה מטנק פגע בעמוד חשמל והוביל להפעלת מערכת החבלה; בצפון, מפקד כוח רדואן בלבנון, וויסאם טוויל, שהיה אחראי לכל פעולות חיזבאללה נגד ישראל, חוסל מהאוויר בעיירה מרג' עיון.
9.1.24
ירה והופצץ: שעות אחרי שעמד מאחורי הירי לעבר בסיס צה"ל בצפת, חוסל ראש מערך הכטב"מים של חיזבאללה, עלי חוסיין ברג'י (אבו־מהדי), לאחר שרכב שבו נסע הותקף מהאוויר באזור חרבת סלם. המפקד שחוסל הוביל עשרות פעולות באמצעות כטב"מי נפץ, והיה אחראי על פיתוח מתווה המזל"טים המתאבדים של ארגון הטרור.
10.1.24
הבטן מתהפכת: אנשי המכון לרפואה משפטית שחקרו את הראיות מהטבח חשפו עדויות מצמררות, בהן תיעוד של נערה שנורתה בראשה מטווח אפס ואז נכרת ראשה, אנשים שנכפתו בידיהם באזיקוני פלסטיק או כבלי חשמל ונורו כשניסו להגן על ראשם, וערימה מפויחת בה התגלו שרידיהם של שלושה אנשים שנקשרו יחד, נורו ונשרפו.
11.1.24
ביזיון בהאג: נציגי דרום־אפריקה הציגו בבית הדין הבינלאומי לצדק את טענותיהם על כך שישראל מבצעת לכאורה "רצח עם" בעזה, ואמרו, בין השאר: "ישראל מפציצה את עזה במה שמוערך כמתקפה הכי גדולה בהיסטוריה. ההרס הוא חגיגה עבור הצבא הישראלי. אלו תקיפה וטרור נגד כל אוכלוסיית עזה". ישראל הפריכה את הדברים בדיון למחרת וטענה: "אלפי מחבלי חמאס פלשו לישראל. בוצעו טבח, גרימת מומים ומעשי אונס".
12.1.24
תרופות לחטופים: לשכת ראש הממשלה עידכנה כי "בעקבות מהלך מול קטאר", שהוביל ראש המוסד בהנחיית נתניהו, יוכנסו לראשונה מתחילת המלחמה תרופות לחטופים ברצועת עזה "בימים הקרובים". בתמורה, ישראל תיאלץ להעביר ישירות סיוע הומניטרי לרצועת עזה, שכולל בין היתר תרופות.
13.1.24
זרוע ארוכה: המוסד בשיתוף עם שב"כ, צה"ל וארגונים בינלאומיים שונים, חשף את פעילות בכירי חמאס לקידום פיגועים ברחבי העולם, ובפרט במזרח התיכון, באפריקה ובאירופה. בין השאר, התקבל מידע על כוונה לפגיעה בשגרירות ישראל בשוודיה, רכש רחפנים והפעלת גורמים מארגוני פשיעה באירופה.
14.1.24
100 ימים: ישראל מציינת 100 ימים לאסון, 100 ימים בהם שוהים החטופים בשבי. האירוע המרכזי החל במוצ"ש בכיכר החטופים, בעצרת בת 24 שעות בהשתתפות אמנים רבים. לצידו נערכות עצרות, הפגנות ואירועים רבים הקוראים לשחרור הישראלים השבויים.