הדשא באצטדיון "הפרדס" בנס־ציונה היה פרוס כמו שטיח ירוק. הגשמים, שעד פתיחת המשחק נשפכו בטונות, נעצרו. השמש טיפה הציצה. ואפילו המושבים ביציע התייבשו בקטנה. ובכל זאת נפרגן לשוער נוף־הגליל תומר ליטבינוב, ונציין שבגלל היום הרטוב הכדור החליק לו מהכפפות ונפל לימין של גיל יצחק. מכל העולם דווקא לו.
כבר 12 פעמים הכדורים של חלוץ מכבי יפו פגשו את הרשת העונה, ואנחנו אפילו לא בחצי הדרך של משחקי הלאומית. חתיכת תופעה היצחק הזה. לא מהיר, לא ממש זריז, אפילו טיפה כבד. אבל ראשון לכל כדור, הרבה כוח, משחק גב, ראש, הכל; וברחבה הוא הקיסר.
נגד נוף־הגליל הקיסר נתן אחד בנגיעה בדקה ה־5, אחר כך בישל לרונן פרץ ממצב שכל חלוץ אחר היה מנסה לבד, והשער שלישי, כבר הבנתם, הגשמים, הרוחות, הברקים. 12 שערים ב־17 משחקים. אין עוד חלוץ בליגה עם מספרים כאלה. יחד איתו יפו כבר עם עשרה משחקים ללא הפסד, ויכולה לדמיין את ליגת העל.
ˆ ˆ ˆ
כשכפר־קאסם עלתה ליתרון מול בני־יהודה, אי שם בדקה ה־85, בדרך להפוך להפתעת המחזור, ביציע של יפו התלחששו שזה קללת התוף. יכולים להאמין, יכולים לא, אלה העובדות: במפגש בין הקבוצות, לפני שלושה שבועות, קומץ מאוהדי בני־יהודה גנב את התוף של אוהדי יפו. עד אז הכתומים דהרו. מאז הם סופרים הפסד שני בשלושה משחקים. וזה עוד לפני שני המפגשים הקרובים עם הראשונות, קריית־שמונה וטבריה, שאחריהם נדע אם ההיא משכונת התקווה בכיוון של לחזור לליגת העל או לא. עוד לא מאוחר להחזיר את התוף.
ˆ ˆ ˆ
הליגה ממשיכה לברוח לכפר־סבא. קצת עצוב. כי זו לא עוד קבוצה. יש היסטוריה, יש מסורת, אבל יש גם 11 הפסדים, ויש איציק ברוך אחד. ברוך הוא החדש של השומים, המאמן השלישי העונה. לא נעים להתחיל עבודה עם הפסד. ובכלל, לא נעים להתחיל עבודה כשכל הליגה על הכתפיים שלך. תהיה חזק ברוך. חזק וברוך.
ˆ ˆ ˆ
תוצאות המחזור ה־17: עירוני טבריה - הפועל עכו 1:1. לטבריה: והיב חביבאללה (65). לעכו: רווה אסייג (45+2).
כפר־קאסם - בני־יהודה 0:1. עלי כנעאנה (86). מכבי יפו - נוף הגליל 2:3. ליפו: גיל יצחק (6, 74), רונן פרץ (71). לנוף הגליל: סמיר פרהוד (44), אלחסן קייטה (62). אום אל־פאחם - נס־ציונה 2:0. תומר מכלוף (45+1), אמנון טדלה (85). כפר־סבא - הפועל ראשל"צ 1:0. משה סמל (33). עלי חטיב (כפר־סבא) החמיץ פנדל (87).
(ספי פסטרנק)