1 ההצגה נמשכת

כשאליניב ברדה שימש כמנהל המקצועי של הפועל באר־שבע, לבורחה למה היה תפקיד זוטר בקבוצת הנוער של המועדון. ההיררכיה הזו נשמרת פחות או יותר גם כששניהם נפגשו אתמול משני צידי הקווים: זה היה לא כוחות, אבל האמת היא שכל הליגה בכוננות ספיגה בתקופה האחרונה לפני מפגש עם באר־שבע, והפעם הגיעה תורה של הפועל ת"א להוציא ארבעה כדורים מהרשת – ועוד בבלומפילד. מיגל ויטור (20), עדן שמיר (64) ורותם חטואל (68 ו־82) אחראיים לרביעייה החמישית של קבוצתם בשמונת המשחקים האחרונים. אם הליגה הייתה נפתחת לפני חודש, היינו מריצים את ברדה לאליפות. בשקט. מאז ההפסד הביתי למכבי ת"א, באר־שבע סופרת חמישה ניצחונות רצופים, אבל הרכבת כבר מזמן יצאה מהתחנה והמטרות הריאליות שנותרו הן הכרטיס לאירופה והגביע.
2 צפייה בגלריה
yk13757554
yk13757554
(תורג'מן וחטואל לא עוצרים | צילום: עוז מועלם)
הפועל ת"א איכשהו במקום השביעי, אבל היא ממש לא קבוצת פלייאוף עליון – אפילו בליגה חלשה ודי שוויונית. ביכולת הזו, במועדון צריכים להביט בדאגה למטה, בטח עם שתי נקודות בחמשת המשחקים האחרונים. ונראה אתכם מהמרים על הפועל ת"א בשני המחזורים הקרובים: דרבי ביום רביעי מול מכבי ואז מפגש עם בית"ר.
מבחינת תקציב, הפועל ת"א חייבת להיות בשישייה הראשונה, אבל החזון האמריקאי של הבעלים החדשים נראה כרגע כמו פנטזיה פרועה – וההחלטה ללכת על מאמן טירון כמו בורחה למה ומנהל מקצועי דוגמת חן סול מתבררת כהימור פרוע. (נדב צנציפר)
2 צפייה בגלריה
yk13757218
yk13757218
שועה ויונה בטירוף | צילום: עוז מועלם

2 מאסטר שף

תשעה כיבושים, שמונה בישולים. תגידי שהוא בעייתי, שהוא נוטה להסתבך ולהתפרץ על המאמנים שלו – אבל ירדן שועה הוא השחקן הכי יעיל בליגת העל. עובדה, אחרי הניצחון אתמול 0:3 על הפועל חדרה, החלוץ אחראי על 17 מתוך 25 השערים של קבוצתו העונה – חתיכת תפוקה.
החבורה של ניסו אביטן הגיעה מעודדת אחרי התיקו 1:1 שכולו ניצחון מול מכבי ת"א, אבל דווקא נגד בית"ר של יוסי אבוקסיס זה הלך לה הרבה יותר קשה. שועה אמנם לא פגש את הרשת הפעם, אבל בישל את כל שלושת השערים לאדי גטוליב (9), לעדי יונה (78) ולמיירון ג'ורג' (81). ואם פרד פריידי היה מרוכז יותר ליד השער, שועה היה מוסיף למופע שלו שני אסיסטים נוספים.
השליטה של האורחת הייתה מוחלטת. הגנת חדרה ומערך שלושת בלמים קרסו מול בית"ר התוססת שחזרה לעצמה אחרי ניצחון בודד בחמשת המשחקים הקודמים, ומטפסת לחלק העליון של הטבלה. חדרה שקועה עמוק בתחתית, מתחת לקו האדום, ולא בטוח שבסגל הזה היא תוכל לשרוד בליגה. בית"ר תקווה לקצת יותר יציבות. (שמעון אלבז)

3 שוב גוזלן

שובל גוזלן די סבל בשנה וחצי שבילה בהפועל חיפה. חלק גדול מהעונה שעברה הוא החמיץ בגלל פציעה, והעונה הוא שותף רק במחצית ממשחקי בקבוצה, כולם אחרי שעלה מהספסל. מיותר לציין שהוא לא הרעיד את הרשת אפילו פעם אחת. עם פתיחת חלון ההעברות גוזלן חיפש אתגר חדש, מקום שבו יוכל לבוא לידי ביטוי. הפועל פ"ת, מצידה, חיפשה סקורר לנוכח מאזן השערים הדל שלה, שעמד עד אתמול על 11 בלבד. וכך מצאו שני הצדדים זה את זה, והתוצאה הייתה הצלחה ממבט ראשון.
גוזלן היה האחראי לניצחון 0:2 על מכבי נתניה, הראשון של הפועל פ"ת אחרי תשעה משחקים ללא ניצחון, ועל הדרך מצא בדקה ה־20 את הרשת לראשונה מאז ספטמבר 2022. נתניה הייתה טובה יותר בדקות האלה ואפילו קיבלה פנדל, אבל ספיר ברמן ביטלה אותו בהמלצת שופטי ה־VAR. ואז הגיעה הדקה ה־42, שהכריעה את גורל המשחק. גוזלן הוכשל בדרך לשער על ידי פלאמן גלאבוב שהורחק, ואבי ריקן שלח את הכדור החופשי לרשת.
בעשרה שחקנים לנתניה כבר לא היה מה לחפש במשחק, ובטח לא בתשעה אחרי הרחקתו של נאסים וואמו (74). גיא צרפתי ידע שמסע הניצחונות שלו ייעצר מתישהו, הוא לא חשב שזה יקרה דווקא מול הקבוצה מהמקום הלפני אחרון, שבעקבות הניצחון טיפסה לקו האדום. (לירן ביטון)

4 שקיעה נוגה

כבר חמישה משחקי בית שראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי אוסר על הכנסת קהל לאצטדיון הי"א למרות אישור פיקוד העורף, ואולי זה מה שעוזר לאלי לוי לשרוד בתפקיד המאמן. פשוט, אין ביציעים אוהדים שיביעו את זעמם ויקראו לו להתפטר כדי לזעזע את הקבוצה – גם לא אחרי הפסד ביתי נוסף, הפעם 1:0 להפועל חיפה.
אחרי שהשיגה נקודה אחת בלבד בשבעת המשחקים האחרונים, השקיעה של אשדוד בקרקעית ליגת העל הופכת להיות יותר טובענית, כשהפער מהמקום הלפני האחרון צמח לארבע נקודות. הקבוצה נמצאת במשבר עמוק, ואולי רק מאמן מנוסה יוכל לשנות את התמונה. הבוס ג'קי בן־זקן התעסק שוב בעיקר עם השופטים, כאשר הבעיה האמיתית שלו היא שאין מי שינווט על הקווים.
אשדוד קיוותה להתאושש מול הפועל חיפה, אבל זה לא היה פשוט מול הקבוצה מהמקום השלישי, שהגיעה אחרי שני ניצחונות רצופים, שבכל אחד מהם הבקיעה שלושה שערים. הפעם הקבוצה של רוני לוי הסתפקה בכיבוש אחד בלבד, של לידור יוספי (32) בבעיטה מ־25 מטר, שסידר לה ניצחון דחוק גם ביכולת לא משובחת. להפך, אשדוד שלטה במשחק, אבל בלי להגיע להזדמנויות משמעותיות. (אלי לוי)

5 מלכת התיקו

עוד לא הצלחנו להתאושש מה־0:0 בין סכנין להפועל פ"ת בשבת שעברה, ושוב קיבלנו משחק משמים בחסות הקבוצה של סלובודן דראפיץ', מלכת התיקו של הליגה (9 פעמים). אבל היי, אתמול בטדי מול הפועל ירושלים ראינו לפחות בעיטות למסגרת – וגם זה משהו.
החבורה של זיו אריה עוד לא גיבשה לעצמה זהות העונה, אבל בליגה כל כך צמודה כל ניצחון יכול להקפיץ אותך לפלייאוף העליון, והפסד להציב אותך בסכנת ירידה. דבר אחד ברור, זו לא אותה הפועל ירושלים, הלהיט של העונה שעברה, אך למזלו של אריה נראה שיש קבוצות חלשות יותר שמועמדות לירידה – והאדומים מהבירה יסתפקו בעונה רגועה ונטולת מאבקי הישרדות.
בסכנין יודעים שבעונה כזו אפשר להגיע לפלייאוף העליון גם בלי להלהיב ובעיקר בלי לנצח. ואת זה הם עושים הכי טוב עד כה. ואיזה מסכנים 2,000 האוהדים שיצאו בקור העז של הבירה כדי לראות קצת כדורגל, ובמקום זה קיבלו התקפות אנמיות שלא מצליחות להזיז את הקהל הקפוא מהכיסא אפילו פעם אחת. (שלומי אהרוני)