יש לירדן שועה יכולות, ואם הן לא רלוונטיות עבור חבריו לקבוצה – טוב, יש לו גם יכולות אחרות. העונה שעברה הבליטה את שועה כמוסר שלא היה כאן שנים. 16 הבישולים שלו ב־2022/23 הם הכי הרבה לעונה במילניום הנוכחי פרט ל־17 של גילי ורמוט ב־2009/10. היה למי למסור, ובכל הדרכים – גולר כמו יון ניקולאסקו שצריך את הכדור לרגל, וכדורגלן על גלגלים כמו דנילו אספרייה שיגיע לכל מסירה לשטח – אז שועה מסר.
השנה, מה לעשות, יש פחות למי למסור. פרד פריידיי הוא ניקולאסקו כמו שאופיר קריאף הוא עלי מוחמד. אם ישאלו אותם בביטוח לאומי "מה המקצוע?" התשובה תהיה זהה, אבל כאן הדמיון מסתיים. לפרטים נוספים: ההחמצות האיומות של פריידיי מול הפועל חדרה. מי שימסור לו – כאילו ידבר עם הקיר. ויש את טימוטי מוזי. הוא כל כך מהיר, שהוא מכבה את האור ומספיק להיכנס למיטה לפני שמחשיך, אבל הוא לא דנילו אספרייה. הוא מתגליות העונה, אבל עדיין לא שחקן של 17 גולים.
בית"ר ירושלים של העונה היא מה שקורה לכל קבוצה שמצליחה תחת בעלים מסוגו של ברק אברמוב. איתו יש שתי אפשרויות, שתיהן לא משהו – או להיכשל או להצליח.
מה רע בהצלחה? היא מביאה את אברמוב לנסות לשכפל העתקים זולים. הוא שואף להפוך את הדולר לשקל, את השקל לאגורות, עד שיגיע בתקווה לאמצעי התשלום הזעום ביותר, כזה שאי־אפשר לחלק בשניים. במקום להיבנות מההצלחה של העונה שעברה, בית"ר הנוכחית מנסה לחקות את הנוסחה באמצעות תחליפים זולים. מכניסים אחד חלוץ זר, זורקים אחד שחקן מהיר, מוסיפים שועה שמוסר להם, ומערבבים. מה לעשות, הפעם לא יצא אותו טעם.
את העונה שעברה שועה סיים עם שלושה שערים, כי היו שניים אחרים שכבשו 32. מה לעשות, יש מקסימום שערים שאפשר להבקיע, ולבית"ר לא היה צורך אמיתי בקונספט של שועה ככובש. למזלה, שועה הוא כדורגלן דו־פרצופי. הוא לא חד־גוני כמו, נאמר, דור מיכה, שאם בצד השני של המסירה שלו אין את ערן זהבי, הוא שימושי כמו פותחן בלי בקבוק.
לתוך הנשמה של שועה מודל 2023/24, שכבר כבש תשעה שערים בפחות מחצי עונה, התגלגלה מעט מן הרוח שעזבה את בית"ר עם ניקולאסקו ואספרייה. הוא הפונקציה שמאפשרת לאברמוב לשחק משחקי אלכימיה שכאלה, כי גם אם מסתבר שאין למי למסור, אז במקרה הכי גרוע שועה מבקיע כמו אלו שלהם מסר שנה קודם, ועל הדרך הוא בכל זאת מוצא את הדרך לבשל גם בלי מטבח – שלושה כאלה מול חדרה.
אין עוד אחד בליגת העל שחשוב לקבוצתו כמו ששועה חשוב לבית"ר הזו. גם לא זהבי. שועה כבש או בישל 15 מ־25 השערים של בית"ר העונה, זהבי – 13 מה־35 של מכבי ת"א. חמישה קנים מהשבעה של המנורה – שלו.