הגל העכור נגד ישראל מגיע גם לעולם הספורט, ופוגע בספורטאים הישראלים. לשיאו הגיע אתמול במה שהתחיל כשער תמים של שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל, והפך לסערה בטורקיה שהובילה להשעייתו מכל פעילות וייתכן שאף לסיום דרכו במועדון. והכל בגלל מחווה לציון 100 ימים להחזקתם של החטופים הישראלים בשבי חמאס בעזה.
יחזקאל, שחקן נבחרת ישראל, פתח בהרכב במשחק הליגה מול טרבזונספור, ובדקה ה־68 השווה ל־1:1 אחרי בישול של חברו הישראלי לקבוצה, רמזי ספורי. אחרי השער סימן יחזקאל חצי לב בשתי ידיו. לאחר מכן חשף את הכתובת "7.10, 100 ימים" באנגלית ולצידה מגן דוד על תחבושת פרק היד שלו.
תחילה, קבוצתו הטורקית העלתה פוסטים ברשתות החברתיות עם תמונותיו של יחזקאל והמחוות המרגשות שביצע, אך במהרה פרצה סערה במדינה. התמונות עוררו כעס רב בקרב אוהדיה של אנטליהספור והתקשורת המקומית. "יחזקאל ניצל את השער שכבש בשביל תעמולה ישראלית", כתב אחד האוהדים. העיתונאי ארסין צ'ליק כתב: "נראה איך ההתאחדות הטורקית תעניש אותו, בושה". היו תגובות שקראו "להעיף אותו מהקבוצה", אך מנגד היו גם אוהדים טורקים שכתבו כי זאת זכותו של יחזקאל להביע סולידריות עם ישראל, כפי שיש כדורגלנים שמזדהים עם הפלסטינים.
בעקבות הסערה, בקבוצה הסירו כעבור מספר דקות את הפוסטים, אך זה היה רק הצעד הראשון. זה שהגיע אחריו כבר היה חריף בהרבה, כשהמועדון הודיע על השעייתו של יחזקאל. "הוא פגע בערכים הלאומיים של טורקיה", נכתב בהודעת המועדון, "לא נאפשר זאת. בשל כך, החליטה ההנהלה להשעות אותו עד הודעה חדשה". נשיא המועדון סינאן בוזטפה אמר כי יחזקאל סיים את דרכו: "החוזה שלו בקבוצה יבוטל, לא אקבל התנהגות כזאת". בסך הכל עברו שעה ושלוש דקות מהרגע שבו פירסמה הקבוצה את תמונות המחווה של יחזקאל ועד הרגע שבו הודיעה על השעייתו. ואם כל זה לא מספיק, שר המשפטים הטורקי יילמאז טונץ' הודיע כי יפתח בחקירה נגד יחזקאל.
כזכור, שבועיים אחרי שפרצה המלחמה ערכה ההתאחדות הטורקית דקת דומייה לזכר "אזרחי פלסטין שאיבדו את חייהם בגלל המתקפה הישראלית", וכל הקבוצות עלו עם סרטים שחורים כאות הזדהות עם עזה. בעקבות כך, יחזקאל וספורי ויתרו על משחק ולא נכללו בסגל. כל זה לא מנע מיחזקאל, שעבר לטורקיה בספטמבר, לככב באנטליהספור עם שישה שערים ושני בישולים ב־12 משחקים. כפי שזה נראה, אתמול היה זה שערו האחרון במועדון.

כמו רוסיה ובלארוס

הסערה סביב יחזקאל היא תקרית אנטישמית/אנטי־ישראלית שלישית שמתרחשת בימים האחרונים בספורט הבינלאומי.
ביום חמישי שעבר החליטה התאחדות ההוקי קרח הבינלאומי להרחיק את ישראל מכל התחרויות, זאת בשל "סיבות ביטחוניות": "החלטנו להרחיק את ישראל עד שנוכל להבטיח את שלום המשתתפים במשחקים שלה (כולל שחקני הנבחרת הישראלית). קיבלנו את ההחלטה אחרי לבטים רבים ואחרי שביצענו הערכת סיכונים". ההתאחדות השתמשה בנימוק הזה גם כשהרחיקה את רוסיה ובלארוס אחרי הפלישה הרוסית לאוקראינה.
המשמעות היא שנאסר על נבחרת הגברים עד גיל 20 להשתתף באליפות העולם דרג ג' שתיערך בבולגריה ובבוסניה בסוף החודש, בעוד שנבחרת הנשים לא תוכל להשתתף באליפות העולם דרג ג' שתיערך באסטוניה בסוף חודש מארס.
האיגוד הישראלי הודיע כי יפנה ל־CAS, בית הדין לבוררות ספורט. "ההחלטה להדיר את ישראל מתחרויות היא צעד חריג, חמור מאוד, שאינו עומד באף סטנדרט בינלאומי ספורטיבי ואף עומד בסתירה מוחלטת לערכים האולימפיים", טענו באיגוד. "בהחלטתו הוא מעניק גיבוי לטרור ולטבח בילדים וילדות וקשישים ששהו בביתם".
למחרת, התאחדות הקריקט הדרום־אפריקאית הודיעה על שלילת סרט הקפטן של דייויד טיגר, כוכב הנבחרת עד גיל 19, רק בשל העובדה כי הביע בשבועות האחרונים תמיכה במדינת ישראל. בהודעת ההתאחדות נמסר - באופן אבסורדי - כי הצעד הוא "לטובת כל השחקנים, הנבחרת ודייויד עצמו". ההודעה נמסרה תוך כדי הדיונים בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בתביעה שהגישה דרום־אפריקה נגד ישראל בגין מעשים שאופיים לטענתה מהווים "רצח עם" ברצועת עזה.
טיגר (19) מונה לקפטן הנבחרת רק בחודש שעבר, לא לפני חקירה ש"ניקתה" אותו מהפרת קודים התנהגותיים בשל תמיכה בישראל. באוקטובר, אחרי שזכה בפרס "הכוכב העולה" בטקס של הקהילה היהודית ביוהנסבורג, אמר טיגר כי "הכוכבים העולים האמיתיים הם החיילים הצעירים בישראל. אני רוצה להקדיש את הפרס הזה למדינת ישראל ולכל חייל שנלחם כדי שנוכל לחיות ולשגשג בתפוצות". שלושה שבועות לאחר מכן, ברית הסולידריות של פלסטין (PSA), הפועלת בדרום־אפריקה, הגישה תלונה להתאחדות וכינתה את דבריו "הצהרה פרובוקטיבית ומסיתה".
ההחלטה של ההתאחדות התקבלה שבוע לפני פתיחת אליפות העולם, שאותה תארח דרום־אפריקה. "נודע לנו שניתן לצפות להפגנות הקשורות למלחמה בעזה במהלך הטורניר", מסרה ההתאחדות. "נודע לנו גם שהן עשויות להתמקד בטיגר, ועלולות להיות אלימות. מוטלת עלינו החובה לשמור על הבטיחות של כל המעורבים באליפות העולם. לכן, הוחלט לשלול את סרט הקפטן מדייויד. הוא יישאר חבר חשוב ופעיל בסגל".