1 רק דור עמד בפרץ

מה שהתחיל עם התיקו מול הפועל חדרה, נמשך בהפסד הביתי במשחק העונה מול מכבי חיפה בבלומפילד ולא נעצר בגרין מול בני־ריינה. מכבי ת"א ממשיכה לשמוט נקודות, ואתמול היא חילצה נקודה בתיקו 2:2 מול החבורה הלוחמת של שרון מימר. מגיעות לא מעט מחמאות לריינה שטרם הפסידה העונה למוליכה.
מכבי ת"א אמנם חזרה פעמיים מפיגור וניצלה מהפסד בזכות שער בדקה ה־85 של דור פרץ, שהשלים צמד, אבל פתאום היא כבר לא נראית כזו יציבה ובטוחה. הפער ממכבי חיפה, שרק לפני שמונה ימים עמד על 10 נקודות, הצטמק לשלוש בלבד וזה משפיע דרמטית על מפלס העצבים. רואים את זה על המאמן רובי קין, על השחקנים הלחוצים שמתקשים בפעולות שעד לא מזמן רצו על אוטומט וכן, גם על הכוכב הגדול של המועדון, ערן זהבי, שסופר כבר שישה משחקים ללא כיבוש. אתמול הוא עשה מהלך יפה כשפתח רגליים והשאיר את הכדור לפרץ בשער השוויון השני, אבל בסטנדרטים של זהבי מדובר בתרומה דלה. בכלל, נראה שהוא עלה לדשא עם אותן אנרגיות תסכול מהעימות עם האוהד בסוף משחק העונה. העימותים התכופים עם הבלם ששמר עליו, נמניה ליוביסבלייביץ', הראו זאת היטב.
ריינה עלתה ליתרון ראשון מנגיחה של עבדאללה ג'אבר (19), שער שהעיד בפעם האלף כמה ההגנה של מכבי ת"א רכה ונוטה לטעויות. כאמור, פרץ היה זה שהחזיר את האורחת למשחק עם שער שוויון (43) כתוצאה מלחץ יעיל. בשלב הזה נדמה היה שמכבי ת"א תסתער ותגמור את הסיפור עם פתיחת המחצית השנייה, אבל ריינה לא נבהלה. הגבהת קרן של המארחת בדקה ה־53 מצאה שוב הגנה מבולבלת ברמה שערורייתית ולואי חלף ניצל את המצב כדי לגלגל את הכדור פנימה.
הדיווחים מחגיגת השערים בסמי עופר עשו את שלהם, מפלס הלחץ טיפס, קין עשה סדרת חילופים, אבל בסוף מי שהציל אותו ממבוכה היה אותו פרץ. (שמעון אלבז)

2 החמישייה הפותחת

המפגש בסיבוב הראשון בין מכבי חיפה למכבי פ"ת היה טראומטי עבור הירוקים, שספגו בו את ההפסד היחיד שלהם העונה, אשר סימל את הפתיחה המגומגמת שלהם. הרבה דברים קרו מאז. מכבי חיפה התייצבה בינתיים וטיפסה למקום השני במרחק נגיעה ממכבי ת"א. גם על מכבי פ"ת עברו הרבה דברים מאז, בעיקר לרעה, והיא כבר מגרדת את הקו האדום מלמעלה עם מאמן חדש, רן קוז'וך, שלא מצליח בינתיים להחזיר את הקבוצה לעניינים.
הרבה דברים קרו גם בשבוע האחרון, שבמהלכו האלופה רשמה שלושה ניצחונות ברציפות וחתכה את הפער ממכבי ת"א מעשר נקודות לשלוש בלבד – ולא רק בגלל הניצחון בקרב הישיר ביניהן. פתאום אליפות רביעית ברציפות, משהו שאף קבוצה ישראלית לא עשתה מאז הפועל פ"ת של סוף שנות ה־50 ותחילת ה־60, נראית כמו משהו ריאלי. פתאום מכבי חיפה מנצחת גם בלי המנוע שלה במרכז השדה (צ'ארון שרי) ומעוז ההגנה (עבדולאי סק) שנמצא באליפות אפריקה. ככה זה כשליאור רפאלוב הלוהט מבקיע את השער השביעי שלו העונה (33), ענאן חלאילי (39) מתחיל לספק מספרים עם כיבוש שני, גוני נאור (64) מקפיץ מעל השוער מ־25 מטר שתי דקות אחרי שנכנס כמחליף, דין דוד (68) דוחק מקרוב את החמישי שלו העונה ואפילו שון גולדברג (84) ממשיך את מסע הכיבושים שלו.
ומה יהיה עם מכבי פ"ת? מאז הניצחון בדרבי היא סופרת ארבעה הפסדים ברציפות ו־14 שערי חובה, כשגם הכניסה של מרקו וולף לשער במקום רובי לבקוביץ' לא שיפרה את המאזן העגום של הלוזונים. מכבי חיפה היא לא בדיוק היריבה הנוחה להתאושש מולה, אולי ביום רביעי נגד אשדוד זה ילך יותר טוב. בעצם, זה חייב להיות יותר טוב, אחרת למכבי פ"ת לא יהיה יותר מה לחפש בליגת העל. (איתן גליקמן)