גל העליות לא פוסק: חברת שטראוס הודיעה אתמול שתעלה מחירים של מוצרים רבים ב־12% עד 25% ותפטר כ־150 עובדים.
זו ההתייקרות השלישית שמבצעת שטראוס בתוך קצת יותר משנה. בדצמבר 2022 הודיעה החברה על העלאת מחיר ממוצעת של 3%, ובחודש במאי 2023 העלתה מחירים עד 25%, כולל מוצרי המחלבה.
כעת מתייקרים רבע ממוצרי שטראוס: שמן הזית של יד מרדכי יתייקר בשיעור גבוה של 25%, מחירי השוקולד יועלו ב־12% עד 14%, מחירי השוקולית והקקאו ב־10%, חטיפים מלוחים 3% עד 9%, חטיפי שוקולד כמו פסק זמן, מקופלת וכיף כף ב־9%-4%, מחירי הקונפיטורות יעלו ב־7%, חומוס "אחלה" ב־3% עד 6%. העלאות המחירים ייכנסו לתוקף כבר ב־1 בפברואר.
בשטראוס ציינו כי לא ייקרו את מוצרי מחלבת שטראוס, מוצרי יוטבתה, מילקי, קפה נמס עלית ועוד. בהודעה מטעם החברה נמסר, כי "בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה, שהיקף ההשפעה שלהם על החברה מוערך בכ־100 מיליון שקל במונחים שנתיים, החברה תעלה מחירים לקמעונאים בשיעור ממוצע של 1.7%".
בתוך כך, אתמול החלה שטראוס בהליך שימוע לעובדים לפני פיטורים. הכוונה היא לפטר עובדים משכבת הניהול. כזכור, לפני שנה פוטרו כ־100 עובדים. הצעדים שנוקט מנכ"ל הקבוצה החדש, שי באב"ד, הם חלק מתוכנית התייעלות שנועדה לשפר את רווחיות החברה שמצויה בשנתיים האחרונות בירידה. שטראוס דיווחה כי התוכנית צפויה להביא לחיסכון שנתי מוערך של 55-45 מיליון שקל.