מכסה של 3,000 עובדים זרים הוקצתה לתעשייה עקב המחסור בידיים עובדות, אבל שמחת התעשיינים הייתה מוקדמת מדי. באותיות הקטנות נאמר כי ההיתר ליבוא עובדים זרים לתעשייה ייעשה אך ורק מארצות שהתל"ג שלהם (מדד לעושר כלכלי של המדינה) שווה או גבוה מהתל"ג של ישראל שעומד במונחים דולרים על 52,000 דולר לנפש. ישראל מדורגת בין 20 המדינות המובילות בעולם בתל"ג.
כלומר, התעשיינים אינם יכולים לקבל עובדים ממדינות כמו סין והודו אלא מארצות שנמצאות מעליה בדירוג התל"ג העולמי כמו לוקסמבורג, אירלנד, ארה"ב, אוסטרליה, שוודיה וקנדה. לכולם ברור שהסיכויים שיגיעו ממדינות אלו עובדים לקווי ייצור במפעלים אפסיים. בעל מפעל חיוני גדול מהדרום שקיבל הקצאה מתוך המכסה של 3,000 עובדים, אמר ל"ממון": "זאת עבודה בעיניים. מה מצפים, שבנקאי מלוקסמבורג יבוא לעבוד אצלי במפעל?". ממשרד הכלכלה שחתום על החוזר בנושא למפעלים נמסר: "מדובר בהחלטת ממשלה ישנה שמשרד הכלכלה התנגד לה וביקש לשנותה לעובדים ממדינות שהתל"ג שלהן נמוך מישראל. משרד האוצר ורשות האוכלוסין התנגדו".
מקורבים להתאחדות התעשיינים אמרו כי עובדים על החלטת ממשלה חדשה ליבוא מכסה נוספת של עובדים, שבה יבוטל הסעיף המגביל לגבי התל"ג.