1. הסתפקו במועט

מי יעצור את הפועל באר־שבע? לא הפועל פ"ת. אמנם הקבוצה של אליניב ברדה לא כבשה אתמול רביעייה, כמו שהיא נוהגת לעשות בתקופה האחרונה, אבל גם ה־0:2 הספיק לה לניצחון שישי ברציפות.
2 צפייה בגלריה
yk13762904
yk13762904
(אלון תורג'מן חוגג עוד ניצחון אדום | צילום: הרצל יוסף)
פ"ת התייצבה למשחקה הראשון אי פעם בטוטו־טרנר עם תוכנית ברורה: לשכפל את המשחק מהסיבוב הראשון עם הסתגרות ויציאה למתפרצות – מה שעזר לה לנצח 0:1. במחצית הראשונה זה עבד לעופר טסלפפה, וכמו בסיבוב הראשון גם הפעם קבוצתו נותרה בשלב מוקדם בעשרה שחקנים לאחר הרחקתו של ז'אן קיניונס (19), בהתערבות שופטי ה־VAR. הם גם מנעו מהאורחים לרדת להפסקה ביתרון לאחר שזיהו נבדל מוקדם בשער הנפלא שכבש סמואל בראון (45).
השער שנפסל העיר את באר־שבע, שבמחצית השנייה הביאה לידי ביטוי את היתרון האיכותי שלה וגם כבשה פעמיים: אנטוניו ספר הבקיע את הראשון (51) ובישל את השני (88) לאלון תורג'מן.
2 צפייה בגלריה
yk13762687
yk13762687
שגיב יחזקאל ביציע בטרנר | צילום: הרצל יוסף
גם ביציע היה מעניין. שגיב יחזקאל, שגורש מאנטליהספור בגלל המסר לציון 100 ימים לפרוץ המלחמה, היה אורח הכבוד באצטדיון והתקבל על ידי אוהדי באר־שבע במחיאות כפיים ושירה.

2. איחוד מקסים

כשגיא צרפתי שיחק בהפועל חיפה, אחד בשם מקסים פלקושצ'נקו עלה מהנוער כהבטחה גדולה. מאז צרפתי הספיק לפרוש ולעבור לאימון, והקריירה של הקשר לא המריאה כפי שציפו. עכשיו הם שוב משתפים פעולה, והאיחוד המחודש הזה עושה טוב לכל הצדדים: גם למאמן, גם לשחקן ובעיקר למכבי נתניה.
צרפתי הוכיח שההפסד להפועל פ"ת היה מעידה חד־פעמית, והוא עם חמישה ניצחונות בשישה משחקים אחרי 1:2 ביתי על הפועל ירושלים. וזה לא היה קורה בלי פלקושצ'נקו, שנראה כמו שחקן אחר מאז הזעזוע על הקווים, והוא כבר עם ארבעה שערים. אחרי שנדד בין לא מעט קבוצות, נדמה שהוא סוף־סוף מצא בית חם.
דווקא האורחת עלתה ליתרון משער של עידן דהן (6), אך פלקושצ'נקו (35) השווה בכדור חופשי נהדר, וכמחווה לשגיב יחזקאל חיקה את החגיגה של השחקן שגורש מטורקיה. בדקה ה־67 צרפתי שלח למגרש את אחמד סלמן, שהיה צריך שתי דקות בלבד כדי להוציא את לירן רוטמן גדול.
במחזור הבא מחכה לפלקושצ'נקו מפגש עם מכבי חיפה, ועל פי הכושר שלו ושל הקבוצה שלו, למסאי דגו יש סיבה לדאגה. (שמעון אלבז)

3. לא באותה ליגה

אלה בדיוק המשחקים שהפועל חיפה אוהבת. יריבה נחותה ממנה, רצוי כזאת שנמצאת מתחת לקו האדום – העיקר לא אחת הגדולות – והפועל חדרה באה לה אתמול בהזמנה. עוד ניצחון (0:2), העשירי העונה והרביעי ברציפות, והקבוצה של רוני לוי מתבססת במקום השלישי, שמעניק בסיום העונה כרטיס למוקדמות הקונפרנס־ליג. חדרה, מצידה, תחפש את הניצחון שיוציא אותה מהמשבר במקום אחר, והמשחק הביתי נגד מ.ס אשדוד בשבת הקרובה נראה כמו הזדמנות מצוינת לעשות את זה. התיקו שחילצה ממכבי ת"א בבלומפילד נראה עכשיו כמו הבלחה חד־פעמית.
הפועל חיפה שלטה לאורך כל המשחק גם בלי להציג יכולת גבוהה, אבל עם השערים היא חיכתה לרגעים האחרונים של שתי המחציות. בדקה ה־43 נועם בן־הרוש בן ה־18, שהיה חלק ממסע הקסם של נבחרת הנוער במונדיאליטו בקיץ, פרץ באגף הימני ושיחרר כדור חזק לקורה ופנימה – שער בכורה שלו בבוגרים. חיפה הייתה עדיפה גם אחרי ההפסקה, וכבשה את השני בנגיעה הראשונה בכדור של המחליף ינון אליהו (96).
חדרה תלויה לחלוטין באלעד מדמון, שהבקיע שמונה מ־11 השערים שלה העונה, וכשהוא לא חד מספיק אין לה מה לחפש. (איתן גליקמן)

חולון בטופ־16

ישראלית שנייה בטופ־16 של ליגת האלופות בכדורסל: הפועל ירושלים עשתה את זה אוטומטית, והפועל חולון הצטרפה אליה אמש דרך הפלייאין, כשהשלימה 1:2 בסדרה על אוסטנד הבלגית עם 72:78 במשחק "ביתי" בהונגריה. ג'סטין סמית' הצטיין עם 28 נקודות, וכעת חולון תפגוש בשלב הבא את פרומיתאס וא.א.ק אתונה היווניות ומורסיה הספרדית.
ביורוקאפ, הפועל ת"א (3:11) תארח הערב (19.30) בבלגרד את פריז באסקט (1:13) לקרב המוליכות בבית 1.
לאומית. מחזור 9: נתניה - שומרון 90:87, אשקלון - גלבוע/גליל 51:90, ראשל"צ - צפת 84:93, רחובות - מכבי חיפה 69:84.
כדורעף. מחזור 9: כפר־סבא - רחובות 0:3, אשדוד - עילבון 0:3, המעפיל - מטה־אשר/עכו 3:0, קריית־אתא - מכבי ת"א 3:0. (ספי פסטרנק)