יום אחרי פרסום הדו"ח לפיו אפל היריבה עקפה אותה בפעם הראשונה והפכה ליצרנית הסמארטפונים הפופולרית בעולם, חברת סמסונג השיקה אמש את מה שהיא מכנה "סמארטפון הבינה המלאכותית הראשון" באירוע ענק שקיימה בסן־חוזה שבעמק הסיליקון. למעשה מדובר בשלושה מכשירים: גלקסי S24 בגודל 6.2 אינץ', גלקסי S24 פלוס (6.7 אינץ'), וגלקסי S24 אולטרה (6.8 אינץ').
כל השלושה כוללים תכונות חדשות כמו תמלול ותרגום אוטומטי של שיחות קוליות, צ'אטים ומיילים (ב־13 שפות, לא כולל עברית בינתיים); סיכום ותמצות של טקסטים בכמה סגנונות; מחיקה, הזזה והשלמה של פרטים בתמונות, ועוד. כולן פותחו בשיתוף עם גוגל.
תכונה ייחודית חדשה נוספת היא "הקפה וחיפוש" המאפשרת – לאחר לחיצה ארוכה על לחצן הבית – לסמן באצבע אלמנט על המסך ולקבל מיד תוצאות חיפוש שלו ברשת. היא תשולב גם במכשירי "פיקסל 8" של גוגל.
המהלך מתאפשר הן בזכות מעבדי ה־AI החדשים בגלקסי S24 - סנאפדראגון 8 מדור 3 של קוואלקום (בדגם האולטרה) או אקסינוס 2400 של סמסונג (בשני הדגמים האחרים) – והן בזכות מודל הבינה המלאכותית החדש של גוגל, ג'מיני ((Gemini, ששולב במכשירים.
מנוע מבוסס AI משדרג גם את תהליכי הצילום ועריכת התמונה. ניתן לראשונה למחוק פרטים, להזיז אותם ממקום למקום, ואפילו להשלים חלקים חסרים ברקע, למשל ביישור תמונה עקומה. דגם האולטרה - הגדול, היקר והמפואר בין השלושה - כולל עדשה חדשה עם זום X5 וחיישן 50 מגה־פיקסל, המשפר ביצועי תקריב עד X10. צילומי הלילה שופרו בזכות הגדלה של כל פיקסל ב־60%.
גם חוויית הגיימינג בגלקסי שודרגה: המכשירים תומכים ב"ניתוב קרניים" ובאפקטים של צל והשתקפות, וכולם מצוידים במערכת קירור חדשה, גדולה פי 2 מבעבר, המונעת התחממות והאטה.
בעיצובם החיצוני שלושת המכשירים דומים מאוד לסדרת גלקסי S23, והשינוי המרכזי הוא בעיקר במכשיר האולטרה: לראשונה הוא עשוי טיטניום, מתכת עמידה וקלה במיוחד, והמסך לא קמור בקצותיו כבעבר, אלא שטוח לגמרי עם קצוות כמעט ישרים. לטענת סמסונג הוא עמיד ב־50% מקודמו וחסין פי 4 מפני שריטות. בהירות המסך בכל שלושת הדגמים היא כנראה הגבוהה בשוק - 2,600 ניטים.
המכשירים יגיעו לחנויות בישראל ב־6 בפברואר, וההזמנה המוקדמת, הכוללת הטבות, נפתחה אתמול. המחירים הרשמיים של סמסונג לדגמי הבסיס דומים למחירי אשתקד, מלבד האולטרה, שהתייקר ב־200 שקל: גלקסי S24 יימכר ב־3,300 שקל, גלקסי S24 פלוס – 4,000 שקל, גלקסי S24 אולטרה – 5,200 שקל. בפועל, בזכות התחרות בשוק, הם יהיו נמוכים ב־100 עד 200 שקל, תלוי בדגם ובמשווק.