"חזרנו מארוחת שבת, נהגנו בחזרה למלון, ואז התחלתי לראות את זה בטוויטר ובטלגרם ובכל האתרים", חוזרת צפרא כץ, האישה עם ההכנסה הגבוהה בעולם העסקים האמריקאי, לרגעים הראשונים של אירועי 7 באוקטובר, "נשארנו ערים כל אותו הלילה בזמן שכל הדבר הזה התרחש, ולמחרת טסנו הביתה לחוף המזרחי, וכשהגענו בעלי אמר לי: 'זה היום הגרוע בחיי'. מאז לא ישנו לילה נורמלי. זה כל הזמן דאגה. לאימהות ולאבות ולבני הזוג של החיילים והחטופים. עד שהגעתי לכאן".
כץ, מנכ"לית חברת "אורקל", אישה שהביאה הביתה בשנת 2022 משכורת של 138 מיליון דולר, נולדה בחולון. אבל למרות שעזבה את ישראל בגיל צעיר, היא מקפידה להגיע לכאן פעמיים בשנה. מפתיע לגלות שדווקא ביקור המולדת הנוכחי, שנערך השבוע, באחת התקופות הקשות והמורכבות שידעה המדינה, החזיר את החיוך שנעלם מפניה בתחילת המלחמה. "אני רואה כמה כולם חזקים וזזים קדימה. ראיתי תמונה שלי מאיזה כנס סטרטאפים וחברות אתמול, והנה אני ממש מחייכת".
1 צפייה בגלריה
yk13763294
yk13763294
(צילום: יריב כץ)
את העידוד היא שואבת, בין היתר, מעובדיה הישראלים: "כל שנה היא רק טובה יותר מקודמתה. למעשה, הצוותים הישראליים שלי משיגים כרגע – באמצע כל זה, כשחלקם בכלל במילואים! – יותר מאשר המון מהצוותים האחרים שלנו בעולם. אז איך אפשר שלא להיות אופטימית?"
בראיון איתה, כץ נזהרת מאמירות פוליטיות, אבל מצהירה כי המשך הלחימה הוא כורח המציאות. מהאנטישמיות הגואה בארה"ב היא לא מופתעת: "זה מתחיל באוניברסיטאות. ילדים אמריקאים בגיל 18-17 מגיעים לקמפוסים האלה, אין להם חברים והם חייבים להתחבר. הארגונים שוטפי המוח האלה אומרים להם: בוא, תן לי לחבר אותך למשהו חשוב. כל התנועה הזו של להט"בים למען פלסטין – בחייך, תחשוב כמה טיפשים הילדים האלה! הם לא מבינים שאין שום זכויות להט"ב בעזה".