1 תוצרת גנאח

במשך כמעט 74 דקות אמש בטדי נראה היה שרצף הניצחונות של הפועל באר־שבע ייעצר על שישה. הפועל ירושלים נתנה פייט וסגנית האלופה התקשה להגיע לשער שלה, שלא לומר להבקיע. אלא שאז אנדרה פוקו פרץ מימין, סיבסב את אילוז' יאו ושלח כדור רוחב למחליף אמיר גנאח החופשי שבעט פנימה. רגע אחד של קסם במשחק בינוני ברמתו. ניצחון שביעי ברציפות לקבוצה של אליניב ברדה, שרחוקה עכשיו רק בנקודה אחת מהפועל חיפה השלישית.
1 צפייה בגלריה
yk13766798
yk13766798
(צילום: דניאל כהן)
זה כנראה סממן של קבוצה מצליחה, היא מנצחת גם ביכולת לא משובחת בלשון המעטה. החלוצים והמוציאים שלה לפועל, אנטוניו ספר, רותם חטואל, גיא בדש ויוני סטויאנוב, היו מתחת לרמתם והוחלפו בשלבים שונים של המשחק – כך שהבמה נשארה של גנאח, שהבקיע בפעם השנייה העונה 22 דקות אחרי שהחליף את בדש. בצד השני, השחקנים של זיו אריה לחצו על האורחים והקשו עליהם לתפקד. הם הגיעו בעצמם לכמה מצבים, אבל לא היו חדים ליד השער של ניב אליאסי.
לשתי הקבוצות מצפים עכשיו אתגרים לא קלים. באר־שבע תארח בשבת את בית"ר ירושלים במסגרת סיבוב ח' של גביע המדינה, והיא פשוט חייבת לנצח כדי לנסות לצאת עם משהו מהעונה הזאת – כי באליפות היא הרי לא תזכה. ארבעה ימים לאחר מכן היא תארח את מכבי חיפה בליגה. ירושלים תארח את הפועל ת"א בגביע, ואחר כך תתארח אצל מכבי ת"א. (שלומי אהרוני)

2 מפתיעות בחולשתן

שתיהן נחשבות להפתעות הנעימות של ליגת העל עד כה. בני־ריינה הצנועה, עונה שנייה בסך הכל בליגה הבכירה, פתחה מצוין והתמקמה לאורך מחזורים רבים בצמרת. הפועל חיפה היא לא בדיוק קבוצה מפתיעה, אלא היציבות שלה, משהו שלא איפיין אותה בשנים האחרונות. ומה קרה אתמול כששתי הקבוצות נפגשו באצטדיון גרין? כלום ושום דבר. 0:0 משמים שאיכזב את 2,000 הצופים שהטריחו את עצמם בקור הגלילי למגרש, בתקווה ליכולת הרבה יותר טובה.
ריינה הייתה טובה יותר, בעיקר במחצית הראשונה, שלטה במשחק ובכדור – אבל רק עד שהגיעה לשער. שם כבר חסר לה החלוץ שישים את הכדור ברשת, לנוכח הירידה ביכולתו של מארק קוסטה, המוציא לפועל בעונה שעברה. אולי החלוץ הפנמי החדש, פרדי גונדולה, יספק את הסחורה טוב יותר.
הפועל חיפה, אחרי ארבעה ניצחונות ברציפות, נראתה הפעם כמסתפקת בתיקו – והיא גם השיגה אותו, בלי להציג כדורגל גדול. למעשה, בלי להציג כדורגל בכלל. היא בעטה בכל המשחק פעמיים למסגרת והגיעה להזדמנות ממשית אחת בלבד, כשמוחמד קמארה (64) סחט הצלה מגד עמוס, וגיא מלמד עבר את השוער אבל מזווית קשה בעט לקורה.
בשורה התחתונה, ריינה חזרה לעצמה אחרי ירידה מסוימת בקצב צבירת הנקודות והיא שוב במקום החמישי. אם מכבי נתניה לא תנצח הערב את מכבי חיפה, היא גם תישאר שם. הפועל חיפה עדיין שלישית, אבל היא צריכה להביט בחשש אחרונה לעברה של הפועל באר־שבע, שמתקרבת בצעדי ענק.

3 אחרונות לא חביבות

הדיבורים על התערערות מעמדו של ניסו אביטן בהפועל חדרה התחילו כבר בקיץ, רגע אחרי פרסום לוח המשחקים, כשהתברר איזו פתיחה רצחנית מצפה לקבוצה. אבל המאמן שרד 17 מחזורים, עד שבחדרה החליטו להיפרד ממנו אחרי חמישה משחקים ללא ניצחון – ולא עזרה לו אפילו הנקודה שחילץ ממכבי ת"א בבלומפילד. אולי בקבוצה רצו לנצל את אפקט המאמן החדש בקרב האחרונות נגד מ.ס אשדוד, אבל זה לא עבד עד הסוף וחיים סילבס הסתפק בנקודה אחת (1:1).
גם באשדוד הכסא של אלי לוי לא עמד יציב על ארבע רגליים אחרי שבעה משחקים ללא ניצחון, אבל ה־1:2 הדרמטי במחזור האחרון על מכבי פ"ת נתן לו מנת חמצן חשובה. הוא קיווה להמשיך את המומנטום מול חדרה, אלא שגם הוא נאלץ להתפשר.
המשחק התחיל לא טוב עבור אשדוד כשמוחמד כנעאן, שרק חזר משמונה חודשי היעדרות בגלל פציעה, נפצע כבר בדקה השנייה ויצא, אבל המחליף שלו רביד אברג'ל העלה מהר מאוד (11) את הקבוצה שלו ליתרון.
חדרה התעוררה ובדקה ה־33 רוסלן ברסקי שיגר מרחוק כדור שפגע בבלם אשדוד טימוטי אוואני, הטעה את אריאל הרוש וקבע 1:1 שנשמר עד הסיום. בהמשך נראה היה ששתי הקבוצות יותר חוששות להפסיד מאשר רוצות לנצח – והתוצאה בהתאם.
חדרה רחוקה מלהרשים, וגם אם סילבס ירצה לעשות קסמים הוא יצטרך בשביל זה שחקני רכש, מה גם שסמי בורארד, אחד השחקנים הכי משמעותיים של הקבוצה, בדרך החוצה. אתמול הוא לא נכלל בסגל. (שמעון אלבז)
משחקי הערב. נמשך הדו־קרב בפסגה: המוליכה מכבי ת"א תתארח (20.00) אצל הפועל פ"ת וסגניתה מכבי חיפה תארח (20.30) את מכבי נתניה. במשחק נוסף: בני־סכנין - מכבי פ"ת (19.00).