ארגון Superbrands ו"ידיעות אחרונות" יעניקו זו השנה השביעית ברציפות פרס למותגי העל של ישראל על תרומתם לחברה ולקהילה בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". הפרס מוענק על שמה של פולה מוזס ז"ל, רעייתו של נח מוזס ז"ל, העורך האחראי הראשון של "ידיעות אחרונות". מדי שנה מעניק בישראל ארגון Superbrands הבינלאומי אותות הצטיינות על הישגים משמעותיים, המוענקים למנהלים בכירים במשק על מנהיגותם השיווקית ועל תרומה יוצאת דופן לתחום המיתוג. פרס מיוחד יוענק גם לארגונים שתרמו משמעותית לקהילה והפגינו מעורבות חברתית יוצאת דופן.
1 צפייה בגלריה
yk13788517
yk13788517
(ציון פרץ מנכ"ל קבוצת "ידיעות אחרונות" (משמאל) וערן יסעור מנכ"ל ארגון Superbrands מעניקים בטקס שנערך בשנה שעברה, את פרס התרומה לקהילה על שם פולה מוזס ז"ל לצורי דבוש, יו"ר ומבעלי חברת "קליל" | צילום: קובי קואנקס)
"אנחנו ב־Superbrands פועלים ביחד עם מותגי העל של ישראל כדי להיות מעורבים יותר בקהילה. ולכן, כחלק משיתוף הפעולה שלנו עם קבוצת 'ידיעות אחרונות' נעניק השנה פרס מיוחד למותגי העל שבעקבות המלחמה תרמו תרומה משמעותית לקהילה", אומר ערן יסעור, מבעלי קבוצת "בראבו", המנהלת את פעילות Superbrands בארץ. הזוכה ייבחר על ידי ועדת ההיגוי של Superbrands, המורכבת מדיקאנים של בתי ספר למינהל עסקים וראשי חוגים לשיווק במכללות ובאוניברסיטאות מובילות. בראש הוועדה עומד פרופ' יעקב הורניק מאוניברסיטת תל־אביב.

אל על: התגייסות אווירית

מיומה הראשון של המלחמה נקראה החברה לדגל והטיסה, חינם, מגויסים בצווי 8 מכל רחבי תבל וביצעה טיסות חילוץ לישראלים שנתקעו בחו"ל. עוד פעלה החברה מול צה"ל: תרמה שמיכות, כריות, ערכות נוחות והציבה עמדות התרעננות לחיילים ("פלאפל בריבוע") ברחבי הארץ. החברה גם העניקה הטבות בהטסה לארץ של מתנדבים בארגונים ציוניים כ"תגלית", "נפש בנפש" ועוד.

יד2: יד לעזרה

עם פרוץ המלחמה – הושקו ב־yad2 יוזמות רבות כדי לתמוך בקהלים שונים. כך, למשל, הוקם מדור ייעודי, המזמין את הישראלים להציע את בתיהם לאירוח משפחות מהדרום והצפון. בנוסף, yad2 הזמינו את הגולשים להיכנס למדור "למסירה" ולהציע ציוד חיוני למשפחות המתארחות.

שטראוס: מים באש ובמים

מאז תחילת המלחמה פועלים בשטראוס מים בערוצים רבים כדי לתמוך ולסייע: מעל 200 ברי מים נתרמו לבתי חולים, בסיסים ומוסדות ציבוריים. מעל 4,000 בקבוקים רב־פעמיים נתרמו לחיילים ומפוני העוטף. כמו כן נפסק החיוב לתושבי העוטף במרחק של 7-0 ק"מ עד סוף השנה.

H&M: בגדים למפונים

מתחילת המלחמה רשת H&M פועלת רבות בתרומת בגדים, תמיכה בחיילים, התנדבות בחקלאות ועוד. לשם כך, חברה הרשת למלונות פתאל והקימה 2 מתחמי פופ אפ ללא עלות. המתחם הראשוני הוקם במלון הרודס TLV, והיה נגיש לכל המפונים, ולאחר מכן עבר לים המלח. בפופ אפ ניתן היה למצוא מגוון רחב של בגדים חדשים לנשים, גברים, ילדים ותינוקות.

צומת ספרים: אוצר מילים

צומת ספרים נרתמה למאמץ המלחמתי והחברתי באמצעות מספר פעולות כמו תרומות לחיילים של ספרים ומשחקים. בנוסף, נתרמו חוברות עבודה וספרים עבור המפונים — מבוגרים וילדים. שווי התרומות הינו במאות אלפי שקלים. כמו כן נערך שבוע התרמה מיוחד בשיתוף "קניוני עופר" — בו נאספו ספרים ומשחקים יד שנייה שהועברו ישירות למפונים.

ישראייר: לטוס עם הלב

ישראייר עשתה מספר מהלכים למען הקהילה מאז פרוץ המלחמה: טיסות חילוץ להשבת ישראלים מכל העולם כולל חיילים בצווי 8, ונוסעים שנתקעו בחו"ל עקב הפסקת הטיסות של החברות הזרות לישראל. עם פינוי תושבי העוטף לאילת ישראייר יצאה במבצע "קרובים ללב" במסגרתו התאפשר לקרובי המפונים לבקרם באילת בעלות סמלית של 69 שקל לכיוון. ישראייר הטיסה על חשבונה כ־125 ילדים ומשפחותיהם מהעוטף לצפייה בנבחרת ישראל בבודפשט.

בוגבו: למען המשפחות

עם פרוץ המלחמה יצרו בבוגבו קשר אישי עם מפוני קיבוצים מהעוטף במטרה להקל עליהם את התקופה הקשה ולסייע למשפחות שיש להם תינוקות וילדים קטנים ולכאלו שאירועי 7.10 תפסו אותם לפני לידה. חלקם משפחות חטופים או נרצחים. נתרמו עגלות, טיולונים, מנשאים ותיקי החתלה.

איילון חברה לביטוח: קו סיוע לאזרחים

המחויבות החברתית של איילון התבטאה במלחמה בשורת יוזמות: הקמת קו סיוע בשיתוף חמ"ל ההייטק הישראלי, למענה מקצועי וליווי אישי בתביעות נזקי המלחמה אל מול מס רכוש. עם פרוץ המלחמה העמידו בחברה שירות סיוע נפשי ללא עלות למבוטחים, נתרמו מזון וביגוד לחיילים ונרכשו חבילות משחקים לילדים המפונים משדרות.

מועדון חבר: חברים לעת צרה

במועדון "חבר" מייחסים חשיבות רבה לתרומה לקהילה. מפרוץ המלחמה הורחבה משמעותית התמיכה בחזית ובעורף: סיוע לחקלאות הישראלית - הזמנת משקים חקלאיים בעלי אתר עם סליקה מאובטחת ומשלוח עד הבית, לפרסם בנכסי "חבר" ללא עלות ולמכור לעמיתים במישרין. כיום מפורסמים ומקודמים 28 משקים חקלאיים.

מי עדן: קשת בלי צבעים

כחלק מהמאמץ להשאיר את נושא החזרת החטופים על סדר היום הציבורי מי עדן וסופר־פארם יצאו במהלך לשיווק מהדורת בקבוקים מיוחדת שכל הכנסותיה קודש למען מטה משפחות החטופים. מהדורת הבקבוקים הייחודית מופיעה ללא צבעים בקשת המוכרת מהלוגו וכוללת שני משפטים שמופיעים על כל הבקבוקים: "בלעדיהם החיים הם כמו קשת בלי צבעים", "Life is not the same without them". מי עדן יצרה כ־50,000 בקבוקים במסגרת המהדורה למען החטופים.

שופרסל: לתמוך בחקלאים

כחברה המציעה בשגרה מעל לכ־94% מהתוצרת החקלאית הנמכרת כמקומית ישראלית, נתנו בשופרסל כתף לחקלאות הישראלית ובמיוחד לחקלאים בקווי העימות. שופרסל גיבשה תוכנית סיוע מיידית לחקלאים בהיקף של מיליוני שקלים. בנוסף, שופרסל השקיעה בעיצוב, ייצור והפצה של כ־2 מיליון צמידי הזדהות ותמיכה.

ארומה: אספרסו בר עזרה מטעם

לאורך כל השבוע הראשון של הלחימה, עשרות סניפים בחרו לחלק כריכים, מאפים ושתייה לכוחות הביטחון. סכום התרומות היום עומד על מיליוני שקלים, מרבית התרומה היומיומית של הרשת מתרכזת בסיוע לכוחות הביטחון. בדרום הארץ מספקים בארומה תפריט בחינם של מזון ושתיה לחיילים וכוחות הביטחון.

yes: סרט מלחמה

עם תחילת המלחמה yes תרמה מאות ממירים לתושבים שפונו ולחיילים בבסיסים וכן נתבים לכוחות ההצלה. הטכנאים עבדו "תחת אש" על מנת להעניק שירות לתושבים ולגופי החירום. כמו כן, עובדי החברה הגיעו יחד עם כוכבי הסדרות של yes למלונות המפונים ברחבי הארץ.

אירופלקס: לעזור לבארי

חברת אירופלקס לקחה חלק בשיקום הבתים בבארי. החברה תרמה מיטות, מזרנים וסדינים בסכום כולל של מעל 700,000 שקל, שמשמשים את מפוני הקיבוץ במגורים הזמניים אליהם עברו.

פרטנר: קשר חם

פרטנר אימצה את קיבוץ כרם שלום במטרה לסייע בתקומתו. לאור הצורך שעלה מהשטח לקשר רציף עם המשפחות בעורף, פרטנר יזמה מספר פעילויות: מדי יום, ניידות תיקוני סלולר מגיעות לשטחי כינוס הכוחות ונותנות שירות ללא עלות. למעלה מ־20 אלף פרטי ציוד נתרמו לכוחות הביטחון ולמפונים - מטענים ניידים, מכשירי סלולר, טאבלטים ועוד. כמו כן, החברה עצרה חיובים עבור שירותי אינטרנט וטלוויזיה ללקוחותיה תושבי הדרום והצפון שפונו מבתיהם.

JEEP + SUBARU: להסיע את החיילים

סמלת נרתמה למאמץ המלחמתי באופן מיידי והעמידה עשרות רבות מרכבי החברה וביניהם, מגוון הרכבים של JEEP ו־SUBARU לטובת מוקד הסעות מיוחד לחיילי צה"ל. בעזרת עובדים שביקשו להתנדב ולהיות חלק מהפעילות, ניתנו הסעות לחיילי צה"ל לכל מקום שאליו נקראו מהחרמון הרחוק ועד שטחי הכינוס בסמוך לעזה.

Nespresso: קפה של נחמה

תוכנית Cup of Hope של נספרסו ישראל, נוצרה במטרה לחבק בתי קפה בדרום ולהעניק להם מעטפת תמיכה ושירותים שיקלו את החזרה שלהם לשגרה חדשה. התוכנית כוללת מעטפת ליווי על ידי צוות מומחי נספרסו שיסייעו בבניית תוכנית קידום דיגיטלית לעסקים, השתתפות בסרטון תדמית, ומתחם באתר של נספרסו ישראל שם יוצגו הסיפורים והאנשים מאחורי בתי העסק.

rebar: סיירת המשקאות

לפרויקט התמיכה של החברה התגייסו כל מנהלי ריבאר בארץ והוא כלל מגוון פעילויות: הגעה לבתי החולים עם תרומת משקאות לנפגעים ולמשפחות המטופלים, הגעה לבסיסים ומוצבים בצפון ובדרום עם אספקת משקאות, כולל הפודטראק של ריבאר שהתייצב בשטחי כינוס. סיירת המשקאות של החברה הגיעה גם למלונות של משפחות המפונים ושימחה ילדים ומבוגרים כאחד.

מזרחי טפחות: למען הלקוחות

בחרבות ברזל המשיכו במזרחי טפחות לא רק להסתכל ללקוחות בעיניים, אלא גם לתת להם גב פיננסי: התרומות וההטבות של מזרחי טפחות מהוות כמעט שליש מגובה הסיוע של המערכת הבנקאית במלחמה. יותר מכך, בבנק הגדירו שלושה מעגלי פעולה: עשייה למען הקהילה, כולל חלוקת סלי מזון ולמפונים, עשייה למען העסקים בצפון ובדרום ואימוץ היישובים שדרות וכפר עזה.

תנובה: לא שוכחים את העובדים

תנובה שותפה בפורום העסקים, המורכב מ־200 ראשי חברות מהגדולות במשק, שהתגייסו על מנת לסייע לתושבי העוטף. בתנובה העניקו פתרונות מיידיים לעובדים החברה באזורי לחימה כמו לינה בבתי מלון עד לטיפול סדור של המדינה. כמו כן הוגש סיוע במעטפת רחבה עבור משפחות הנופלים והנעדרים מבני משפחות תנובה (8 משפחות שכולות ועובדת שאביה בין החטופים).

פלאפון: מטעינים בשטח

פלאפון מפעילה ניידות שירות לתיקונים חינמיים וטעינת מכשירים המגיעות מדי יום לשטחי כינוס ולבסיסים ברחבי הארץ וכבר סייעו ליותר מ־22 אלף חיילים. במקביל פלאפון אוספת מהציבור מטענים ניידים לחיילים, ותורמת בעצמה אלפי מטענים ניידים, מאות טלפונים ניידים ואלפי כרטיסי SIM לחיילי צה"ל ותושבי העוטף.

רמי לוי שיווק השקמה: אוכל ומורל לחיילים

מיד עם תחילת המלחמה נרתמה הרשת ופעלה במספר חזיתות: סיוע במזון במעל לחמישה מיליון שקל לחיילי צה"ל; תרומות בקופות בסניפים ביחד עם עמותות למען המפונים והחיילים; הרשת הגיעה לבסיסים ויצרה פעילות להרמת המורל של החיילים על גבול עזה; סלי אבלות נשלחו למשפחות השכולות.

ב.ס.ר: מאמצים את "אגוז"

ב.ס.ר מאמצת את יחידת "אגוז" מזה 16 שנה במסגרת תוכנית "אמץ לוחם". החברה התגייסה במלוא כוחה לתרום בעצמה ובאמצעות תורמים — ציוד לחימה כמו רחפנים, קסדות טקטיות, אפודים קרמיים ועוד. בנוסף, עובדי החברה התנדבו ליום קטיף בקיבוץ ברור חיל בדרום במקום הפועלים התאילנדים שעזבו בפרוץ המלחמה.

ויסוצקי: להירגע עם תה

בוויסוצקי יזמו פרויקט חדש שכל מטרתו לחמם את הלב בתקופה הזו. במסגרת הפרויקט חולקו לבתים באזורי הירי חליטות מרגיעות מסדרת GOOD NIGHT. בנוסף, פעל טי טראק נייד ממותג ויסוצקי, שהסתובב בין הקיבוצים והיישובים אליהם פונו תושבי העוטף, וחילק תה חם ועוגייה לתושבים.

בנק הפועלים: סיוע בחצי מיליארד

היקף הסיוע של בנק הפועלים מפרוץ המלחמה הגיע לכחצי מיליארד שקל ומיקם אותו כאחד הגופים שנרתמו באופן המשמעותי ביותר. כבר בימים הראשונים למלחמה הקים הבנק קרן סיוע בסך 100 מיליון שקל לשיקום התשתיות הקהילתיות ביישובי העוטף. הבנק רתם את אפליקציית bit בכפתור ייעודי לגיוס תרומות - דרכו נאספו מיליוני שקלים למד"א, לער"ן ולעוד ארגונים. כמו כן, הבנק הודיע על הטבות ללקוחות תושבי הדרום, הצפון וחיילי המילואים.

אנגלו סכסון: למצוא בית למפונים

אנגלו סכסון התגייסה למאמץ הלאומי ופתחה חמ"ל מגורים על מנת לסייע בחיבור בין תושבים שפונו לבעלי נכסים פנויים. אנשי המקצוע של אנגלו סכסון התנדבו ללא עלות וסייעו לכל מי שהיה זקוק לפתרון דיור זמני או קבוע, בשימוש במאגר המידע והניסיון של הרשת. באמצעות החמ"ל, מפונים רבים מצאו בית בישראל.

בזק לחבר: בין העסקים ללקוחות

בבזק זיהו את הקושי של מאות אלפי המפונים להמשיך ולהתפרנס בעודם רחוקים מהבית. יחד עם עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון הקימו בבזק את אתר ליצירת קשר בין עסקים שנפגעו מהמלחמה לצרכנים ברחבי הארץ. האתר מרכז מעל 15,000 בעלי מקצוע ועסקים מהדרום והצפון. הציבור מוזמן להיכנס לאתר בכתובת otefisrael.org.il וליצור קשר עם העסקים.

מאפיות אנג'ל: סדנאות חוסן לעובדים

למאפיית אנג'ל אתר ייצור בנתיבות. המפעל החיוני שותף למאמץ הלאומי לאפשר את המשך פעילות המשק אך מצד שני, גם לדאוג לבריאותם הנפשית של העובדים. על מנת להקל ולו במעט, הוחלט לקיים במפעל סדנאות חוסן שמטרתן עיבוד אירועי 7 באוקטובר ומתן כלים להתמודדות נפשית.

רשת מלונות דן: לפתוח את הדלת

רשת מלונות דן פתחה את שעריה ונותנת בית חם לאלפי המפונים, שמתארחים ב־11 בתי מלון של הרשת ומקבלים מענה לכל צרכיהם: ארוחות, הרצאות, הופעות ועוד. המטרה היא להעניק, מעבר לתחושה של בית, גם חיזוק לחוסן הפנימי.