תופר החלומות

כשנכנסים לסטודיו של מעצב האופנה מעוז דהאן בדרום תל־אביב, קל מאוד להישאב אל מאחורי הקלעים, איפה שהחיים קורים באמת: עשרות דגמי עבר תלויים על הקולבים (נשבעת, אחד מהאאוטפיטים של בן־אל התחנן לעבור אליי לארון, אני בטוחה), פריטים חדשים בארגזים ממתינים למיון ומכונות תפירה עם חוטים מוכנים לשיגור – בכל זאת הייצור הוא מקומי. "בסופו של יום אני הכי תופרת", משתף אותי מעוז. "לא איבדתי את התשוקה לתפור ולגזור ולו ליום אחד מהרגע שפתחתי ליין אופנה משלי ב־2008".
אגב המותג שלו, האוחז בשם "נובוריש דוג", התחיל בכלל כייעודי לנשים, אבל עבר כברת דרך ייחודית עד לחגיגות ה־sweet 16, כשב־2010 חישב מסלול מחדש והיה מחלוצי אופנת היוניסקס – אבל כזו שבאמת יושבת נכון ומחמיא על גברים ונשים, בדרך שאפילו לי, אחרי מדידה של חולצות מכופתרות וג'ינסים, היה קשה להבין איך הוא עושה את זה. "הסוד טמון בירידה לפרטים. כשאני מעצב, גוזר ותופר דגם גם אישה תמדוד אותו וגם גבר. זו הדרך להבין את הדיוקים הנכונים לכל אחד מהם, כשהחוכמה היא לצמצם את הפערים ביניהם כמה שאפשר ולייצר את האיזון המתבקש". בתכלס, בדיוק כמו הסוד לחיים מאושרים.
טווח מחירי הקולקציה 850-115 שקל, להשיג בחנות המותג, רחוב המנור 17 תל־אביב־יפו, או באתר nvrdog.com.

ניחוח של מעצב

ואם כבר בבתי אופנה עסקינן, איזה מזל שיש להם קווי בישום וביוטי – לפעמים זו הדרך היחידה ליהנות קצת מאבק הקוטור. הנה כמה שהושקו לאחרונה:
1. דיבושן, 592 שקל ל־100 מ"ל, דולצ'ה וגבאנה
2. 499 ,Perfectשקל ל־100 מ"ל, מארק ג'ייקובס
3. Solution No. 3, 899 שקל ל־100 מ"ל, Off-White

חייט פרא

תשמעו סיפור: השבוע לפני 129 שנים נולד אחד ממעצבי האופנה הגדולים של זמננו – כריסטובל בלנסיאגה (בצירוף מקרים, או כנראה לא, גם עלתה סדרה על חייו השבוע בערוץ דיסני פלוס), שמסתכל מלמעלה על המותג שייסד בעיניים סקרניות. מחד, הוא זכה בעשור האחרון לעדנה מחודשת עם טרנדים חובקי עולם כמו "הנעליים הכעורות" (נעלי גרב ונעלי ספורט גסות במיוחד) ושיתופי פעולה מסקרנים עם קרוקס ועם משפחת סימפסון, ומאידך הסתבך בשערוריות כמו פרסומות שמרמזות על פורנוגרפיית ילדים ואמירות אנטישמיות של הפרזנטור קניה ווסט. ועדיין, מדובר בבית אופנה פורץ דרך ששווה להכיר, אם לא בזכות האסתטיקה הייחודית שלו, החדשנות או היצירתיות אז בגלל היכולת שלו להסתכל על גוף האישה קצת אחרת בזמנים של שבלונות שהוכתבו מראש.

אפקט המראה

טכניקות ליצירת ברק וזוהר בעור הפנים תמיד מסקרנות אותי, בייחוד כשהן מצליחות לחדש לי דבר או שניים בטיפוח או באיפור. תראו למשל את הדוגמניות בתצוגה של פראדה – הייתי בטוחה שפשוט הניחו להן על העיניים את אחד השפתונים של המותג, אבל זהו, שממש לא. לינדזי אלכסנדר, אמנית האיפור הבינלאומית של המותג, הסבירה שהשכבה הראשונה על העפעפיים הייתה ערבוב של צלליות אבן, בז' ואפרסק ומעליהן היא פשוט הניחה סרום פנים של המותג ליצירת מראה הזכוכית המבריק הייחודי.
#רקאומרת: מה ששלה שלה – אבל לתחושתי, אם יש לכן בבית, עדיף למרוח מעל הצלליות סרום עיניים ייעודי.