עגבנייה שמתייבשת על הצמח וניתנת להקפאה. זהו הפיתוח החדשני של חברת אנרג'ין - מפתחת זני צמחים באמצעות שימוש בבינה מלאכותית. לצורך מסחור "העגבנייה המתייבשת" אנרג'ין מקימה חברת פודטק בשם "סופרי" בשותפות צבר טק וצופה תחילת מכירות במחצית הראשונה של 2024.
להערכת החברה, פוטנציאל שוק העגבניות המיובשות של סופרי, שייחודן נעוץ בזנים הייחודיים שפיתחה החברה, נאמד בכ־1.5 מיליארד דולר. הייבוש העצמאי על הצמח נעשה ללא שימוש בכימיקלים ובשמירה על חומרי הטעם, הצבע, הוויטמינים והאנטי־אוקסידנטים הקיימים בעגבנייה. לאחר ההבשלה העגבנייה מאבדת אחוז ניכר ממשקלה המקורי ולכן ריכוז הטעם והוויטמינים גדל משמעותית - מה שהופך את העגבנייה המיובשת לסופר־פוד. יתרון נוסף של עגבניות סופרי: אפשר להקפיא אותן ולאחר הפשרתן אין פגיעה בטעם, במרקם ובהרכב התזונתי. בכוונת סופרי לפעול לגיוס הון בשנה הקרובה, שישמש לצורך ייצור ועיבוד המוצר.
הצרכנים הפרטיים יאלצו לחכות כי בשלב זה העגבניות משווקות לשוק המוסדי: מסעדות, בתי מלון, חברות קייטרינג וחברות מזון בישראל, באירופה ובאמירויות.