1. כמו אלופים

נכון, מכבי חיפה ניצחה את מכבי נתניה 0:4 וצימצמה את הפער בפסגה ממכבי ת"א לנקודה אחת בלבד, אבל המשחק אמש ייזכר בגלל משהו אחר: הפרידה של צ'ארון שרי מאצטדיון סמי עופר ושל האוהדים מאחד הזרים הגדולים ביותר ששיחקו במועדון. פרידה שגרמה להרבה עיניים לדמוע, כולל לאלה של הקשר ההולנדי, שיעזוב בסוף השבוע את הקבוצה ואמור לחזור אליה לקראת העונה הבאה. ביציע נפרס שלט ענק: "יש אחד עם רגל שמאל, הולנדי, ששיגע את כולם" - שורה מתוך שיר השחקן שחיברו האוהדים לשרי, שהוביל את מכבי חיפה לשלוש אליפויות רצופות. הבעלים יעקב שחר נפרד ממנו בטקס מרגש, והשחקן לא ניסה אפילו להסתיר את הדמעות.
2 צפייה בגלריה
yk13767997
yk13767997
(צ'ארון שרי נפרד מאוהדי מכבי חיפה | צילום: נחום סגל)
שרי רצה לעזוב את סמי עופר עם כדור שלו ברשת של היריבה, אבל זה לא הצליח לו למרות הניסיונות הרבים. את העבודה עשו הפעם החברים שלו. דין דוד (38) כבש את הראשון ואת השלישי (65) אחרי טעות קשה של דניס קוליקוב, ענאן חלאילי הבקיע את השני (41) בבעיטה אדירה מ־20 מטר לחיבורים, ופרנצדי פיירו השלים (92) מבישול בכורה של גדי קינדה.
מעבר לשערים, מכבי חיפה התחילה פשוט לשחק כמו אלופה. כדורגל חכם, מלהיב, עם הרבה תנועה, ואפילו ההגנה הצליחה להתגבר על חסרונו של עבדולאי סק, שיושב על הספסל של סנגל באליפות אפריקה.
נתניה נמצאת בתנופה מאז הגעתו של גיא צרפתי, שהיה שותף מלא לשלוש האליפויות האחרונות של הירוקים וקיבל לפני המשחק זר פרחים משחר – אבל מכבי חיפה הייתה פשוט גדולה עליה אתמול. וכשמתווספות לכך טעויות ענק בהגנה, התבוסה בלתי נמנעת. (שמעון אלבז)
2 צפייה בגלריה
yk13768247
yk13768247
תורג'מן ופרץ מאוכזבים בפ"ת | צילום: עוז מועלם

2. לא כל יום דרבי

הדרבי התל־אביבי הוא טריטוריה נפרדת, עולם אחר. נראה שלא משנה באיזה כושר מגיעים הצהובים והאדומים בשנים האחרונות, מכבי ת"א תמיד תתעלה על עצמה. זו הסיבה שלא היה מפתיע לראות אותה מבצעת נסיגה ביכולת אמש מול הפועל פ"ת, עם 0:0 משעמם: הרביעייה מול הפועל ת"א הייתה יוצאת הדופן, ומכבי האמיתית של החודש האחרון היא הגרסה החיוורת שראינו במושבה.
הקבוצה נראית מאוד לא חדה, חסרת השראה. גם בדקה ה־90, כשערן זהבי הגיע למצב ממנו הוא מבקיע ב־99 מתוך 100 מקרים, הוא בעט רק לקורה. משהו מעט כבה שם, ורובי קין צריך לחשוב על ריענון בסגל ורעיונות חדשים. כשמכבי חיפה משחקת כך, ועל הצהובים עוד מרחף איום הפחתת נקודה בגלל האירועים בדרבי, המועדון חייב להגיב במהירות למה שעובר עליו.
הפועל פ"ת שיחקה כמו קבוצה שנלחמת נגד הירידה, וזו מחמאה גדולה. מבין הקבוצות שנמצאות במצב הגרוע ביותר בליגה, זו של עופר טסלפפה מבינה את המציאות בצורה הכי מדויקת ומשחקת בהתאם. אין לה נטייה להתפרקות כמו מכבי פ"ת, למשל, והיא יודעת איך לעמוד כדי להשיג תוצאה (גם מול המועמדות לאליפות, כפי שקרה ב־2:2 נגד מכבי חיפה). השוער עומר כץ היה מצוין, אבל הקרדיט מגיע לכל השחקנים שקלטו שהם לא באים להבקיע שלישייה מול מוליכת הטבלה וסגרו כל אפשרות בפני האורחת. 0:0 שהוא הפסד ענק לאחת וניצחון מרשים לשנייה. (לירן ביטון)

3. VAR עסל, VAR בסל

חלוץ בני־סכנין בסיל חורי חווה אתמול על בשרו את היתרונות והחסרונות של מערכת ה־VAR. בדקה ה־83 של המשחק הביתי נגד מכבי פ"ת, 15 דקות אחרי שנכנס כמחליף ושמונה דקות אחרי שהשווה ל־1:1, השופט שלומי בן־אברהם שלף לעברו אדום, אבל המיר אותו בצהוב אחרי שנקרא למסך. עברו דקתיים וחורי מצא את הרשת בפעם השנייה. יש מהפך? רק רגע, שופט המסך זיהה עבירה מוקדמת במהלך – והשער בוטל.
וזה היה רק הקינוח. בדקה ה־54 ניב יהושע האורח הורחק אחרי, ניחשתם נכון, התערבות שופט המסך. רן קוז'וך הגיב עם חילוף: החלוץ בן שהר יצא ובמקומו נכנס הקשר אריאל לוגסי, שתוך שלוש דקות (60) העלה את פ"ת ליתרון בשער ראשון שלו בבוגרים. התשובה של סכנין הגיעה בדקה ה־75, וספק אם התוצאה הסופית מספקת את שתי הקבוצות. אולי קוז'וך מרוצה קצת יותר, כי הוא סוף סוף לקח נקודה כמאמן פ"ת, ועוד בחיסרון מספרי.
המפגש הקודם בין שתי הקבוצות התרחש בעולם אחר, שבוע לפני פרוץ המלחמה. מכבי פ"ת הייתה הלהיט של הליגה והביסה 1:5 את סכנין, שגם היא התייצבה למשחק בלי הפסד. מאז פ"ת ניצחה רק פעמיים ובשאר המשחקים הפסידה, ואילו סכנין ליקטה בסבלנות תוצאות תיקו – עשר כולל אמש.
משחקי הערב. הפועל ת"א תארח (20.00) את בית"ר ירושלים בהשלמת המחזור ה־18. בליגה הלאומית (19.00): עפולה - כפר־סבא, רמה"ש - עירוני טבריה, הפועל עכו - אום אל־פאחם.