לראשונה, חברת המשקאות יפאורה נכנסת לתחום האלכוהול. לממון נודע כי תחת המותג שוופס (Schweppes) שבבעלותה, החברה תצא עם סדרת קוקטיילים חדשה בשילוב אלכוהול: וודקה ראשן, ג'ין וטוניק, מוחיטו ולימונערק. המחיר לצרכן לבקבוק כ־12 שקל.
יפאורה בשליטת רוני גת ושלמה רודב היא האחרונה מבין חברות המשקאות הקלים הגדולות שלא נכנסה לתחום. עוד נודע כי יפאורה מתכננת להרחיב את פעילותה בתחום האלכוהול.
1 צפייה בגלריה
yk13770969
yk13770969
(צילום: סטודיו יפאורה)
כזכור, חברת טמפו יצרנית פפסי, רכשה את הזיכיון ליבוא ולשיווק מותגי אלכהול ידועים כמו ואן גוך, אבסולוט, שיבס ועוד. היא גם בעלת יקבי ברקן ויצרנית בירות. חברת קוקה קולה ישראל, בעלת חברת בת ליבוא מותגי אלכהול בינ"ל ג'וני ווקר, קמפרי אפרול ועוד, ובעלת יקב תבור. עסקי האלכוהול מהווים תרומה משמעותית לרווחי טמפו וקוקה קולה, מאז הקורונה גדלו מכירות האלכוהול בישראל בעיקר לשימוש ביתי.
צעד נוסף של יפאורה לכוון האלכוהול בוצע לאחרונה. לאחר שאיבדה לטובת טמפו את הזכיון הוותיק שהיה לה להפצת מי עדן, החלה יפאורה להפיץ את הבירות והיינות של יקבי כרמל בשוק הפרטי. יפאורה היא הבעלים של מותג שוופס בישראל ולצד המפעל היא מחזיקה גם מעבדת פיתוח. הקוקטיילים החדשים ייוצרו בארץ במפעל ברחובות שלראשונה יכניס אלכהול בין כותליו באמצעות קווי ייצור חדשים שנרכשו בהשקעה מוערכת של 5 מיליון שקל.
יניב פרנקו, מנהל אגף השיווק ביפאורה: "ברור שיש כאן הזדמנות בתחום האלכוהול. הטרנד של קוקטיילים המוכנים לשתייה הוא עולמי, אשר ממשיך לצמוח משנה לשנה".