ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה אתמול דיון בעניין פטור לחיילי מילואים מתשלום בכבישי אגרה. יוזמת הדיון הייתה ח"כ מיכל וולדיגר, לשעבר סגנית שר האוצר, שאמרה כי לא יעלה על הדעת להגיד למילואימניק שנמצא במלחמה מ־7 באוקטובר, שיחזור הביתה בכבישים עוקפים כדי שלא ישלם בכבישי אגרה.
יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן הודיע כי חברת דרך ארץ הודיעה לו שקיבלה החלטה לוותר על הקנסות ממילואימניקים שלא שילמו חשבון בזמן. בנוסף ביקש ביטן משר הביטחון יואב גלנט להפעיל את סעיף 8 בחוק כבישי אגרה, המאפשר לו, בהסכמת שר התחבורה ושר האוצר, להוציא צו שיפטור את משרתי המילואים מתשלום בכבישי אגרה.
1 צפייה בגלריה
yk13772871
yk13772871
(צילום: שאול גולן)
נציג אגף החשב הכללי באוצר, שי ששתיאל, אמר כי הדבר הפשוט ביותר הוא להוסיף את ההחזר לתשלום שמקבלים משרתי המילואים כהחזר הוצאות דלק. ראש תחום פרט של ענף תכנון כוח אדם מילואים בצה"ל, סא"ל (במיל') שיר אבינועם, אמרה כי לצה"ל אין נתונים על השימוש בכביש 6, והוסיפה כי הצבא לא יכול לשלם על הנסיעה מבחינה תקציבית וצריך שיהיה לכך מתווה ומקור. ח"כ ביטן דחה את הדברים ואמר כי הצבא קיבל תקציב לכל מה שביקש, וקרא למצוא פתרון.
ח"כ מיכל וולדיגר: "לא יעלה על הדעת להגיד למילואימניק שנמצא במלחמה שיחזור הביתה בכבישים עוקפים ויעמוד בפקקים כדי שלא ישלם בכבישי אגרה"