סיומת מאכזבת. אחרי הפרידה המרגשת מסמי עופר ביום ראשון, צ'ארון שרי רצה לעזוב את הארץ עם תואר נוסף. יש לו כבר שלוש אליפויות וגביע טוטו אחד עם מכבי חיפה, אבל זכייה נוספת בתואר השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי הייתה יכולה להוות סיומת מתוקה לארבע עונות וחצי שלו בירוק. זה לא קרה. הקשר ההולנדי החטיא את הפנדל השני בדו־קרב ההכרעה מהנקודה הלבנה, אחריו החמיץ גם פרנצדי פיירו – ואת גביע הטוטו זכתה להניף מכבי ת"א בפעם השמינית בתולדותיה.
זה היה גם תואר ראשון כמאמן לרובי קין, שנראה מתוח מאוד ברגעי ההכרעה. הוא כבר לא יחזור הביתה לאירלנד בידיים ריקות, כשברקע יש כבר דיבורים על כך שברק בכר יחליף אותו בעונה הבאה אם הוא לא ימשיך.
1 צפייה בגלריה
yk13773969
yk13773969
(צילום: עוז מועלם)
כשזהבי רואה תואר. זה היה המשחק השני מבין חמישה לפחות (אולי יהיה עוד אחד בגביע המדינה) שצפויים בין שתי הקבוצות האלה העונה, והם תמיד מספקים את הסחורה. זה היה משחק קצבי, גם אם לא היו בו שערים ויותר מדי אירועים ליד השערים. השתיים הגיעו במומנטומים שונים לגמרי – ת"א ניצחה רק פעם אחת בחמשת המשחקים האחרונים, ואילו חיפה ניצחה בכולם. אלא שכאשר מגיעים למאני־טיים, ערן זהבי וחבריו מתעוררים. זה קרה פעם אחת במהלך התקופה הגרועה בדרבי, וכך גם אתמול בקרב על תואר.
הפתיחה הייתה תמונת מראה של משחק הליגה, שהתקיים לפני שבועיים בבלומפילד. אז מכבי חיפה פתחה בבליץ על השער הצהוב, ואתמול זו הייתה מכבי ת"א שלחצה גבוה ולא נתנה לירוקים לנשום. ההבדל הוא שבליגה חיפה הצליחה לתרגם את זה לשער ניצחון מוקדם של ליאור רפאלוב, ואילו אמש ת"א לא הייתה תכליתית. רפאלוב התחיל הפעם את המשחק על הספסל, אולי כדי לפנות את הבמה לשרי – אבל זה כאמור לא עבד.
בכורה מהירה. בדקה ה־64 זה קרה. ליאור קאסה, התכשיט החדש של יעקב שחר, נכנס לשחק במקום דניאל סונדגרן בלי לקיים אפילו אימון אחד עם חבריו החדשים. וזה לא היה במטרה להכניס אצבע לעין למכבי ת"א, שהפסידה בקרב על הטאלנט מהקטמונים. אחד הנימוקים ששיכנעו את קאסה להגיע לחיפה הוא שמסאי דגו הבטיח להכניס אותו לעניינים מיידית, כמחליפו של עלי מוחמד. אז אמש מוחמד לא שיחק בגלל מחלה, המחליף שלו סונדגרן לא בדיוק הצליח לתפוס את מקומו וקאסה אכן קיבל דקות ראשונות, מוקדם מהצפוי.
גם במכבי ת"א הייתה הופעת בכורה, למעשה הופעה מחודשת – של עדן קארצב, שנמלט בעור שיניו מבשקשהיר הטורקית. הוא נכנס בדקה ה־80 והבקיע את השער השני בדו־קרב מהנקודה הלבנה.
בלי חגיגיות. בגלל המצב במדינה, ואולי גם כלקח מהביזיון בגמר גביע המדינה האחרון, לא היו הפעם טקס חלוקת מדליות ואלמנטים חגיגיים אחרים כמו קונפטי וזיקוקים. את הגביע לקפטנים של מכבי ת"א, זהבי ושרן ייני, העניקו בני משפחתו של אל"מ אסף חממי ז"ל - אלמנתו ספיר, ילדיו אלון, ארבל ואלה, ואחיו איתן אביר. חממי היה מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה ונפל ב־7 באוקטובר בהגנה על קיבוץ נירים.