2 צפייה בגלריה
yk13772594
yk13772594
(עידון סיבוני מפורום הלוחמים המשוחררים | צילום: אלבום משפחתי)
1. האוניברסיטאות פירסמו מתווים, אתם מקבלים תגמולים מהצבא, אז מה בעצם אתם רוצים?
"המתווים הנחמדים שהציעו האוניברסיטאות מייצרים מצב שבו סטודנט מילואימניק נדרש בתוך חודש להשלים כמויות אדירות של חומר. כל זאת מבלי להתייחס למשתנים כלכליים נוספים שמשפיעים על הזמן והיכולת שלו ללמוד – פרנסה, שכר דירה, הזוגיות שנפגעה במהלך המילואים".
2. מתווה התגמולים בסך 9 מיליארד שקל לא נותן פתרון כלכלי?
"הפתרון שניתן במסגרת התגמולים מנותק מהשטח. גם בשגרה הסטודנטים לא גומרים את החודש אז בטח שלא עכשיו. חוץ ממימון שכר הלימוד ללוחמים, שחוקק בכלל לפני המתווה, אין שום התייחסות לצרכים שלנו. אפשר להגדיל הקלות בארנונה, לתת פטור ממס הכנסה על ימי מילואים וזה על קצה המזלג".
3. אתה נשמע מתוסכל.
"בסוף היום במדינת ישראל יש אוכלוסייה ערכית אך קטנה מאוד שמשרתת במילואים ומחרפת את נפשה – ראוי להכיר בכך שכבר לא מדובר בצבא העם ולהוקיר את האוכלוסייה הזאת. אין לנו בייס פוליטי ומנופי לחץ – אנחנו האוכלוסייה הכי ערכית ודווקא בגלל זה אנחנו נפגעים פעם אחר פעם במשא ומתן ציני ופוליטי".
2 צפייה בגלריה
yk13773557
yk13773557
צילום: דנה קופל
4. איפה זה פוגש אותך ברמה האישית?
"אני סטודנט למשפטים באוניברסיטת רייכמן. נשוי לאופיר, התחתנו בזמן המלחמה, דחינו את האירוע הגדול להמשך. משרת במילואים מ־7 באוקטובר, מ"מ בחטיבת אלכסנדרוני. המשימה הכי חשובה שלנו היא לייצר מתווה כלכלי שיאפשר למילואימניקים לשוב ללימודים, לסיים את התואר ללא דיחוי ולהשתלב בשוק העבודה בדיוק כמו אלה שלא שירתו במילואים".
5. יש בקרב המילואימניקים רצון להצטרף לפוליטיקה אחרי המלחמה?
"חייבים ובלי קשר לימין ושמאל. אנשי 6 באוקטובר הראו לצערנו שחייבים לשנות גישה בכל מה שקשור לפוליטיקה ולמנהיגות. המלחמה הוכיחה שהדור שלנו ערכי, מסור עד כדי חירוף נפש וגם מנהיגותי. הגיע הזמן לתת צ'אנס לשיטה חדשה ורעננה".