המלחמה ביבוא המתחרה מגיעה לתחום הקנאביס הרפואי. הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה והתעשייה, דני טל, פתח בחקירה בחשד ליבוא במחיר היצף (נמוך מהמחיר שבו נמכר המוצר בארץ המוצא שלו) של קנאביס רפואי מקנדה, הסובלת מעודף יבולים.
לפי החשד שנבדק, חברות קנדיות לגידול ולשיווק קנאביס ייצאו, לכאורה, עודפים של תפרחות קנאביס רפואי לישראל במחיר נמוך בשיעור של עד 60% בהשוואה לקנדה. יבוא במחירי היצף נחשב לסחר לא הוגן.
1 צפייה בגלריה
yk13775408
yk13775408
(צילום: טל שחר)
ממשרד הכלכלה נמסר כי בשנים האחרונות הושקעו בתעשיית הקנאביס הרפואי בישראל מיליארדי שקלים במחקר ובפיתוח הענף, בהקמת מתקנים ובמפעלי יצור מתקדמים תוך שימוש בתקינה מחמירה. רבות מההשקעות הללו ירדו לטמיון, ויצרניות רבות נסגרו לצד הגידול הדרמטי ביבוא.
טל: "ההגנה על התעשייה המקומית בתחום הקנאביס הרפואי מפני סחר לא הוגן היא חיונית. מדובר בשוק הכרחי לישראל בימים של מלחמה, ולאחר טבח נוראי והטראומה שנוצרה בעקבותיו. למוצרי הקנאביס הרפואי יש ערך בריאותי חשוב לאוכלוסייה גדולה הסובלת מפוסט־טראומה וחרדות, והיבוא בהיצף פוגע משמעותית בחברות הישראליות, שחלקן נאלצות להשמיד יבולים ואף להפוך ליבואניות. ישנו חשש מפיתוח תלות צרכנית ביבוא של אמצעי רפואי חיוני זה, שמאז המלחמה הביקוש אליו הולך וגדל".