אוכל: לשף אסף שטרן ולמפל אדם ז”ל היו תוכניות משותפות בעולם ההסעדה והאירוח, שנגדעו עם הירצחה של מפל ב־7 באוקטובר. אחרי תקופה שבה היה עסוק שטרן בבישול בהתנדבות למען משפחות חטופים ומפונים ולאחר שלקח על עצמו להוביל פרויקט קולינרי גדול, ובעיקר מתוך הכאב והגעגוע וגם רצון להנציח את זכרה ופועלה של מפל, החליט לקיים שתי ארוחות ערב מיוחדות ב־14 וב־15 בפברואר, חג האהבה.
שטרן הוא שף מוכשר ומוערך שהספיק לעבוד ולהשתלם ברחבי הגלובוס, ומשם גם שאב השראה לתפריט שבנה עבור שני הערבים המיוחדים. מדובר בתפריט טעימות יצירתי ומוקפד עם הסגנון המקורי שלו, שבו הוא ייקח את האורחים למסע בין תחנות חייו המקצועיים, ובין היתר עם טעמים והשפעות מאיטליה, יפן וקוסטה־ריקה.
בתפריט גם יבואו לידי ביטוי חומרי הגלם העונתיים והמקומיים והאורחים ייהנו מחוויה של מטבח פרונטלי שבו יכינו את המנות ממש לנגד עיניהם. ארוחת הטעימות תורכב משמונה מנות, ובין היתר תכלול טורטליני ארטישוק ירושלמי עם קרם שורשים, שמן בזיליקום ופאף קינואה וגם דג ים מעושן וצלוי בסלסה ורדה וצנובר שיוגש עם גרטן קולורבי ורוטב שזיפים, שנכנסו לתפריט בזכות מפל אדם.
את גרטן הקולורבי אהבה מפל במיוחד, והיא זו שדחפה אותה לתפריט שבנו. שטרן התלבט לגבי המנה הזו בגלל עבודת ההכנה היחסית מורכבת, וחשש שזה יסרבל את הסרוויס. בתהליך ההכנה צריך למעשה לפרוס מאוד דק את הקולורבי וליצור מעין גלילה של הפרוסות, שאז ייכנסו לצלייה בתנור למשך שעתיים עם חמאה חומה ותבלינים, לפני שיעברו המשך טיפול במחבת עם בר בלאן (רוטב חמאה לבנה) ושמן בזיליקום. עוד בתפריט יהיו גם דג נא, שמפל מאוד אהבה, קינוחים דוגמת בייבי פבלובה עם קרם לימון ותפוז דם וגם תפריט יינות שהתקינו פה במיוחד עבור הארוע.
3 צפייה בגלריה
yk13776848
yk13776848
צילום: דוד קישקה kichkadavid@
הארוחה תתקיים בחלל קומת הכניסה של מלון המרקט האוס המעוצב והנעים, שנמצא ממש בפאתי השוק היווני ושוק הפשפשים ביפו ויושב במבנה אבן מדהים, ששימש בעבר את ארגון השי”ן־בי”ת (שב”כ של ימינו). הארוחה כשרה וזו גם הזדמנות נהדרת לאלו ששומרים כשרות לאכול את האוכל של שטרן.
3 צפייה בגלריה
yk13776846
yk13776846
צילום: דוד קישקה kichkadavid@
זיכרון: למפל אדם הייתה אהבה גדולה לאוכל ולאנשים והיא מצאה דרך לממש את עצמה בעולם הקולינריה והמסעדנות. היא ואסף שטרן הכירו במסעדת מסה, כשהוא היה השף הראשי והיא הגיעה לעבוד שם ומהר מאוד קודמה לתפקיד ניהולי בתחום השירות והאירוח. שטרן מספר עד כמה היא אהבה את המקצוע והבינה את המשמעות של מסעדנות, של אירוח ושל עבודה מול השף ויתר בעלי התפקידים החשובים לניהול תקין ולהובלה של מסעדה.
היא אהבה את האוכל, את היין וגם את האווירה הקסומה שניתן ליצור בסינרגיה בין השניים עם הקהל, ותמיד הסתכלה גם על הצד הרומנטי של התחום. היא בדיוק חוותה סיפור אהבה גדול מאוד בחייה ועברה לגור עם בן זוג שאיתו נסעה גם למסיבת נובה ברעים. שם, באותה שבת ארורה, נרצחה עם חברה טובה שלה בזמן שהתחבאו מתחת לרכב ומחבלים פשוט חלפו במקום וירו בכולם, כולל וידוא הריגה.
בן זוגה היה עד לאירוע ושרד פציעה ורגעי תופת כדי לספר זאת.
לאחר סגירת מסעדת מסה החליטו מפל ושטרן להקים יחד פופ־אפ של ארוחת טעימות במרקט האוס, ובמקביל גם תיכננו פתיחת שתי מסעדות. חלומות גדולים היו להם. זה דרש עבודה צמודה של שעות בכל יום במשך חודשים, סביב טעימות אוכל ויין, פגישות עם ספקים ואנשים מהתחום ושיחות על פיתוח הקונספט. את הפופ־אפ הם הספיקו לפתוח בספטמבר והפעילו אותו במשך כשבועיים עד לשבת השחורה. כל ההזמנות היו כבר מלאות לחודש קדימה. בווטסאפ האחרון ששלח לה שטרן בבוקר 7 באוקטובר כתב למפל: “אני רק מתחנן שאת לא שם”, הודעה שנותרה ללא מענה.
את הארוחות החליט שטרן לקיים במיוחד ביום האהבה כי מפל הייתה מלאה באהבה וזה מה שבעיניו מסמל אותה הכי טוב. שטרן מסרב להאמין ומתקשה להשלים עם המציאות ועם לכתה של מפל, וכשאני שואל אותו אם לקרוא לזה ארוחה לזכרה של מפל, הוא עונה לי "לא לזכרה, תקרא לזה למענה".
ארוחת פופ־אפ מיוחדת לזכרה של מפל אדם. מלון מרקט האוס. בית האשל 5, יפו. לפרטים והזמנות: 053-3663280