דקות ספורות אחרי ההפסד 2:0 להפועל ירושלים בסיבוב ח' של גביע המדינה, מאמן הפועל ת"א בורחה למה עוד אמר כי הוא מאמין ביכולות שלו להוציא את הקבוצה מהבוץ – אלא שלא עבר הרבה זמן והמועדון האדום הוציא הודעה על פיטוריו. למעשה, כפי שפורסם לראשונה ב־ynet, הבעלים דייויד מינצברג החליט על הצעד הזה כבר ביום רביעי האחרון, בלי קשר לתוצאה אתמול בטדי.
מינצברג, שהגיע ארצה בשבוע שעבר, שוחח עם גורמים רבים במועדון ובסביבתו אחרי הפסד הליגה לבית"ר ירושלים, הרביעי ברציפות של הקבוצה, והבין כי אין מנוס אלא להיפרד מלמה. ניהול המשחק הכושל של המאמן אתמול רק חיזק אצלו את ההחלטה. מנהל הקבוצה, סלים טועמה, יעמוד בינתיים על הקווים, אבל אין לו תעודת פרו ובכוונת הקבוצה למנות מאמן קבוע. בהודעת המועדון נכתב: "למה יבלה את שארית העונה עם משפחתו, וימונה לתפקיד חדש בעונה הבאה".
2 צפייה בגלריה
yk13775818
yk13775818
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה יודעים שיהיה קשה לשכנע מאמן זר להגיע לישראל בתקופה זו, וכבר פנו למאמן נבחרת הנוער אופיר חיים. מועמדים נוספים הם מרקו בלבול, עוזרו של אברם גרנט בנבחרת זמביה שהודחה מאליפות אפריקה, ואורי אוזן, שלא אימן עדיין קבוצת בוגרים.
והיה גם משחק, שבו ניצחה כאמור הפועל ירושלים 0:2 אחרי הארכה ועלתה לשמינית הגמר. אחרי מחצית ראשונה עם הזדמנויות רבות של הפועל ת"א, שחסרה ארבעה שחקנים משמעותיים (אלן אוז'בולט ויהב גורפינקל שיעברו לקבוצות אחרות והפצועים עומרי אלטמן וחוסה רודריגס), המשחק התאזן אחרי ההפסקה. לקראת סיום 90 הדקות ירושלים השתלטה על המשחק בגלל חילופים חלשים של למה ומצד שני חילופים טובים של זיו אריה. מדובר בעיקר בכניסה של איינאו פרדה המצוין, שכבש את הראשון (92), ומאוחר יותר מתן חוזז (105) הכפיל.

באר־שבע שלפה אס

הכל הולך להפועל באר־שבע בתקופה האחרונה. שבעה ניצחונות ברציפות בליגה, יכולת גבוהה, מבול שערים – ואמש זה נדבק לה גם בגביע. אז נכון שהיכולת הפעם הייתה לא משהו והיא הסתפקה בשער בודד נגד בית"ר ירושלים (0:1), אבל בגביע זה מספיק. העיקר הניצחון והעלייה לשלב הבא.
אחרי משחק פושר ועדיפות בית"רית במגרש, באר־שבע שלפה בדקה ה־87 את האס שלה רותם חטואל, שדחק את הכדור פנימה ממטר אחד תוך כדי ישיבה. שער בשיניים שעשה את ההבדל. זו העונה השנייה ברציפות שמחזיקת הגביע מודחת כבר בסיבוב ח'. בשנה שעברה זו הייתה באר־שבע שהפסידה למ.ס אשדוד ואמש בית"ר ירושלים.
במשחק הקודם בין הקבוצות בליגה היה מבול של שערים והוא הסתיים ב־4:4. אתמול לא היה מבול כזה וגם הגשם הפסיק לרדת בבאר־שבע לפני המשחק, שלא היה ברמה גבוהה. הקבוצה של יוסי אבוקסיס הייתה טובה יותר, ולא מן הנמנע שאם היו משתמשים בשלב הזה ב־VAR, הכל היה נראה אחרת מבחינתה, שכן בדקה ה־14 נראה היה שעדי יונה הוכשל ברחבה על ידי אנדרה פוקו, אבל השופט נאאל עודה התעלם. בית"ר שוב מרגישה מקופחת, באר־שבע הייתה זו שחגגה שוב. ביום רביעי תפגוש באר־שבע את מכבי חיפה, והיכולת של אמש לא תספיק לה. (שי מוגילבסקי)

אשדוד וסכנין בחוץ

בשני משחקים נוספים שנערכו אמש עלו שתי הקבוצות מפ"ת לשלב הבא. הפועל הובילה בגרין נגד בני־ריינה 0:4 בהפסקה (פורצ'ן באסי 16, בר נאווי 28, גולן בני 30, עידן ורד 43), לפני שפרדי וארגס (54, 82) צימצם ל־2:4.
מכבי פ"ת עברה את יבנה מליגה א' רק אחרי הארכה (1:3). איברהים ג'אבר (49) כבש ראשון לקבוצה של רן קוז'וך, עומר לקאו השווה (90+1) בפנדל, ולירן חזן בן ה־17 כבש צמד (103 ו־111).
שלשום הודחו שתי קבוצות מליגת העל בבית על ידי יריבות מהלאומית. בני־סכנין הפסידה להפועל רמה"ש 4:2 בפנדלים אחרי 2:2 בתום 120 דקות. אדריאן פאון (19 בפנדל) וצ'ינימרם גודווין (67) הבקיעו למארחת, שון עדרי (64) וריצ'רד קולה (76) השוו פעמיים. שוער רמה"ש עידו שרון, שנכנס לשחק בדקה ה־120 בשביל דו־קרב הפנדלים, הדף כדור של דור חוגי, ואילו אניס פורת עיאש בעט מעל המשקוף. נתנאל אסקיאס החמיץ לרמה"ש, ודור כוכב הבקיע את הפנדל המנצח.
עירוני טבריה ניצחה את מ.ס אשדוד 0:2 משערים של יעקב אבבה (23) ושניר טליאס (25), אבל קשה לקרוא לזה הפתעה כי מדובר במשחק בין המוליכה הלאומית לאחרונה בליגת העל.
מכבי נתניה פיגרה 1:0 בבית מול כפר־קאסם מהלאומית (אסיל כנאני 7), אבל הפכה ל־1:2 משערים של גיא מזרחי (26) ועצמי של עומרי עאמר (53).
המשחק בין צעירי כפר־כנא (א') לקריית־שמונה הופסק בדקה ה־63 בגלל תנאי מזג האוויר, במצב של 1:2 לקבוצה מהלאומית, וישוחק מחדש מ־0:0 ב־9 בפברואר. לכפר־כנא: סוהיל ארמלי (41). לקריית־שמונה: עאיד חבשי (15 בפנדל), מוחמד אבו־רומי (35).
הערב (19.00): אום אל־פאחם - אתא/ביאליק (א'), נוף הגליל - הפועל הרצליה (א'), הפועל ראשל"צ - מ.ס דימונה (א'), הפועל חדרה - מכבי ת"א (19.30), כפר־סבא - מכבי חיפה (20.30).
במשחק השלמה בליגה הלאומית נפרדו בני־שפרעם והפועל עפולה ב־0:0. (ספי פסטרנק)