עלייה בעמלות שגובים הבנקים. העלות הממוצעת של ניהול חשבון העו"ש והחזקת כרטיסי חיוב לחשבון עמדה במחצית הראשונה של שנת 2023 על 28.5 שקל בחודש - עלייה של 1.3 שקל בחודש בהשוואה לשנת 2022. העלייה נבעה בעיקרה מגידול בפעילות של עסקאות במט"ח שביצע הציבור הישראלי באמצעות כרטיסי חיוב. כך עולה מהדיווח התקופתי על אודות מחירי השירותים הבנקאיים הנפוצים למשקי הבית שפירסם אתמול בנק ישראל.
מהנתונים עולה כי הבנק הזול ביותר הוא בנק וואן־זירו שלא גובה כלל עמלות עבור הפעולות במהלך החודש בחשבון הבנק של הלקוח. בנק ירושלים גובה 9.5 שקל בחשבון לחודש עבור כל הפעולות גם יחד.
בתעריפי פקיד וישיר היקרים ביותר הם בנק מרכנתיל ובנק מסד שגובים בחודש בממוצע 26 שקל. הבינלאומי, דיסקונט ומזרחי גובים 24 שקל, הפועלים 23 שקל, לאומי 22 שקל ובנק יהב רק 16 שקל.
העלות ללא מסלול עולה בבנק יהב רק 2 שקלים, בבנק מסד 3 שקלים, בנק דיסקונט גובים 10 שקלים, הבינלאומי 11 שקל, לאומי והפועלים 15 שקל, בנק מזרחי גובה 16 שקל ומרכנתיל 18 שקל.
מהדוח עולה כי במחצית הראשונה לשנת 2023 הצטרפו 132 אלף חשבונות לחשבונות המפוקחים. שירות זה כולל סלי שירותים אחידים לניהול חשבון העו"ש. השירות מציע תשלום של סכום חודשי קבוע עבור ביצוע מספר פעולות מוגדר מראש - פעולה על ידי פקיד ופעולה בערוץ הישיר. שירותי המסלולים מגלמים הנחה משמעותית בגין פעולות עו"ש בסיסיות.
המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי: "אני מזמין את הלקוחות לעשות שימוש בכלים שפיתחנו ועומדים לרשותם באתר בנק ישראל, כגון מחשבון מסלולי העמלות וקורא לציבור שטרם הצטרף לשירות ומשלם מעל ל־10 שקלים בחודש בגין שירותי עו"ש בסיסיים, לבחון האם הדבר כדאי עבורו".