לא ככה תיכננה מכבי חיפה להעביר את הערב הזה. האלופה הגיעה למשחק הגביע בכפר־סבא במטרה לסגור אותו כמה שיותר מהר ולשמור כוחות לקרב הצמרת נגד הפועל באר־שבע בטוטו־טרנר מחרתיים. במקום זה היא נגררה להארכה, שבסיומה ניצחה 3:6 ועלתה לשמינית הגמר.
1 צפייה בגלריה
yk13777990
yk13777990
(עלו, בקושי. חמד וקינדה, אתמול | צילום: יאיר שגיא)
הניצחון האחרון של מסאי דגו באצטדיון לויטה עד אמש היה בדיוק לפני שש שנים, וגם הוא במשחק גביע. דגו אימן אז את הפועל כפר־סבא, שניצחה בשמינית הגמר את בית"ר כפר־סבא 1:3, אבל מיד אחרי המשחק הזה הוא פוטר על ידי הבעלים יצחק שום. הרבה גלגלים הסתובבו מאז, ואתמול דגו הגיע ללויטה כמאמן מכבי חיפה למשחק נגד נועלת הטבלה הלאומית.
ההתחלה הלכה לפי התוכניות של דגו, כשגדי קינדה הבקיע כבר בדקה החמישית את שער הבכורה שלו בארץ אחרי החזרה מארה"ב. חיפה המשיכה לשלוט ובדקה ה־40 קיבלה פנדל מפוקפק אותו הפך תומר חמד ל־0:2. שער ראשון שלו במדים הירוקים אחרי הפסקה של 13 שנה.
השחקנים של דגו הורידו הילוך אחרי ההפסקה ושילמו על כך ביוקר. למעניש קוראים עלי חטיב שבישל בכדור חופשי לאופק פישלר (66) והשווה ל־2:2 בכדור חופשי נוסף (70) לחיבורים. חמד צינן את כפר־סבא תוך דקה עם נגיחה שקבעה 2:3 לחיפה, אבל אור אינברום כפה הארכה בתוך תוספת הזמן (92). כפר־סבא החזיקה מעמד עד החצי השני של ההארכה, כשסוף פודגוראנו (111) וענאן חלאילי (119 ו־123) סגרו עניין.
לפני המשחק התקיים טקס לזכרה של מאי נעים ז"ל, נכדתו של שלמה שרף שנרצחה במסיבה ברעים, ואחרי ההפסקה נכנס לשחק בשורות כפר־סבא אחיה טל.

תרגיל על רטוב

זה הלך קשה, המגרש בנתניה היה בוצי והגשם כמעט ולא פסק, אבל בסוף מכבי ת"א גברה 0:2 על הפועל חדרה ועלתה לשמינית גמר גביע המדינה. רק לפני שלושה שבועות סחטה אותה חדרה ממכבי ת"א תיקו במשחק ליגה בבלומפילד והצהובים ידעו שאסור להם להסתבך שוב.
התנאים הקשים במגרש המוצף גרמו למשחק להיראות כמו החלקה על הקרח בתוספת כדור והשחקנים התקשו לבצע פעולות פשוטות, שלא לומר לשחק כדורגל טקטי מתוכנן ומסודר. אולי זה מה שהוסיף למפלס העצבים וגרם לחילופי דחיפות בין ערן זהבי לפיליפ איפולה במחצית הראשונה נטולת השערים.
אחרי ההפסקה היה זה דן ביטון (59) שהעלה את מכבי ת"א ליתרון מבישול של רוי רביבו. בזמן שחדרה ניסתה להשוות הצהובים עקצו עם שער שני (89) מרגליו של המחליף אושר דוידה. הפציעה של אנריק סאבוריט שירד מהדשא נאנק מכאבים, מדאיגה את אנשי מכבי ת"א שבוע לפני משחק העונה מול מכבי חיפה. חיים סילבס מאוד רצה לעשות סנסציה, אבל עכשיו הוא יוכל להתרכז במשימה של השארת הפועל חדרה בליגה.
בפתיחת המחצית השנייה כל הקהל של מכבי ת"א שר לקפטן חדרה, מנשה זלקה, שחזר לסגל לראשונה אחרי שלושה וחצי חודשי לחימה. (שמעון אלבז)

היום הגרלת השמינית

בשלושת המשחקים הנוספים שנערכו אמש ניצחו קבוצות לאומיות יריבות מליגה א', אבל לא לכולן זה הלך בקלות. הפועל ראשל"צ חיכתה לדקה ה־91 כדי להדיח את מ.ס דימונה, מוליכת מחוז דרום, משער של ברני קאבלה (0:1).
נוף הגליל, לעומתה, הביסה את הפועל הרצליה 0:4 (נבו שדו 25, יבגני ברקמן 33, בן מיזן 38, ג'וליאן שלופה 54). אום אל־פאחם ניצחה את מכבי אתא/ביאליק 0:2 (עוז פרץ 62, ועצמי של עומר אדלר 73).
היום (14.30) תתקיים באום אל־פאחם הגרלת שמינית הגמר בהשתתפות שמונה קבוצת מליגת העל - הפועל חיפה, מכבי ת"א, הפועל פ"ת, באר־שבע, מכבי נתניה, מכבי פ"ת, הפועל ירושלים ומכבי חיפה - ושבע לאומיות: עירוני טבריה, הפועל ראשל"צ, בני־יהודה, נוף הגליל, הפועל רמה"ש, מכבי יפו ואום אל־פאחם. הקבוצה ה־16 תיקבע ב־9 בפברואר, בסיום המשחק החוזר בין צעירי כפר־כנא (א') לקריית־שמונה, שהופסק בגלל תנאי מזג האוויר. (ספי פסטרנק)