זוכרים את סיון ונאור

• ביקור מרגש נרשם אתמול בכפר עזה, כשחברות וחברי הנהלת עמותת "יחדיו" סיירו בקיבוץ כאורחיו של מפקד גלי צה״ל לשעבר שמעון אלקבץ, בהם ד"ר אתי לוצאטו יו"ר עמותת יחדיו, מנכ"ל העמותה יאיר באר ויו"ר התאחדות התעשיינים בדרום אברהם מימון. אלקבץ איבד את בתו סיון ואת בן זוגה נאור חסידים ז"ל שנרצחו ב־7 באוקטובר. הוא סיפר לחברי המשלחת על מה שקרה באותו יום, על הקשר בין בני הזוג ועל הקשר המיוחד בינו לבין סיון. בין חורבות ביתה הוקמה גם תערוכה לזיכרה. "עברה עלינו שואה", אמר אלקבץ.
2 צפייה בגלריה
yk13778654
yk13778654
(צילום: אבי אלוש)

2 צפייה בגלריה
yk13778653
yk13778653
סיון אלקבץ ונאור חסידים ז"ל
• מפוני שדרות נמצאים מאז המלחמה במלון סטאי בכנרת ובאחרונה, לערב אחד, התהפכו התפקידים. המפונים הם שבישלו, עם מעט עזרה מהידיד, שף המלון סאם נוג'ידאת, ויצרו יחד מנה ביתית שנכנסה לתפריט ארוחת הערב. מאחורי המהלך היפה הייתה גם עזרה של חברת קנור עם מלונות הרברט סמואל וסטאי והחברה למתנ"סים, כדי לתת למפונים את תחושת המטבח הביתי.
• מעריב נגד הארץ — שופט בית משפט השלום אבי כהן פסק כי הארץ יפצה את מעריב בסכום של 10,000 שקל בגין לשון הרע. תחילת הפרשה ב־2019 כשהכתב נתי טוקר פירסם באתר "דה מרקר" כתבה תחת הכותרת "משבר במעריב: דסק העיתון היומי ייסגר — עשרות יפוטרו". בתגובה הגישה ג'רוזלם פוסט, המוציאה לאור של מעריב, תביעת דיבה נגד הארץ וטוקר בגין לשון הרע בסכום של מיליון שקל. בכתב התביעה נטען כי הכתבה מהווה "פרסום שקרי וחמור, במסגרת קמפיין חיסול" שניהל כביכול דה מרקר נגד מעריב "בשל התחרות העסקית העזה בין 'מעריב' ל'הארץ'". בפסק הדין קבע השופט כהן כי "לא עלה בידי הנתבעים (הארץ) להוכיח שעומדת להם טענת הגנה של אמת הפרסום; לא עלה בידי הנתבעים להוכיח את התנאי הראשון בדבר היות כתבת טוקר אמיתית בתוכנה, ודי בכך". כמו כן קבע בית משפט כי לא עומדת לנתבעים הגנת תום לב. השופט נימק את ההחלטה לפסוק לטובת מעריב פיצוי של 10,000 ש"ח בלבד בקביעה כי סכום התביעה מיליון שקל מופרז וכי: "התובעת לא הציגה ראיות לגבי נזקים קונקרטיים שנגרמו לה…".
• בעוד המאבק לעצמאים על פיצויי נזקי המלחמה הלוך ומתחמם, מונתה מנכ"לית חדשה לפורום העצמאים והפרילנסרים, קסם רוזנבלט (37), שכיהנה כיועצת בכירה לשרים ניצן הורוביץ ובני גנץ. בעלי העסקים מצפים ממנה כעת לסגירה על מנגנון פיצוי הולם.
• מועצת הדבש ושה"מ (שירותי ההדרכה והמקצוע במשרד החקלאות), ערכו מפגש "דבורים והאבקה" על רקע המלחמה. היו: שר החקלאות ופיתוח הכפר אבי דיכטר, מנכ"ל מועצת הדבש אופי רייך ויו"ר ארגון מגדלי הדבורים דורון ליבנה. הכנס נערך על שם הטייס והדבוראי, תא"ל זוריק לב, שנפל במלחמת יום כיפור.
• ט"ו בשבט הגיע ובחברת הטכנולוגיה פריון חברו למיזם "צו 8 למעצבות" הפועל לשפר מגורי חיילים מגויסים בסיוע מעצבים. באמצעות עמותת "לזרוע אור" שלחו עובדי החברה 250 עציצים מעוצבים לבתי משפחות כוחות הביטחון והמפונים. יפה.
• בנק דיסקונט הקים את "חמ"ל דיסקונט" כדי לתת מענה לצרכים הדחופים של חיילי צה"ל שנפצעו בלחימה ונמצאים במחלקת השיקום בשיבא. החמ"ל פועל באמצעות עמותת "נותנים תקווה".
אסנת גולן, סמנכ"לית תקשורת, קיימות ומותג בשטראוס, סיימה את תפקידה לאחר 28 שנים בקבוצה. (נווית זומר)

בקטנה

שירי וקס, מנכ"לית חברת GotFriends מקבוצת SQLINK, העבירה סדנה לסטארטאפים במשרדי קרן ההשקעות פיוז'ן.
• קבוצת THE TEAM, בניהולה של ברוריה ביגמן, תטפל בדוברות וביח"צ של מינהלת ליגת העל לנשים בכדורסל.
• עמותת שניר מציעה בהתנדבות פתרונות לעסקים קטנים ובינוניים מהעוטף שנקלעו למשבר. (חבצלת דמארי)
• ארגון אח"י והאח"ים של אמסלם טורס, המסייעים לחיילים בודדים, חנכו את חורשת "נצר אחרון והערבות ההדדית" בכפר אח"י שבשדות מנשה.

מינויים

אלעד בילו מונה למנהל השיווק של קבוצת אוליצקי.
יוסי דורי מצטרף לוועדת ההשקעות של עמיתי ומבוטחי מנורה מבטחים. (נווית זומר)
• קלארוטי ממנה את רתם שר לראש סגל הנהלה.

ד"ש עם שיר

• דסק הטיפוח של בועות מספר כי הדוגמנית שיר אלמליח נבחרה להוביל שני קמפיינים למותג האיפור הבינלאומי IL MAKIAGE, וצפויה לקבל כמה עשרות אלפי דולרים. אלמליח הודיעה לאחרונה כי היא מצפה לילד יחד עם בן זוגה דותן שטרן, אחרי שני ילדים מנישואים קודמים. עכשיו גם יש כבר מתנה יפה.

תשאירו טיפ

תמיר רז, מנכ"ל חברת דלקוב: "ממליץ על סמרקנד באור־יהודה, אוכל בוכרי אותנטי, מאכלים עם טעם של פעם. אל תפספסו את תבשיל הכבש, עשבים ואורז".

הזמינו אתכם

9 בפברואר, סינמה סיטי גלילות, אירוע "נשים בחזית הרפואה". חמש לוחמות פורצות דרך בשיבא בסיפורים מעוררי השראה. התרומות מיועדות לרכישת מכשיר הקרנה חדשני למטופלות בסרטן השד. מארחים: אגודת ידידי שיבא בהנהלת ורד גרינבוים, בתמיכת 45FACTORY בראשות יפעת אירני, מבעלי הרשת.

מדרגות לגן עדן

סטודנטים ומרצים מהמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, בראשות אילן בז'ה, עיצבו ויצרו בהתנדבות 100 וסטים כשעל גבם מופיע איור גדול של אימוג'י חיבוק. ליוזמה חבר מרכז "חוסן שדרות", בהובלת הילה גונן ברזילי, והווסטים עוצבו עבורו. קורנית דיגיטל תרמה את ההדפסה.