ברכות, יש לנו שיאן חדש! בילאל אליאס ג'אנדיר בן ה־20 מפקיסטן זיהה 34 שירים של טיילור סוויפט תוך פחות מדקה, כששופטי גינס רק מקריאים לו שורה מתוכם. הוא התאמן במשך 13 שבועות בשביל זה.
זו רק אחת הדוגמאות לטירוף המוחלט של התופעה שנקראת טיילור סוויפט. בעולם שבו כביכול אין סיכוי לקונצנזוס תרבותי בגלל ריבוי הערוצים והיעדר מדורות השבט, הזמרת הפכה לחד־קרן חריג עם ממדי הערצה לא נורמליים. זו ב־ד־י־ו־ק הסיבה בעטיה כמעט כל אוהד פוטבול בעולם קיווה שקנזס סיטי לא תגיע לסופרבול – אבל זה מה שקרה, ובעוד שבועיים הצ'יפס יפגשו את סן פרנסיסקו לשחזור הסופרבול מלפני ארבע שנים.
1 צפייה בגלריה
yk13778509
yk13778509
(צילום: גטי, Patrick Smith)
רגע רגע, מה הקשר? הקשר הוא שהזוג החזק ביותר בארה"ב כיום הוא סוויפט וטראוויס קלסי, הטייט אנד המעולה של הצ'יפס ואחד השחקנים הטובים ב־NFL. מערכת היחסים ביניהם, שנחשפה בחודשים האחרונים, היא מכרה זהב רכילותי. לא רק שמדובר בזמרת שההגדרה "פופולרית" כבר קטנה עליה, אלא שקלסי תמיד היה דמות מתוקשרת מאוד, כזה שמופיע בכל מקום, מ"סאטרדיי נייט לייב" ועד תוכנית ריאליטי בכיכובו בסגנון "הרווק". החשש של טהרני הפוטבול – וזה לא נאמר בזלזול, אלא רק כדי להבהיר את חרדת הקודש שבה הם מתייחסים לענף – הוא שחגיגת הסופרבול השנתית תהיה בסימן טיילור סוויפט והטרמפיסטים שיתחברו רק בשבילה. בסקר שנערך בנובמבר, למשל, 89.3 אחוזים מהאמריקאים, מספר עצום, אמרו שהם לא רוצים לראות את הזמרת במשחקי הפוטבול שבהם הם צופים.
סיבוב ההופעות הסופר־מצליח שלה כולל הופעה ביפן בלילה שלפני הסופרבול, אבל סוויפט מתכוונת לטוס מיד אחריה לווגאס כדי להספיק למשחק, ואז יקרה מה שקורה בכל משחקי הצ'יפס: המצלמות ילכו אליה שוב ושוב, מעודדת ביציע הכבוד כשהיא לבושה בחולצה של קלסי, עומדת ליד אמו, גונבת את ההצגה. ל"סוויפטיז" (הכינוי של מעריציה) לא אכפת מהיארדים והטאצ'דאונים, הם רוצים עוד טעימה מטיילור. כשחברות התעופה האמריקאיות הוסיפו אתמול טיסות בין קנזס סיטי ללאס וגאס בגלל הביקוש, אחת מהן נקראה במיוחד "טיסה 1989", על שם אחד מאלבומיה.

כסף, דמוגרפיה ומסע שנאה

זו הסיבה שלפני המשחק אתמול לפנות בוקר, המונים ייחלו לניצחון של בולטימור המארחת. הרייבנס הגיעו למשחק מול קנזס סיטי כקבוצה עם המאזן הטוב ביותר בעונה הסדירה, ועם הקוורטרבק למאר ג'קסון שאמור להיבחר ל־MVP של הליגה. סרטון ויראלי שרץ ברשתות החברתיות הציג את ג'קסון בתור התקווה האחרונה של ארה"ב, האיש שימנע את "סופרבול סוויפט". הוא החזיר בהופעה איומה בדרך להפסד 17:10 (לאחר מכן, סן פרנסיסקו גברה על דטרויט 31:34).
קלסי, כמובן, תפס את הטאצ'דאון הראשון במשחק. סוויפט הייתה בטירוף. בסיום, מספר אוהדי בולטימור שאגו לעברה: "את הורסת את הפוטבול!" "לא עשיתי כלום", היא מילמלה למצלמה. עם כל הכוח שלה, היא לא יכולה לנצח את הכעס, את שריקות הבוז שהיא סופגת במשחקי חוץ – אלו שגרמו ל"דמעות בעיניים" של קלסי – ואת תיאוריות הקונספירציה שטענו כי השופטים והליגה עזרו לקנזס סיטי בשביל הפינאלה הקלאסי (והתעלמו מכך שמדובר באלופה המכהנת, עבורה זה יהיה הסופרבול הרביעי בחמש השנים האחרונות). ברט פארב האגדי הזהיר את הזמרת שהיא תסומן כאשמה אם הצ'יפס לא ישמרו על האליפות. מנגד, שחקן העבר טורי סמית' צייץ בזעם: "היא רק באה לעודד את החבר שלה, מסע השנאה פשוט מגוחך. כולכם מתנהגים כאילו היא אומרת: 'אני כאן, תדליקו את המצלמות!'"
כמובן שעבור הליגה זה תענוג. סוויפט עזרה ל־NFL להגדיל את החשיפה בקרב שתי קבוצות דמוגרפיות חשובות – נשים וצעירים – ועל פי ניתוח של מומחים, שווי הליגה צמח ב־331.5 מיליון דולר בזכות הנוכחות שלה במשחקים. בניגוד לאוהדים, ב־NFL לא מאמינים למזלם הטוב.
לאשר יש פחות מזל. זמר האר־אן־בי אחראי השנה למופע המחצית המדובר. הוא פרפורמר אדיר וייתן שואו רציני. אבל זו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שתהיה בסופרבול זמרת אחרת ביציע שתיקח את כל הזרקורים.