במוזיאון חיפה לאמנות נפתחת עונת התערוכות, הכוללת ארבע תערוכות חדשות. שלוש מהן הן מחווה ליצירה הישראלית לדורותיה, מהקמת בצלאל ב־1906 ועד אמנות עכשווית. "סובבת שמש אדמתי" מציגה אוסף שנתרם לאחרונה על ידי קרן שוסטרמן־ישראל, ועיקרה אמנות ישראלית מהעשורים הראשונים של המאה ה־20. התערוכה "בבית: משכן האהבות והחרדות" כוללת יצירות המתארות את המרחב הביתי, את הנחמה שבהתכנסות אליו ואת החשש ממה שמאיים להפר את יציבותו. תערוכת היחיד של נטליה זורבובה "חיה בציור" כוללת ציורי שמן גדולים של פנים הבתים השונים שבהם התגוררה, בארץ ובחו"ל, ואשר היא "מגלה" אותם דרך הציור.
1 צפייה בגלריה
yk13789460
yk13789460
(עבודה של יוחנן סימון | צילום: יבגני איידל)
תערוכה נוספת, "פיראנזי: מראות רומא", מציגה 17 תצריבים של רב־האמן האיטלקי מהמאה ה־18 ג'ובאני בטיסטה פיראנזי, שעברו תהליך רסטורציה בשנה האחרונה. התערוכות יינעלו ב־30 ביוני.

חיבורים ליפן

במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה מוצגת בימים אלה תערוכה חדשה בשם "צמדים", המחברת בין אמני הדפסי עץ יפנים מסורתיים לבין אמנים עכשוויים, יפנים וישראלים. התערוכה כוללת שלושה צמדים של אמנים: הירושיגה וטאבּאימו: אוטגאווה הירושיגה חי בשנים 1858-1797 ויצר הדפסים המתארים את יופייה של יפן. טאביאמו היא אמנית וידיאו יפנית בינלאומית, ובתערוכה מוצג מיצב הווידיאו שלה "בית נוחיות ציבורי" מ־2006, שנתרם על ידי אוסף אנג'ל לאמנות עכשווית. קוניושי וקופרמן: ההדפסים של אוטגאווה קוניושי (1861-1797) מתארים אסתטיקה של אלימות. ציוריו של ראובן קופרמן מבטאים סגנון תיאטרלי מוגזם וייחודי ושופעים מקבץ לא הגיוני של דמויות. הוקוסאי ובלבן: קצושיקה הוקוסאי (1849-1760) נודע בכישרונו לתאר גוף בתנועה ולהדגיש את תחושת הרגע. יצירותיה של האמנית הישראלית יעל בלבן מתארות לוחמים יפנים הלקוחים מספריו של הוקוסאי, בשפה אמנותית ייחודית הבנויה מלולאות. התערוכה כוללת גם מרחבי יצירה ופעילות לכל המשפחה: פינה ליצירת הדפסי עץ בשיטה יפנית מסורתית ועמדת צילום "קפצתי ליפן, מיד אשוב", שבה אפשר להצטלם בתוך הדפס של הירושיגה. עד 1 ביוני. / חבצלת דמארי