נסגרה אחת ההעברות המעניינות של החלון הנוכחי: מכבי ת"א הגיעה לסיכום עם מכלן על העברתו של החלוץ יונס מלדה (24) תמורת כ־400 אלף יורו. השחקן כבר נחת אתמול בישראל וצפוי לעבור היום בדיקות רפואיות בקבוצה של רובי קין, שאחריהן יחתום באופן רשמי. על כוונתם של הצהובים לצרף אותו פורסם לראשונה ב־ynet.
1 צפייה בגלריה
yk13781248
yk13781248
(יונס מלדה. ארבעה שערים בשלוש שנים בבלגיה | צילום: KRISTOF VAN ACCOM/Reuters)
מלדה, שלא התאקלם בליגה הבלגית, רשם העונה שלושה בישולים ב־14 משחקי ליגה במדי מכלן, שבה הוא לא מרבה לקבל דקות ועולה בעיקר כמחליף. הוא הצטרף לקבוצה ב־2022 אחרי ששיחק בגנט, שרכשה אותו ממכבי נתניה תמורת 1.7 מיליון יורו בינואר 2021. מאז הגיע לבלגיה, הוא כבש ארבעה שערים בכל המסגרות במדי מכלן, אחד בלבד בליגה המקומית. ברזומה שלו יש גם שתי הופעות בנבחרת ישראל.

התגלה כששיחק ברחוב

מי שגילה את מלדה היה עידן בראון, אז מאמן במחלקת הנוער של מכבי צור־שלום, שראה אותו משחק לפני 13 שנה עם חבריו ברחוב וזיהה מיד את הפוטנציאל. מלדה שיחק שנתיים בצור־שלום ומשם עבר למחלקת הנוער של הפועל חיפה, אך לא מצא את מקומו והגיע למכבי נתניה אחרי שלכד את עינו של המנהל המקצועי בני לם.
בנתניה מלדה התגלה לראשונה לחובבי הכדורגל. בעונת 2017/18, שהייתה האחרונה שבה שיחק בקביעות בקבוצת הנוער, הוא כבש תשעה שערים והציג דומיננטיות רבה. באותה עונה ערך גם את הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של המועדון, ב־1:2 על מכבי חיפה בליגת העל. במשחקו השני בבוגרים הוא כבש ב־0:2 על הפועל אשקלון. "אני עוד לא כוכב, רק שמח על ההזדמנות שנתנו לי", אמר אז לאחר המשחק. סלובודן דראפיץ', שאימן את נתניה, ידע להחמיא ואולי גם לראות את הנולד: "הוא ילד כישרוני מאוד, עוד שחקן תוצרת בית. בקצב הזה, השמיים הם הגבול עבורו".
כמעט ארבע עונות שיחק מלדה בנתניה, ובאחרונה הרשים עם שבעה שערים ושני בישולים ב־14 משחקים, כולל רביעייה ב־0:7 על בני סכנין בתקופת הקורונה. לגנט, שראתה את הביצועים של הכישרון הישראלי, זה הספיק והמנהל הספורטיבי שלה, טום קאלווי, אמר אחרי החתימה: "עקבנו אחריו הרבה זמן, ואנחנו מאמינים שהוא יוכל להתפתח לשחקן משמעותי. אנחנו מאוד שמחים שהוא הצטרף אלינו". כאמור, המעבר לבלגיה לא ממש הצליח, ואולי החזרה לישראל תזניק מחדש את הקריירה שלו.