מחלוקת בין ועד עובדי קופת החולים כללית להנהלה מעכבת במשך חודשים איוש מתחם משרדים בבני־ברק שהושקעו בו עשרות מיליוני שקלים, כך נודע ל"ידיעות אחרונות".
1 צפייה בגלריה
yk13768994
yk13768994
(המשרדים השוממים בבני־ברק שכבר מוכנים לקליטת עובדים | צילום: יריב כץ)
לדברי גורמים המעורים בפרטים, בעוד הנהלת הקופה תיכננה להעביר למשרדים החדישים והמפוארים את עובדי המחשוב והדיגיטל, שחלקם הגדול מועסק על ידי עובדי קבלן מפוזרים בין מוקדים שונים, הדרישה מצד הוועד הייתה שכלל העובדים שיעברו למשרדים יהיו עובדי הקופה ולא עובדי קבלן.
התוצאה: למרות שבמשך חודשים ארוכים המשרדים עומדים מוכנים לקליטת העובדים ועל אף ההשקעה הכספית הרבה שמקורה בכספי המבוטחים, המשרדים עומדים שוממים.
עובדים בקופה מותחים ביקורת על הבזבוז באיוש המשרדים. לדברי אחד מהם, "מי שהיה אמור לעבור לשם זה כל המחשוב והרפואה המקוונת שיושבים ברחוב זמנהוף בתל־אביב, והם רק חלק מחטיבת המחשוב. רוב עובדי המחשוב בכללית הם עובדי קבלן. הייתה מלחמה בין הוועד להנהלה, והוועד לא רצה שמחשוב יעברו. כל אחד כבר יודע איפה הוא יושב, ואז זה נגנז. כבר לפני שנה היו העובדים אמורים לעבור לשם. בינתיים כבר הובהר לחטיבה שהם לא עוברים לשם".
לדברי העובד, "כרגע החטיבה מפוצלת בין כמה מקומות. חלק יושבים בהרצליה, חלק בתל־אביב ליד ההנהלה הראשית. המטרה הייתה לייעל את העבודה ויש צפיפות גדולה. אנשים רוצים לעבור לשם. מדובר גם על עובדי קבלן ועובדי כללית, אבל הרוב עובדי קבלן. חלק מהסיפור זה שהוועד לא רוצה עובדי קבלן. כרגע הבניין עומד ואין מי שיעבור אליו. כל הזמן יש ספקולציות מי יעבור לשם. השקיעו בזה המון כסף, גם בחשיבה וגם בתכנון, והבניין עצמו הותאם לחטיבת דיגיטל. הבניין עצמו עומד כבר כמה חודשים טובים".
גורם אחר מוסיף כי "זה סיפור שמתאים לכללית, שכל אחד מושך לאינטרסים שלו. לפעמים זה כול להיות משהו אישי לגמרי ובלי חשיבה על העובדים. ברור שחטיבת המחשוב בסופו של דבר לא תעבור. זה די הובהר מכל מיני כיוונים, אבל עכשיו מחפשים מקום אחר לחטיבה. יש פה בזבוז של כספי ציבור. היגיון לא נמצא בסיפור הזה".
בתוך כך, יש לציין כי גם התאמת המשרדים לעובדים אחרים שאינם מחטיבת המחשוב והדיגיטל של הקופה, אם אכן ההחלטה סופית - כרוכה גם היא בהוצאות משמעותיות עבור הקופה. מנגד, יש לציין כי בקופה טענו כי רק לאחרונה התקבל האישור הסופי לאכלוס המקום - אך טרם ברור מי יעבוד בו בסופו של דבר.

"התייעלות וחיסכון"

מהכללית נמסר בתגובה: "לשמחתנו, האישורים הסופיים אשר מאפשרים מעבר למבנה הגיעו לפני כשבועיים ויחידות שטח אמורות לאייש את המשרדים. המעבר למשרדים אלו מהווה התייעלות משמעותית וחיסכון בעלות של שכירות של מבנים חיצוניים".
עובד בכללית: "חלק מהסיפור זה שהוועד לא רוצה עובדי קבלן וכל הזמן יש ספקולציות מי יעבור לשם. השקיעו בזה המון כסף, גם בחשיבה וגם בתכנון, והבניין עצמו הותאם לחטיבת דיגיטל אבל כרגע הבניין עומד ואין מי שיעבור אליו"