1. חמזה עליהם
אחרי שפתחה את העונה במינוס ארבע נקודות, בית"ר ירושלים מנהלת מרוץ נגד הזמן במטרה להגיע בכל זאת לשישייה הראשונה, מה שיסדר לה הכנסה יפה במשחקי הפלייאוף העליון – אלא שבכל פעם קורה משהו שמשבש לה את התוכניות. זה היה יכול לקרות אמש, אם היא הייתה מנצחת בבית את הפועל פ"ת, אבל הקבוצה של יוסי אבוקסיס נאלצה להסתפק בנקודה אחת, מה שהשאיר אותה במקום השמיני.
1 צפייה בגלריה
yk13781420
yk13781420
(חמזה שיבלי (במרכז) חוגג שוויון דרמטי בטדי | צילום: אלכס קולומויסקי)
ההתחלה דווקא בישרה טובות ל־7,000 האוהדים הקפואים בטדי, כשהתכשיט הצעיר עדי יונה כבש צמד מהיר (25 ו־30) מבישולים יפים של טימוטי מוזי וירדן שועה (השביעי שלו העונה). אבל במקום ללחוץ על הדוושה ולדהור לניצחון קליל, בית"ר שמה לעצמה ברקס, וגם זה קרה תוך דקות ספורות. דן עזריה (34) הורחק אחרי פגיעה גסה בפורצ'ן באסי, ולי־און מזרחי (39) שלח רגל גבוהה לעברו של רועי אלימלך ברחבה בדרך לפנדל מצמצם של עידן ורד.
בשלב הזה בית"ר נעלמה, אבוקסיס שלח למגרש עוד ועוד שחקני הגנה, והעונש הגיע בדקה ה־89: מהלך התקפי נהדר של הפועל פ"ת הסתיים בשער של חמזה שיבלי. החיזוק הטרי ממכבי חיפה כבש בבכורה שלו בקבוצתו החדשה שער ראשון בקריירת הבוגרים. מי צריך יותר מזה.
2. זה כל הקסם?
מאמן זה תפקיד משוגע, תשאלו את גיא צרפתי. רק לא מזמן הוא הפך למשיח של מכבי נתניה עם ארבעה ניצחונות רצופים מאז שהחליף את רן קוז'וך, והפלייאוף העליון נראה כמו עובדה מוגמרת. אלא שצרפתי הבין מהר מאוד שעם כל הכבוד לקסמים שעשה, אפקט הזעזוע נגמר מתישהו. הוא גילה שלקבוצה שלו יש לא מעט בעיות, בעיקר בהתקפה, ופתאום הוא עם הפסד שלישי בארבעה משחקים, אחרי 1:0 ביתי לבני־סכנין.
עם ליגה קצת יותר איכותית, שתי הקבוצות האלה היו נלחמות היום בתחתית, אבל איכשהו הן חזק בתמונת השישייה הראשונה, עם אותו מספר נקודות.
סכנין הגיעה אחרי ההדחה המביכה מהגביע מול רמה"ש מהלאומית ועם שישה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות. גם אתמול הקבוצה מהמגזר לא הביאה איזו בשורה גדולה, אבל סלובודן דראפיץ' ידע הפעם להעמיד את השחקנים שלו נכון על המגרש, ולהגיע למספיק הזדמנויות כדי לעקוץ. זה קרה בדקה ה־51, כשדור חוגי כבש בנגיחה מבישול יפהפה של עידו וייר, שמכיר היטב את האצטדיון, ולפני שריקת הפתיחה זכה לטקס הוקרה מהאקסית.
נתניה הלכה בכוח וניסתה להיכנס עם הכדור לתוך השער במקום לפתוח את ההגנה מהאגפים או לבעוט מחוץ לרחבה. בתוספת הזמן היא ממש ישבה על השער של האורחת, אבל ההגנה של דראפיץ' – במשחק הקרבה – הצליחה לשמור בשיניים על היתרון, כולל הצלה אדירה של מוחמד אבו־ניל עם הרגל מהקו. (שמעון אלבז)
3. חצו את הקו
במחזור העשירי צנחה מ.ס אשדוד אל מתחת לקו האדום ומאז לא הצליחה לטפס מעליו. אמש, בזכות הניצחון הביתי 0:1 על בני־ריינה, היא פתאום במקום ה־10 (זמנית לפחות) – בתקווה שזה מסמן עבורה את תחילת מסע ההיחלצות מהתחתית.
המאמן אלי לוי המורחק עמד מאחורי הגדר, עוזרו קלמי סבן ניצב במקומו על הקווים והשחקנים על כר הדשא השיגו את הניצחון ללא כדורגל גדול, אבל עם מלחמה עיקשת וניצול של הזדמנות אחת בלבד. זה קרה בדקה ה־15, תחת גשם שוטף: אלעד שחף הגביה כדור קרן והבלם הצעיר שקד חכמון (21) נגח פנימה את שער הבכורה שלו בבוגרים.
אשדוד השאירה בצד את ההדחה המביכה מגביע המדינה על ידי המוליכה הלאומית עירוני טבריה והמשיכה את המומנטום בליגה כשהיא סופרת שבע נקודות מתשע אפשרויות בשלושת המשחקים האחרונים. ריינה שלטה יותר בכדור, אבל הציגה כדורגל נטול מעוף ושחקניה כמעט ולא סיכנו את השער של אריאל הרוש. נראה שהמומנטום מפתיחת העונה המצוינת נעצר, ולמזלה היא צברה מספיק נקודות ליום סגריר. (אלי לוי)