סערות הגשמים שפקדו את צפון הארץ הביאו לזרימה עזה של מים בנחלים ובמפלים, ובהם גם במפל עיט בדרום רמת הגולן. בתום ימי הסערה חוזר מפל עיט למראהו הטבעי בחורף. זרימתו יפה ורגועה, שבילים מסודרים מקיפים אותו ומאפשרים שילוב של תצפית על המפלים הזורמים עם פריחת הרקפות בין חריצי המשושים והסלעים.
איך מגיעים: מגיעים לצומת קצרין ופונים מזרחה לכיוון עין זיוון ואלוני הבשן. לאחר כ־2.5 ק"מ מגיעים לצומת המפלים, ופונים ימינה לכביש 808. לאחר כ־3.3 ק"מ פונים ימינה לרחבת חנייה מסודרת, וחונים.
1 צפייה בגלריה
yk13781732
yk13781732
(צילום: ערן גל-אור)
מה כותבים ב־waze: מפל עיט רמת הגולן
מסלול ההליכה: ממקום החניה נצא בשביל מסודר ולאחר כ־2 דקות נגיע למרפסת התצפית על מפל עיט. בימי שיטפון נתפעל מעוצמת זרימת המים במפל. בימי חורף רגועים נשקיף על המפל, על משושי הבזלת המקיפים את הפיר הענק שבמקום ועל הרקפות הפורחות בין חריצי המשושים שסביב המפל. לאחר התצפית נחזור לאחור, נפנה ימינה, נחצה גשר עץ צר ונגיע למרפסת תצפית נוספת בצידו השני של המפל. נביט אל המרפסת המרכזית בה היינו לפני מספר דקות ונצפה אל המשושים, שמצד זה של המפל נראים מרשימים הרבה יותר. מכאן נחזור אל המרפסת הראשונה ונמשיך בהליכה בשביל מסודר לכיוון דרום ומערב. נלך לאורך המצוק כ־5 דקות ונגיע אל מרפסת תצפית שלישית, הצופה על המפל התחתון שבערוץ נחל עיט. בין הסלעים נזהה קבוצות מרשימות של רקפות יפות. נמשיך בשביל המתעקל לימין במסלול מעגלי חזרה אל השביל המרכזי.
אופי ההליכה: הליכה מישורית בשביל צר. כ־600 מטר, עד שעה הליכה. ללא תשלום או הגבלת שעות. ניתן להגיע למרפסת התצפית ברמת נגישות טובה. מפת סימון שבילים: מספר 1 – חרמון, רמת הגולן ואצבע הגליל. / ערן ודוד גל־אור, מסלולים
למידע מפורט על המסלול ולניווט לנקודת החניה: סדרת ספרי הטיולים "370 מעיינות ו־45 מסלולי מים", אפליקציית מסלולים ואתר מסלולים > להתאהב בארץ מחדש, maslulim-israel.co.il