גל ההתייקרויות נמשך ועוד חברות מודיעות על העלאות מחירים: אתמול עשו זאת חברת אסם נסטלה וחברת יוניליוור.
אסם נסטלה הודיעה לקמעונאים כי תעלה בעוד חודש, ב־1 במארס, את המחירים של סלטי צבר, טבעול, אטריות למרק, בונז'ור, קטשופ ורטבים, עוגיות ומוצרים מבוססי שוקולד. המחירים יעלו בשיעור של 3% עד 9%.
1 צפייה בגלריה
מתייקרים
מתייקרים
מתייקרים
(צילומים: סטודיו 0304, יאיר שגיא, סטודיו אסם)
באסם הסבירו, כי "בעקבות התייקרויות מצטברות משמעותיות מאוד, אנו נאלצים לעדכן את המחירון לקמעונאים של חלק קטן ממוצרי החברה שמושפעים בצורה המשמעותית ביותר מההתייקרויות. מוצרים אלה מהווים כ־14% מסך מוצרי החברה בלבד אשר רובם מיוצרים במפעלי התעשייה בדרום".
באסם הוסיפו, כי "במהלך השנה האחרונה החברה השלימה מהלכי התייעלות עמוקים ביחידות החברה, לצד השקעה של 150 מיליון שקל בבניית מפעל טבעול חדש בצמידות למפעל צבר, לטובת ייעול תהליכי הייצור. עם זאת, ההתייקרויות המצטברות הניכרות מחייבות אותנו לבצע התאמה חלקית ומתונה של המחירון, המפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות, כאשר את רובן אנו ממשיכים לספוג".
מדובר בהתייקרות השלישית של אסם בתוך שנה. החברה העלתה מחירים בפברואר ובמאי 2023.
גם חברת יוניליוור הודיעה אתמול לקמעונאים שהיא מייקרת את מוצרי השוקולד והגלידה שלה, החל מ־1 במארס, בשיעור של עד 15%.
בין היתר יתייקרו כל מוצרי גלידת שטראוס: מגנום, קרמבו, שוקובו, קורנטו, טעמקור, גודיז, חטיף גלידה פסק זמן, בומבה ומצופה בננה/שוקו. כמו כן, יתייקרו שוקולד ורד הגליל וחטיפי קליק. לפי החברה, טווח ההתייקרות נע בין 4.7% ל־15%.
מיוניליוור נמסר כי, "החברה עשתה מאמצים כדי לצמצם את עליית המחירים ככל שניתן, אך העלייה של עשרות אחוזים במחירי הקקאו והסוכר בתקופה האחרונה לא מאפשרת לנו להמשיך ולספוג את הגידול בעלויות הייצור, ואנחנו נאלצים לעדכן את מחירון המוצרים בקטגוריות השוקולד והגלידה. שיעור ההתייקרות הממוצע הוא 9.7%".
ביוניליוור זו לא ההתייקרות הראשונה בשנה וחצי האחרונות והיא העלתה מחירים של חלק מהמוצרים שמתייקרים גם כעת.