המסחר באונליין קפץ פי חמישה בעשור האחרון מ־4% ל־20% ממחזור המכירות. במגזר החרדי העלייה היא ל־14%. כך עולה ממחקר מקיף על המסחר המקוון בישראל, שנערך על ידי ישראכרט וגוגל ישראל, ובדק את הרגלי הקנייה של ישראלים ברשת.
מתוצאות המחקר עלה כי הרוב המוחלט של הישראלים (93%) קונים באונליין. יותר מחצי מהישראלים דיווחו שהקנייה האחרונה שביצעו הייתה אונליין. הצרכן הישראלי ממשיך להגדיל את סל הקנייה שלו ברשת ובהתאמה בעלי העסקים מקימים יותר חנויות מקוונות. כך מספר בתי העסק ברשת גדל פי 19.5 בעשור שחלף. 70% מהעסקים ברשת הם בני פחות משש שנים.
מהנתונים עולה כי 64% מהעסקאות אונליין היו אשתקד באתרים ישראלים, לעומת 47% בלבד ב־2017. מאז המלחמה שפרצה באוקטובר האחרון, היקף הרכישות מחו"ל ירד ב־26%, בעוד הרכישות מאתרים ישראלים עלו ב־4%.
נתונים נוספים: 43% מהקניות ברשת הן ספונטניות כאשר רובן (70%) בעקבות מודעות; 42% קונים יותר ממה שתכננו בכל רכישה; 84% מהישראלים משווים מחיר לפני קנייה - 90% מהגברים לעומת 77% מהנשים; שיא ההשוואות - ברכישת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (96%); 68% מהישראלים רוכשים בגדים באינטרנט; בקרב הדור הצעיר מדובר בשיעור של 88%.