"אני בטוחה שמשה ז"ל מסתכל עליי בגאווה", מספרת בכאב לואיזה אבשלום על בן זוגה משה אברהם בר־און, שנפל בקרב בשג'עייה. בעודה ממררת בבכי, היא מוסיפה: "היו לנו עוד כל כך הרבה תוכניות. אני מתגעגעת אליו כל יום, כל הזמן".
הסיפורים על רס"ן משה אברהם בר־און ז"ל, מפקד פלוגה בגדוד 51 של חטיבת גולני שנפל בקרב בשג'עייה, לא מפסיקים להגיע. לא היו מי מחבריו של הצעיר שנפל בהיותו רק בן 23, שלא מספר על גבורתו ועל אהבתו לישראל - אליה עלה עם משפחתו בגיל שבע.
2 צפייה בגלריה
yk13782416
yk13782416
לואיזה ואברהם
(צילום: מתוך אלבום משפחתי)
אך הגבורה של בר־און השפיעה לא רק על חבריו הסובבים אותו ומשפחתו, אלא גם על בת זוגו, רס"ל במיל' לואיזה אבשלום. הם הכירו בחטיבה והתאהבו, ונותרו יחד במשך שנים - עד שנפל בקרב ברצועת עזה. מאז שנפל, היא החליטה לעשות מעשה - ולעבור קורס קצינים בחטיבה שבה שירת: "זו בהחלט לא החלטה פשוטה אבל אני רוצה להאמין שככה משה היה רוצה. שאני, מי שהייתה אמורה להיות אשתו לחיים, תמשיך את דרכו בחטיבת גולני שהוא כל כך אהב. אני מתגעגעת אליו מאוד וגאה להיות מי שאמשיך את דרכו של רס"ן משה ז"ל, אהובי לחיים".
הטרגדיה של של לואיזה היא קשה במיוחד. לא רק שהיא איבדה את בן הזוג שלה, אלא שהיא למעשה איבדה את ארוסה לעתיד: "הוא תיכנן לעשות את זה בהפתעה, כשייצא מהלחימה בעזה", כך סיפרה לה אמו של משה: "אמא שלך אמרה לי שהתקשרת אליה מעזה, ואמרת לה שאחרי המלחמה אתה רוצה לקנות טבעת ולהציע לי", היא הספידה אותו לאחר מותו: "אז אלף פעמים - כן. אוהב אותך לנצח, תמיד אבל תמיד תהיה חלק ממני".
2 צפייה בגלריה
yk13782414
yk13782414
“נשארתי עם התוכניות והגעגועים“
(צילום: מתוך אלבום משפחתי)
אני זוכרת שכשהגעתי אליו שבוע וחצי לפני שנפל", היא מספרת: "רצתי אליו לנגמ"ש. נתתי לו עוד נשיקה, חיבוק אחרון, וזהו - הוא נכנס לעזה ולא שב אליי יותר. אני נשארתי עם התוכניות, הדברים שרצינו לעשות והגעגועים".
והגעגועים לא נגמרים, כפי שהיא מספרת: "אני לא מעכלת שאני ללא משה, שהוא החבר הכי טוב שהיה לי בחיי - ולא ישוב עוד. הוא משה ז"ל, הקצין, הערכי, הרגיש, הג'נטלמן, החבר הכי טוב שלי. הוא היה קרן אור בכל מקום שהגיע אליו. אני מודה לו כל כך על שנכנס לחיי".
התקרית הקשה בשג'עייה שבה נהרגו לוחמי גולני ו־669, ובהם מג"ד 13 סגן אלוף תומר גרינברג, אירעה בשעות אחר הצהריים ב־12 בדצמבר 2023. כוח של חטיבת גולני טיהר בשעת ערב מבנים חשודים באזור צפוף מאוד בתוך השכונה שבעזה. במהלך הפעילות נפתחה אש לעבר הלוחמים, שניהלו קרב קצר שבמהלכו הופעל לעברם גם מטען חבלה - שגרם לניתוק בין הכוחות ולפגיעה ראשונה בחיילים.