ערב דרמטי בליגת העל: בית"ר ירושלים נפרדה מהמאמן יוסי אבוקסיס, שסיכם בהפועל ת"א וצפוי לחתום היום לשנה וחצי.
1 צפייה בגלריה
yk13782928
yk13782928
(צילום: עוז מועלם)
מערכת היחסים בין אבוקסיס לבעלי בית"ר ברק אברמוב, שנחשבים לחברים קרובים, הפכה למתוחה אחרי המשחק שלשום מול הפועל פ"ת (2:2), שבמהלכו המאמן ספג קללות מאוהדי הקבוצה. "אני לא יודע למה אני לא מקבל גיבוי מהמועדון", אמר אבוקסיס אחרי המשחק. "נפגשתי עם אברמוב, אמרתי לו שאני מאוד כועס כי יש אווירה רעה מאוד כלפיי. אני מגיע למשחקים ולא נהנה פה. ברור שזה משפיע על השחקנים ועליי. עשינו פה דברים מדהימים ולא מפרגנים על כלום".
בעקבות דבריו העריכו במועדון כי ימיו של אבוקסיס בבית"ר ספורים, ועוד אתמול התברר כי לא רק שהצדדים נפרדו – אלא שהמאמן כבר סגר את תנאיו בהפועל ת"א. לאחר הפרסום ב־ynet על הסיכום בינו לבין האדומים הודיעה בית"ר ירושלים כי "יוסי אבוקסיס הודיע לאברמוב על החלטתו לסיים את תפקידו באופן מיידי לאור המצב אליו נקלע עם אוהדי הקבוצה". אבוקסיס זעם על הנוסח ואמר בתגובה: "זה שקר, ברק דיבר איתי ואמר לי, 'אחרי מה שהיה לך עם האוהדים אתה לא יכול להיות בבית"ר'. ברק שאל אותי אם יש משהו עם הפועל ת"א, אמרתי לו שאני תחת חוזה ורק אם לא אהיה בבית"ר זאת אופציה, אבל מחפשים לפגוע בי".
כבר אתמול בבוקר, בזמן שהמשבר בבית"ר התפתח, אוהדים אדומים רבים שלמדו על מעמדו הבלתי יציב של אבוקסיס בבירה ושמעו הערכות על עזיבתו הצפויה, לחצו על הבעלים דיוויד מינצברג להחתים את המאמן, ששיחק בעבר בהצלחה במועדון ונחשב לדמות אהובה על הקהל האדום. מינצברג רצה מלכתחילה להחתים מאמן ישראלי בכיר שיחליף את בורחה למה, ופנה תחילה למאמן נבחרת הנוער אופיר חיים, שסירב. בעקבות האירועים בטדי וההתבטאויות של אבוקסיס, בהפועל ת"א הבינו שנוצרה עבורם הזדמנות נהדרת – וקפצו עליה.

זה סגור: אלעד מדמון יעבור למכבי ת"א

עסקת ענק בכדורגל הישראלי: כפי שפורסם אתמול לראשונה ב־ynet, מכבי ת"א סיכמה עם הפועל חדרה על העברתו של החלוץ הצעיר אלעד מדמון (20) בסיום העונה. סכום הרכישה צפוי להיות 1.7 מיליון יורו, כשיחד עם בונוסים שונים הסכום צפוי להגיע לשני מיליון יורו. חדרה גם הותירה לעצמה 20 אחוז ממכירה עתידית.
מדמון, שכבש כבר העונה שמונה שערים, יקבל גם במכבי ת"א משכורת חייל, אולם כשישתחרר יזכה למענק של מיליון שקל ושכרו יעודכן בהתאם. במכבי ת"א לא יהיה לו סעיף שחרור.
היום תיפגש הנהלת חדרה עם מדמון כדי לקבל ממנו את האור הירוק, אחרי שמבחינתה כבר סיכמה על העברתו למכבי ת"א. החלוץ מחזיק בהצעה גם מסאות'המפטון האנגלית, שמוכנה לשלם עליו 1.4 מיליון יורו, אבל הוא מעדיף להישאר בארץ ולחתום במכבי ת"א.
יונס מלדה חתם אתמול לשלוש וחצי שנים בשורות הצהובים, עם אופציה לשנה נוספת. מלדה אמר אחרי החתימה: "אחרי שלוש שנים בחו"ל אני שמח לחזור לארץ ולחתום במועדון שכל אחד רוצה לשחק בו ולהיות חלק ממנו. אם לא היה מדובר במכבי ת"א, אני לא חושב שהייתי חוזר לישראל". (נדב צנציפר)