1. עיקרון הרצף
ליגת העל בישראל היא כנראה היחידה בעולם שהקבוצה הכי טובה שלה לא ניצבת במקום הראשון, השני ואפילו לא השלישי. מדובר כמובן בהפועל באר־שבע, שניצחה אתמול 1:2 את מכבי חיפה, ניצחון שמיני ברציפות ותשיעי בכל המסגרות. קצב צבירת הנקודות של באר־שבע לאחרונה מדהים, ולאוהדיה נשאר רק לפנטז מה היה קורה אם קבוצתם הייתה פותחת את העונה בצורה סבירה ולא נותנת לליגה פור כל כך גדול. כעת נמצאת באר־שבע במרחק 10 נקודות ממכבי ת"א, אבל במומנטום שבו היא נמצאת, יכול להיות שגם זה בר השגה בשבילה.
2 צפייה בגלריה
ספר
ספר
(ספר מרעיד את טוטו טרנר | צילום: דניאל כהן)
המשחקים בין מכבי חיפה לבאר־שבע היו תמיד סוערים וכללו הרחקות רבות של שחקנים. גם אתמול זה לא עבר חלק, ושחקן חיפאי נשלח לחדרי ההלבשה מוקדם מהצפוי. זה קרה בדקה ה־22 כשעבירה של פרנצדי פיירו במרכז השדה סידרה לו כרטיס צהוב. פיירו לא התאפק ומחא כפיים לשופט גל ליבוביץ', שהגיב עם צהוב השני ואדום. זה נתן זריקת עידוד למארחים, שהיו גם ככה יותר טובים.
העדיפות תורגמה לשער ראשון רק בדקה ה־50 כשכדור חופשי של אנטוניו ספר הטעה את שריף כיוף ונכנס לרשת. שער שישי העונה של הקשר הרומני המצוין. בדקה ה־71 באר־שבע הגדילה את היתרון כשאמיר גנאח המחליף הדביק כדור לראשו של הלדר לופס בדרך לרשת.
חיפה לא ויתרה על המשחק ובדקה ה־88 תומר חמד צימצם בנגיחה. לחיפה זה לא עזר, אבל מבחינתו זאת הייתה נקמה ספורטיבית קטנה בקבוצה שייבשה אותו העונה על הספסל וביציע.
מסאי דגו ומכבי חיפה ספגו את ההפסד השני בלבד העונה בליגה, אבל זה קרה בעיתוי גרוע מבחינתם, רגע לפני משחק העונה ביום שני. (שי מוגילבסקי)
2 צפייה בגלריה
yk13783044
yk13783044
תורג'מן חוגג את השביעי שלו העונה | צילום: טל שחר
2. זהבי מי?
מכבי ת"א לא הייתה סולחת לעצמה אם היא לא הייתה מנצחת אתמול (1:2 בבלומפילד את הפועל ירושלים השוקעת). בכל זאת, עד שמכבי חיפה כבר מפסידה – זו בדיוק ההזדמנות לחדש את החותמת על המקום הראשון ולהגדיל את הפער לארבע נקודות. ואם זה קורה רגע לפני עוד משחק עונה, הפעם בסמי עופר, אז בכלל טוב מבחינת הצהובים.
תחילת הערב דווקא בישרה רעות עבור החבורה של רובי קין, שכבר ראתה את עצמה מאבדת את הפסגה לאלופה, אחר שילה דוין הדהים (13) והכניס את הספסל של מכבי ת"א לחרדה.
קין הפתיע כשהחליט לא לפתוח עם ערן זהבי, אבל בקבוצה מתפתח עוד סקורר אדיר. בתחילת העונה, אחרי הקיץ החלומי שלו בנבחרות הצעירות, בסביבתו של דור תורג'מן עוד חששו שלא יקבל את הבמה במכבי ת"א. אבל ככל שהזמן חולף, היהלום הצעיר מקבע את מעמדו בהרכב, ובכלל במועדון, ואתמול הוא כבר הגיע לשבעה שערים כשהשווה בדקה ה־30 אחרי בישול של אופיר דודזאדה. השאלה הגדולה היא כמה זמן אוהדי מכבי ת"א עוד יספיקו ליהנות מהחלוץ לפני שיעבור לאירופה.
גבי קניקובסקי קבע מהפך עם פתיחת המחצית השנייה, כשניצל הרחקה רעה של הגנת האורחת ושלח כדור מדויק לרשת מ־20 מטר. מכבי ת"א אמנם לא הציגה משחק גדול ורחוקה מלהלהיב, אבל לאור התוצאות אתמול, מי שיגיע לחוץ יותר למפגש ביום שני הוא מסאי דגו. (נדב צנציפר)
3. המבול הגיע
כשמישהו הגה את הצירוף "משחק משוגע" הוא התכוון למה שקרה אתמול בסמי עופר. בתום אחת המחציות הטובות ביותר של הפועל חיפה בעשור האחרון המארחת כבר הובילה בבטחה 0:4 על הפועל ת"א האומללה. בשלב הזה לא נמצא אדם אחד באצטדיון שחשב שהקבוצה החבוטה עם המאמן הזמני סלים טועמה מסוגלת לחזור למשחק, וכולם התכוננו למחצית שנייה שבה הפועל חיפה תמשיך במלאכת הפירוק ותשפר את הפרש השערים שלה עוד יותר. אבל לכדורגל הישראלי דרכים משונות, בדקה ה־54 צימק האקס אלן אוז'בולט ל־4:1 ומפה המשחק קיבל תפנית.
אבל לפני התפנית ראוי לפרגן למחצית הראשונה המסחררת של האדומים מחיפה. כבר בדקה החמישית שעט גיא מלמד ובישל לחברו מוחמד קמארה את ה־0:1. חלפו עוד תשע דקות ולירן סרדל הכפיל. המגמה הייתה ברורה, הקבוצה של רוני לוי הייתה בזון ואחרי חצי שעה של משחק היא עלתה ל־0:3 משער של תומר יוספי ישירות מנקודת הקרן. טועמה נראה חסר אונים, שקע אל תוך הספסל ומשם ראה את מלמד תוקע את המסמר הרביעי בדקה ה־41.
אלא שאז כאמור התעורר אוז'בולט, בדקה ה־60 הוסיף ג'ורג' דיבה שער עצמי שקבע 2:4 ופתאום הפועל ת"א קיבלה אנרגיות מחודשות בעוד הפועל חיפה מעט נלחצה. חסר אקשן? בהמשך שתי הקבוצות נותרו בעשרה שחקנים בעקבות הרחקות של רן בנימין וקמארה והמתח גבר. זה הספיק לעוד שער מצמק של הפועל ת"א מראשו של בראיין פאסי עמוק בתוספת הזמן, אבל בסוף הפועל חיפה חגגה ניצחון גדול שמשאיר אותה קרובה לצמרת. (איתן גליקמן)
4. הראשון של קוז'וך
הניצחון של מ.ס אשדוד שלשום על בני־ריינה טרף את הקלפים בתחתית, והמשחק אתמול בין מכבי פ"ת להפועל חדרה הפך לקריטי במיוחד, שכן הוא הפגיש את שתי הקבוצות שניצבו מתחת לקו האדום. יותר מזה, שני המאמנים חדשים יחסית בקבוצות שלהם, אבל עדיין בלי ניצחון.
הערב הסתיים בניצחון 0:1 של פ"ת, הראשון של רן קוז'וך אצל הלוזונים אחרי ארבעה הפסדים ותיקו אחד. חיים סילבס עדיין בלי ניצחון בחדרה, והקבוצה שקועה עמוק במקום האחרון. המשחק בין שתי הקבוצות בסיבוב הראשון היה סיפור אחר לגמרי. חדרה ניצחה 0:3 משלושער של אלעד מדמון, רגע הפריצה הגדול שלו, שהוביל עד לסיכום אתמול על העברתו למכבי ת"א בעונה הבאה.
למשחק אתמול היה כוכב אחר, הבלם עוביידה חטאב שעבר רק השבוע מאשדוד למכבי פ"ת ונגח את שער הניצחון מכדור קרן שהגביה מאור לוי.
והיו גם אלומת אור ופינה חשוכה באצטדיון. לפני שריקת הפתיחה העניק יו"ר מינהלת הליגות ארז כלפון שי לקפטן חדרה, מנשה זלקה, ובני משפחתו כאות תודה והערכה על שירותו במילואים מאז פרוץ המלחמה. הוא זכה לעידוד ומחיאות כפיים מאוהדי שתי הקבוצות. מנגד, אוהדי פ"ת שרקו בוז בכל פעם שהחלוץ שלהם, עידן טוקלומטי, נגע בכדור – זכר לתקרית ביניהם במשחק הליגה האחרון, שהובילה להרחקתו. (שמעון אלבז)